نخبگان

آغاز رقابت ۸۹۶ هزار داوطلب آزمون ارشد از فردا/افزایش ظرفیت پذیرش

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ از فردا چهارشنبه ۱۸بهمن ماه، از پذیرش بیش از ۱۲۵ هزار داوطلب در این دوره آزمون خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

 

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم خدایی در نشست خبری با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با رقابت ۸۹۶ هزار و ۴۴ داوطلب، گفت: ۵۱ درصد داوطلبان این آزمون‌ را زنان تشکیل می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه گروه آموزشی علوم انسانی با ۴۷۹ هزار و ۷۳۶ داوطلب بیشترین شرکت‌کننده را دارد، اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۵۸ درصد از داوطلبان این گروه را زنان تشکیل می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه کمترین نسبت به داوطلبان زن در گروه آزمایشی فنی مهندسی با ۲۶ درصد می‌باشد، تصریح کرد: در گروه آموزشی فنی مهندسی ۲۳۶ هزار و ۵۲۳ داوطلب شرکت کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در محدوده زمانی ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت ماه، در خصوص ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، گفت: سال گذشته حدود ۱۱۵ هزار نفر پذیرفته شده‌اند که امسال با توجه به اینکه دانشگاه‌ها فرصت‌ دارند تا آخر اسفند ماه ظرفیت‌های خود را ارسال کنند، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲۵ هزار نفر در این دوره از آزمون پذیرفته شوند.

 

رییس سازمان سنجش با اشاره به ثبت‌نام ۸۹۶ هزار و ۴۴ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ اظهار کرد: تعداد داوطلبان این آزمون نسبت به سال گذشته ۳۴ هزار و ۱۷۱ نفر کمتر شده است.

 

خدایی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در هفته اول شهریور ماه، گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی کارشناسی ارشد حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

 

وی در خصوص نحوه انتخاب رشته گفت: آن دسته از داوطلبانی که بر اساس کارنامه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، می‌توانند ۱۰۰ کد رشته محل را به ترتیب اولویت علاقه در طی روزهای پانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه انتخاب کنند.

 

رییس سازمان سنجش در خاتمه در خصوص نحوه گزینش نهایی داوطلبان گفت: گزینش نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام می‌شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات