افزایش ۱۷ درصدی شانس قبولی در کنکور کارشناسی ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به جزئیات آمار شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۲ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی، گفت: آمار شرکت کنندگان کاهش تعداد داوطلبان در این آزمون را نشان می دهد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۲  تعداد ۸۹۶ و ۱۲۵ نفر ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به سال ۹۱، تعداد ۳۴ هزار و ۹۰ نفر کمتر است.

وی افزود: از تعداد ۸۹۶ هزار و ۱۲۵ نفر در این آزمون، ۹۰ هزار و ۵۸ داوطلب علاقمندی خود را برای کد رشته دوم نیز اعلام کرده بودند.

توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آزمون هر یک از کد رشته های امتحانی به صورت جداگانه برگزار شد و داوطلبان برای شرکت کدرشته دوم نیز باید کارت جداگانه دریافت می کردند، در مجموع ۹۸۶ هزار و ۱۸۳ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

وی گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ در صبح و بعدازظهر روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه سال ۹۲ در ۴۴ شهرستان ۱۱۵ حوزه امتحانی برگزار شد و از تعداد افراد ثبت نام کننده، تعداد ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و ۱۵۴ هزار و ۸۹۳ نفر غایب بودند. در واقع ۸۲.۷۲ درصد ثبت نام کنندگان در آزمون حاضر و ۱۷.۲۸ درصد شرکت کنندگان غایب بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: از تعداد ۷۴۱ نفر حاضر در جلسه آزمون تعداد ۷۱ هزار و ۳۸۸ داوطلب نیز در کد رشته امتحانی دوم حاضر بودند.

وی تاکید کرد: تعداد ۳۶۲ هزار و ۹۳۸ از میان شرکت کنندگان در آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد، ۲۱ هزار و ۴۳۹ داوطلب در دو کد رشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شدند.

توکلی اظهار داشت: از تعداد مجازین به انتخاب رشته در کنکو کارشناسی سال ۹۲ تعداد ۲۹۰ هزار و ۴ نفر انتخاب رشته کردند. همچنین از میان مجازین ۷۲ هزار و ۹۳۴ نسبت به انتخاب رشته اقدام نکردند . در واقع ۷۹.۹۰ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار و ۱۰۰ نفر اعلام شده است که این میزان نسبت به ظرفیت پذیرش سال گذشته بیش از ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان تا پایان هفته جاری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات