حذف سه رشته از دفترچه کنکور کارشناسی ارشد

مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی با اشاره به تغییرات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد و نبود سه رشته مجموعه جغرافیا گفت: سه رشته این مجموعه حذف نشده‌اند بلکه برنامه‌های آنها مورد بازنگری قرار گرفته و به زودی به دفترچه بازمی‌گردند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مهر، سعید قدیمی افزود:ما در شهریورماه اعلام کردیم که رشته هایی که از دو دهه قبل بازنگری نشده اند در سال ۹۰ با برنامه های جدید ارائه می شوند.

وی افزود: از همین رو سه رشته مجموعه جغرافیا حذف نشده اند، بلکه برنامه های آنها مورد بازنگری قرار گرفته است و با سازمان سنجش نیز مکاتبه کرده ایم و این رشته ها به صورت اصلاحیه در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۱ درج می شود.

قدیمی اظهار داشت: داوطلبان مشکلی در انتخاب رشته های مورد نظر در مجموعه جغرافیا را ندارند و می توانند به زودی با اصلاحیه مورد نظر نسبت به انتخاب آنها اقدام کنند و پذیرش نیز در این رشته ها انجام می شود.

به گزارش مهر، مجموعه کد رشته ۱۱۰۳ در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۱ حذف شده بود که این موضوع نگرانی داوطلبان این رشته ها را برانگیخته بود.

سال گذشته در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۰ کد رشته ۱۱۰۳ شامل دو رشته سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر در هر یک از کد رشته ها جذب شده اند.

این دو کد رشته در دانشگاههای تبریز، تربیت مدرس ، تهران ، شهیدبهشتی ، شهید چمران اهواز، هرمزگان دوره های روزانه و شبانه در گرایش های منابع آب و خاک، منابع آب و خاک ، مطالعات آب و خاک پذیرش دانشجو داشته است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات