نخبگان

ثبت‌نام آزمون ارشد علوم پزشکی آغاز شد/ شرایط و ممنوعیت ها

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی، شرایط شرکت در این دوره از آزمون را تشریح کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ رشته‌های علوم پزشکی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir، گفت: داوطلبان تا ۱۲ اسفند ماه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هزینه ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون ۱۷۸۰۰ تومان است، اظهار کرد: داوطلبان باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند.

سراجی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی طی روزهای نهم و دهم خرداد ماه،گفت: آزمون کلیه رشته‌ها در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کاشان، کرمانشاه، کرمان، گرگان، مشهد،‌ همدان، ‌یاسوج و یزد برگزار می‌شود.

شرایط ثبت‌نام داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد
وی با اشاره به شرایط ثبت‌نام داوطلبان در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد، گفت: داشتن دانشنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشته تحصیلی مورد تقاضا در رشته‌های امتحانی کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه‌های داخل یا خارج از کشور با تایید وزارتین بهداشت و یا علوم و یا گواهی مبنی بر فارغ‌التحصیلی تا ۳۱ شهریور ۹۲ توسط دانشگاه مربوطه یکی از شرایط ثبت‌نام در این آزمون است.

وی ادامه داد: دارندگان مدرک معادل گواهی اتمام دوره و همچنین دارندگان میانگین کل کمتر از ۱۲ در مقطع کارشناسی مجاز به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی نیستند.

وی افزود: آن دسته از دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد که با مدرک تحصیلی دوره کارشناسی خود مجاز به شرکت در آزمون رشته مربوطه هستند چنانچه در رشته قبلی در دوره کارشناسی ارشد از آموزش رایگان برخوردار بودند ملزم به پرداخت شهریه هستند.

ممنوعیت اشتغال به تحصیل همزمان در دوره‌های کارشناسی ارشد
سراجی با تاکید بر ممنوعیت اشتغال به تحصیل همزمان در دوره‌های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه‌های دیگر، گفت: دانشجویان ترم آخر تنها در صورتی که حداکثر تا ۳۱ شهریور فارغ‌التحصیل شوند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

وی با بیان اینکه داوطلبانی که در این آزمون شرکت می‌کنند و پس از پذیرفته‌شدن انصراف دهند مجاز به شرکت در آزمون دوره بعدی هستند، اظهار کرد: البته کسانی که در آزمون سال گذشته شرکت کرده و پس از پذیرش ثبت‌نام نکرده‌اند و یا انصراف داده‌اند به دلیل محرومیت یکساله حق شرکت در این آزمون را ندارند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه در این آزمون پذیرش دانشجو بر اساس انتخاب یک رشته در کلیه دانشگاه‌های پذیرنده آن رشته انجام می‌شود، اظهار کرد: بنابراین هر داوطلب موظف به انتخاب تنها یک رشته در کلیه دانشگاه‌های پذیرنده دانشجوی همان رشته است.

تغییر رشته در هیچ یک از مراحل آزمون امکانپذیر نیست
وی با تاکید بر اینکه تغییر رشته در هیچ یک از مراحل آزمون امکانپذیر نیست، اظهار کرد: پس از پذیرش جابجایی، انتقال و میهمانی پذیرفته‌شدگان اعمال نخواهد شد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به امکان انتخاب داوطلبان برای شرکت در گزینش واحدهای بین‌الملل در زمان ثبت‌نام، اظهار کرد: در صورتی که داوطلبی علاقمند برای شرکت در شعب بین‌الملل است، باید در آزمون ورودی شرکت کرده و رشته امتحانی آزمون وی با رشته مورد نظر در شعبه بین‌الملل یکسان باشد.

وی با تاکید بر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در کلیه رشته‌ها به صورت یک مرحله‌ای، گفت: مسئولیت هرگونه اشتباه در تکمیل فرم ثبت‌نام به عهده داوطلب است، بنابراین داوطلبان نسبت به تکمیل اطلاعات خود دقت لازم داشته باشند.

وی با اشاره به ارسال مدارک به صورت همزمان در زمان ثبت‌نام، اظهار کرد: داوطلب باید پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام و اخذ تاییدیه صدور کد رهگیری نسخه چاپ شده از آن را نزد خود نگهداری کند.

سراجی افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علوم پزشکی که تا کنون معدل یا دانشنامه خود را به صورت رسمی دریافت نکرده‌اند باید با همراه داشتن فرم تکمیل شده تا ۲۳ اسفندماه به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و از طریق دانشگاه مسئول نسبت به ارسال اطلاعات خود اقدام کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات