نخبگان

پذیرش دانشجوی بدون آزمون در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه تهران

سیدمهدی قمصری معاون آموزشی دانشگاه تهران ، گفت: دانشگاه تهران، دانشجویان استعداد درخشان را در تمام مقاطع تحصیلی به صورت بدون آزمون پذیرش می‌کند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

وی با بیان اینکه این عملکرد به صورت روال گذشته انجام می‌شود، گفت: هر ساله پذیرش دانشجویان استعداد درخشان به همین صورت بوده و امسال نیز طبق روال هر سال دانشجویان استعداد درخشان بر اساس آئین‌نامه به صورت بدون آزمون پذیرش می‌شوند.

قمصری ادامه داد: بر اساس آئین‌نامه برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی به صورت بدون آزمون می‌توانند در مقطع کارشناسی تحصیل کنند.

به گفته وی، در مقطع کارشناسی ارشد نیز پذیرش دانشجویان استعداد درخشان بدون آزمون به این صورت است که هر دانشگاه می‌تواند ۱۰ درصد از ظرفیت پذیرش خود را به ۲۰ درصد از دانشجویان استعداد درخشان اختصاص دهد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اظهار داشت: ۲۰ درصد پذیرش شده از دانشجویان استعدادهای درخشان به این صورت تعیین می‌شوند که ۱۰ درصد از استعدادهای درخشان دانشگاه تهران و ۱۰ درصد از دانشگاه‌های دیگر پذیرش می‌شوند.

وی گفت: در مورد دانشجویان دکتری نیز دانشجویانی که دارای یک سری شرایط از نظر معدل، مقاله و امتیازات پژوهشی و آموزشی دیگر در دوره کارشناسی ارشد هستند، می‌توانند به صورت بدون آزمون در مقطع دکتری تحصیل کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات