نخبگان

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون ارشد علمی کاربردی

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد علمی کاربردی اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر داشتن مدرک کارشناسی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی و حداقل ۳ سال تجربه و سابقه کار مرتبط با رشته انتخابی از مهمترین شرایط اختصاصی شرکت در یکی از این دوره ها اعلام شده است.

داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام، موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار مربوط را مبنی بر ادامه تحصیل آماده کرده و پس از قبولی در زمان ثبت‌ نام به مراکز آموزشی ذیربط ارائه کنند.

دانش‌آموختگان دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، دارندگان مدارک معادل به شرط آن‌که دوره فوق با مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده و مدرک معادل آنان مورد تایید وزارت متبوع باشد، می‌توانند با همان مدرک معادل در آزمون تحصیلات تکمیلی برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر شرکت کنند و در صورت پذیرفته‌شدن ادامه تحصیل دهند.

دارندگان مدرک معادل کارشناسی مورد تایید وزارت علوم یا سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشوری (دارای ارزش استخدامی) که در یکی از آزمون‌های دارندگان مدرک معادل کارشناسی در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ شرکت و حدنصاب نمره علمی لازم را کسب کرده اند، می‌توانند در آزمون‌های دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ارشد ثبت‌نام و شرکت کنند.

این داوطلبان در صورت موفقیت در این آزمون لازم است گواهی کسب حدنصاب نمره لازم در آزمون دارندگان مدرک معادل کارشناسی خود را به همراه سایر مدارک به مرکز آموزشی محل قبولی ارائه کنند.

اتباع خارجی، شاغلان به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و بالاتر نمی توانند داوطلب ثبت نام در این آزمون باشند علاوه بر این پذیرفته شدگان موظف به رعایت همه مقررات دانشگاه محل تحصیل خود هستند.

آزمون اختصاصی به منظور تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه های اساسی و اصولی هر رشته برگزار می شود و سطح سوالات آزمون اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات دانش آموخته دوره کارشناسی در هر رشته است.

هر داوطلب می تواند در یکی از کد رشته های امتحانی، ثبت نام و در آزمون مربوط شرکت کند، همچنین تمام دانش آموختگان دوره های کارشناسی مورد تایید می توانند در آزمون دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ارشد دانشگاه جامع علمی ‌کاربردی سال ۱۳۹۲ در رشته‌های مرتبط با رشته کارشناسی خود در یکی از گروه‌های صنعت، کشاورزی و مدیریت و خدمات اجتماعی ثبت نام کنند.

تحصیل در دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ارشد منوط به قبولی در آزمون ورودی و گذراندن مصاحبه حضوری است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات