نخبگان

پاسخ توکلی به سؤالات داوطلبان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشدی که دانشجوی ممتاز و رتبه اول کارشناسی هستند می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

پس از اعلام این خبر سوالاتی برای داوطلبان پذیرش بدون آزمون مطرح شد که حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به این سوالات پاسخ داد.

توکلی با بیان اینکه ثبت‌نام برای پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد از ۲۷ خردادماه تا ۸ تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org صورت می‌گیرد، گفت: متقاضیانی می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند که مشمول آئین‌نامه شماره ۲۲۳۵۴/ دوم خردادماه برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد هستند و موفق به اخذ پذیرش از هیچ دانشگاهی نشده‌اند.

وی افزود: دانشجویان واجد شرایط آئین‌نامه مذکور باید فرم تقاضانامه ورود به مقطع کارشناسی ارشد را که در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده و در اختیار دانشگاه‌ها نیز قرار داده شده است را با تائید و مهر دانشگاه فارغ‌التحصیلی در سایت سازمان بارگذاری و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با چگونگی جایابی داوطلبان از سوی سازمان سنجش در این دوره‌ها نیز خاطرنشان کرد: جایابی توسط سازمان سنجش صرفا برای دانشگاه‌ها و مؤسساتی صورت می‌گیرد که به طور مستقیم اقدام به پذیرش دانشجو براساس آئین‌نامه مذکور نکرده‌اند، لذا متقاضیانی که در سایت سازمان سنجش ثبت‌نام کنند، براساس ظرفیت‌های موجود گزینش خواهند شد و لزوما تمام متقاضیان ثبت‌نام شده جایابی نخواهند شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از داوطلبان پذیرش در دوره بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد مبنی بر اینکه داوطلبان در صورت ثبت‌نام مستقیم در دانشگاه می‌توانند از طریق سازمان سنجش نیز ثبت‌نام کنند یا خیر، اظهار داشت: برخی دانشگاه‌ها به طور مستقیم به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون آزمون اقدام کرده‌اند که اگر داوطلبی از طریق دانشگاه ثبت‌نام کرده و پذیرش نشده باشد، می‌تواند در این دوره از پذیرش بدون آزمون از طریق سازمان سنجش نیز ثبت‌نام کند.

وی در پاسخ به این سوال که داوطلبان در صورت پذیرفته شدن در دوره‌های شبانه می‌توانند در این دوره‌ها نیز شرکت کنند یا خیر، نیز گفت: هر کدام از این دوره‌های پذیرش گزینش جداگانه‌ای دارد و به هم مرتبط نیست بنابراین داوطلبان می‌توانند در هر دو دوره شرکت کرده و پس از اعلام نتایج شرایط ادامه تحصیل خود را بر اساس علاقه انتخاب کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات