امکان انتخاب رشته غیرمرتبط با کارشناسی ارشد/چگونگی وضعیت نظام وظیفه متقاضیان مرد

براساس اعلام مرکز آزمون دانشگاه آزاد برای ثبت‌نام آزمون دکتری هر داوطلب می‌تواند بدون درنظر گرفتن مدرک کارشناسی ارشد خود انتخاب رشته کند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

بنا براین گزارش، در دوره با آزمون دکتری دانشگاه آزاد هیچ محدودیتی به لحاظ تجانس مدرک کارشناسی ارشد با رشته انتخابی دوره دکتری مدنظر قرار ندارد، اما در مورد بدون آزمون رعایت تجانس و همنامی با رشته فارغ التحصیلی ارشد الزامی است.

برای انتخاب رشته دامپزشکی با آزمون نیز رعایت تجانس با رشته کارشناسی ارشد برای داوطلبان الزامی است.

در آزمون دکتری ۹۲، هر داوطلب می‌تواند ۵ انتخاب داشته باشد، اما حوزه امتحانی فرد انتخاب اول وی است.

* نحوه ادامه تحصیل کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد

کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد نباید محل خدمت خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند به جز مواردی که رشته انتخاب فقط یک مجری داشته باشد.

* نحوه پذیرش داوطلبان در آزمون دکتری

سؤالات آزمون دکتری برای نخستین بار به صورت تستی طراحی می‌شود.

گزینش این آزمون نیز در دو مرحله انجام می‌گیرد که مرحله اول آزمون کتبی است و سوم و چهارم اسفندماه امسال برگزار می‌شود و این آزمون ۷۵ درصد نمره را در برمی‌گیرد و بعد از انتخاب داوطلبانی که حد نصاب نمره کتبی را کسب کرده‌اند، با اولویت نمره کتبی دعوت به مصاحبه می‌شوند که این مرحله ۲۵ درصد نمره به حساب می‌آید، که در مجموع پذیرش هر فرد به نتیجه دو مرحله او بستگی دارد.

* چگونگی وضعیت نظام وظیفه متقاضیان مرد

داوطلبان مذکر نباید به لحاظ مقررات خدمت وظیفه عمومی منعی برای ادامه تحصیل داشته باشند، در غیر اینصورت امکان ادامه تحصیل برای آنها وجود ندارد.

داوطلبان در صورت داشتن سؤال در هر زمینه‌ای می‌توانند سئوال خود را به آدرس ایمیل porsesh@azmoon.net و یا سامانه اینترنتی www.azmoon.org ارسال کنند تا کارشناسان مرکز به آن‌ها در اسرع وقت پاسخ گویند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات