معرفی رشته مهندسی داروسازی در آزمون کارشناسی ارشد

رشته مهندسی داروسازی با کد ۱۲۸۵ از جمله رشته های گروه فنی مهندسی آزمون کارشناسی ارشد سراسری است که دارای ۲ گرایش زیر می باشد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

  1. مهندسی شیمی – بیو تکنولوژی
  2. مهندسی داروسازی

در لینک های پایین تلاش کرده ایم اطلاعات جامعی در خصوص ضرایب، منابع و ظرفیت های گرایش های مختلف این رشته گرد آوری کنیم.

همچنین امکان دانلود سوالات و آزمون های کارشناسی ارشد سالهای مختلف از طریق لینک زیر فراهم گردیده است:

دانلود سوالات و کلید آزمون کارشناسی ارشد مهندسی داروسازی

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۰ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
faezeh
شهریور ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

سلام من دانشجوی دوره کارشناسی شیمی کاربردی هستم, می خواستم بدونم برای ارشد میتونم داروسازی یا مهندسی داروسازی شرکت کنم یاخیر ؟

ساحل
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۱۶ ب٫ظ

با عرض سلام من پشت کنکوری هستم ولی علاقه شدیدی به شیمی دارم می خواستم بدون اگه بخوام شیمی داروسازی بخونم آیا فرقی با داروسازی پزشکی داره یا نه؟؟؟؟؟و همچنین آیا آینده شغلی را تضمین می کنه یا نه و اگر بخونیم فایده ای دارد مثالی در مورد کارایی آن توضیح دهین و درمورد قبولی رشته دکترا که آیا چند درصد قبولی در رشته آزمون را تضمین می کنه به عنوان مشاور محبوب پاسخ دهید که اول راه آیا قدم به این رشته تحصیلی دهم یا نه ممنون

محمدجواد
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ساحل

شیمی داروسازی با رشته داروسازی کاملا تفاوت داره و آینده اش با فارغ التحصیل داروسازی هم تفاوت داره اما اگر علاقه داری به فرایند شیمی داروها ساخت و تهیه اش شیمی دارویی بد نیست

میترا
آبان ۲۸, ۱۳۹۳ ۸:۰۳ ب٫ظ

سلام.من مهندسی صنایع گرایش تکنولوژی صنعتی خوندم.میخواستم بدونم میتونم واسه ارشد مهندسی داروسازی شرکت کنم؟امکان قبولیش واسه امسال هست اگه از الان بخونم؟مرسی.

IMAN
بهمن ۲, ۱۳۹۳ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  میترا

باسلام خدمت شما.من هم مثل شما فارغ التحصیل صنایع هستم و البته به دلیل علاقه زیادی که به داروسازی داشتم می خواستم چون به عقب برنگردم و دکتری عمومی داروسازی نخونم تصمیم گرفتم که مهندسی داروسازی بخونم اما با تحقیقات خیلی زیادی که کردم متوجه شدم که این رشته در ایران حتی شاید تا چندین سال اینده هم شناخته نشه و کاربردی البته با مدرک ارشد نداشته باشه و در کارخانجات داروسازی بی توجه بشه به افرادش.ضمنا دانشکده فنی در این گرایش استاد متبحر و باتجربه نداره و متاسفانه در حدود مهندسی شیمی هستن و علم مهندسی داروسازی رو کار نمیکنن.اما اگر هدف شما تحصیل در دکتری تخصصیه و کار تحقیقاتی رو دوست دارین میتونید که ارشد مهندسی داروسازی رو بخونید و برای دکتری یکی از گرایش های نانو یا بیوتکنولوژی یا زیست فناوری دارویی رو در دانشکده داروسازی دانشگاه تهران بخونیدالبته اگر پایان نامه و پروپوزال ارشدتون قوی باشه و با اساتید دانشکده داروسازی انجام بدید.

شبنم
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۶:۰۰ ب٫ظ

سلام من فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر هستم میخواستم بدونم میتونم برای ارشد رشته مهندسی داروسازی شرکت کنم و اینکه سوالات کنکور این رشته رو میخواستم ممنون.اولین باره اسم این رشته رو شنیدم و اولین بار میخواستم تغییر رشته بدم

یاسی
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۳:۳۵ ب٫ظ

سلام
من دانشجوی مهندسی صنایع پلیمرهستم ولی به رشته هایی در زمینه پزشکی و داروسازی علاقه زیادی دارم .بنظرشماازنظر اینده شغلی مهندسی پلیمر بهتراست یا مهندسی داروسازی؟

سلام دوست عزیز
نمیشه به طور مطلق درباره بازار کار رشته های مختلف نظر داد. چون طی دوره ها و سالهای مختلف، تغییر می کنه. خیلی فرق اساسی بین این دو رشته از نظر بازار کاری وجود نداره.
موفق باشید

فاطمه طهماسبی
فروردین ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۰۴ ب٫ظ

سلام من دانشجوی مهندسی شیمی هستم میخواستم ببینم رشته مهندسی داروسازی اینده شغلی داردو با رشته داروسازی چه تفاوتی داره؟ممنون
—-
سلام
در رشته مهندسی داروسازی به تولید انبوه دارو پرداخت می شود . اما در رشته داروسازی بیشتر بحث تحقیقات و یا استفاده نهایی از داروها مطرح است.

وحید
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

سلام من فارغ التحصیل رشته شیمی کاربردی هستم ایا من می توانم که در کارشناسی ارشد داروسازی شرکت کنم؟

iman
آبان ۲۷, ۱۳۹۲ ۱:۳۰ ب٫ظ

با عرض سلام خدمت شما.می خواستم اگر امکان داره در مورد رشته مهندسی داروسازی که یک رشته به اصطلاح میان رشته ای هست توضیحاتی درباره شرایط شغلی و کاری اینده آن و همچنین شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری که چون این رشته هنوز در ایران دکتری ندارد فارغ التحصیلان آن وارد چه رشته های دیگری مشابه می توانند بشوند بفرمایید.خواهش می کنم که ابهامات موجود در زمینه شغلی بین داروسازی و مهندسی داروسازی رو هم توضیح کامل بفرمایید.با تشکر از لطف شما.