نخبگان

افزایش ۴۹ درصدی ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ه گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه ثبت‌نام آزمون سراسری کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از ساعت ۱۴ دوشنبه نهم بهمن آغاز می‌شود، گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد افزایش در رشته محل‌ها و ظرفیت‌ها داشتیم به طوری‌که تعداد رشته محل‌ها به ۳۲۲۰ رشته محل افزایش پیدا کرده و ظرفیت پذیرش نیز نسبت به سال گذشته هفتاد هزار نفر شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

وی افزود: داوطلبان آزمون امسال می‌توانند بر اساس علاقه خود ۲۰ رشته محل را انتخاب کنند که این انتخاب‌ها باید از یک مجموعه امتحانی صورت گیرد.

اقبالی درباره ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی که علاقمند به ثبت‌نام در ارزشیابی بدون آزمون هستند، گفت: این دسته از دواطلبان می‌توانند مستقل از اینکه از کدام واحد دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‌اند ۲۰ رشته محل را انتخاب کنند که شیوه گزینش این دسته از متقاضیان بر این روال است که ابتدا در واحد فارغ‌التحصیلی‌شان بررسی شده و سپس سایر گزینه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز آزمون گفت: پذیرش دانشجو در رشته محل‌های انتخابی داوطلبان صرفا بر اساس نمره کل آنهاست و سطح رشته‌شهر در انتخاب اول وضعیتی را به لحاظ رقابتی ایجاد نمی‌کند.

وی اظهار داشت: امسال مرکز آزمون ۴۶ حوزه امتحانی در سطح کشور در نظر گرفته است و داوطلبان می‌توانند بدون توجه به ۲۰ رشته‌محل انتخابی خود حوزه امتحانی را مشخص کنند.

شایان ذکر است، زمان برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه سال ۹۲ و اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان در شهریور ماه سال ۹۲ است.

ثبت‌نام این آزمون نیز از طریق سایتwww.azmoon.org از روز دوشنبه آغاز شده و تا شنبه ۲۱ بهمن ادامه دارد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات