نخبگان

پذیرش ۱۲۵ هزار داوطلب در آزمون ارشد ۹۲

رئیس سازمان سنجش با اشاره به آغاز فرایند کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۲ از صبح فردا، به ظرفیت پذیرش و احتمال تجمیع آزمون طی سالهای آینده اشاره کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم خدایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲گفت: این آزمون با ۹۸۶ هزار داوطلب در ۶ نوبت از صبح فردا چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در ۴۴ حوزه امتحانی به همراه هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه میزان داوطلبان زن با ۵۱ درصد در این کنکور بیش از داوطلبان مرد با ۴۹ درصد است، به زمان اعلام نتایج اشاره کرد و افزود: نتایج اولیه به همراه فرم انتخاب رشته در نیمه دوم اردیبهشت ماه یعنی طی روزهای ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت ماه سال آینده و نتایج نهایی در شهریورماه اعلام خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان سنجش، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲، ۱۲۵ هزار داوطلب پذیرفته خواهند شد اما از آنجا که دانشگاهها تا پایان اسفند ماه برای اعلام ظرفیتها فرصت دارند، ظرفیت نهایی پذیرش همزمان با اعلام نتایج اولیه اعلام می شود.

رئیس سازمان سنجش در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص احتمال تجمیع آزمونهای کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سازمان سنجش، گفت: طی چند سال آینده در صورتیکه میزان داوطلبان کارشناسی ارشد کاهش یابد، از نظر اقتصادی و سنجش به صرفه نخواهد بود که آزمونهای جداگانه ای برگزار شود. اما این موضوع فعلاً در سیاستهای سازمان سنجش قرار ندارد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات