نخبگان

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در پردیس زنجان

رئیس دانشگاه زنجان گفت: از بهمن‌ماه سال جاری در سه رشته گرایش مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو در دانشگاه زنجان صورت می‌گیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

محسن افشارچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: این سه رشته در گرایش‌های مهندسی عمران – سازه، برق – قدرت و مکانیک – طراحی کاربردی است.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در این سه رشته گرایش از بهمن‌ ماه امسال به صورت رسمی آغاز به می‌شود، ادامه داد: این دانشجویان در پردیس دانشگاه زنجان پذیرش می‌شوند که این پردیس در انتهای کوی قائم زنجان و روبروی مرکز نجوم قرار دارد،

رئیس دانشگاه زنجان به تلاش‌های دانشگاه زنجان برای اخذ مجوز پذیرش رشته‌های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد و ابراز داشت: پس از اخذ مجوز ایجاد پردیس دانشگاهی دانشگاه زنجان، این دانشگاه درخواست اخذ مجوز در رشته گرایش‌های مختلف را به وزارت علوم ارائه نمود و تاکنون با مجوز سه رشته گرایش مهندسی عمران-سازه، برق-قدرت و مکانیک-طراحی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد جهت پذیرش دانشجو از بهمن ماه امسال موافقت شده است.

این مسئول، سقف پذیرش دانشجو را یادآور شد و خاطر نشان کرد: سقف پذیرش در هرکدام از این رشته گرایش‌ها ۱۵ نفر است و پذیرش دانشجو نیز از طریق برگزاری آزمون‌های خاص و نظارت سازمان سنجش آموزش کشور به صورت کتبی یا مصاحبه‌ای خواهد بود.

افشارچی ادامه داد: ملاک عمل، مهارت، استعداد و دانش تخصصی افراد است و فراخوان پذیرش و اعلام شرایط و زمان برگزاری آزمون نیز متعاقباً در روزهای آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه شرایط دقیق پذیرش بعد از مشخص شدن ارکان اصلی مصوب خواهد شد، افزود: شرایط دقیق پذیرش، زمان برگزاری و چگونگی آزمون، قوانین آموزشی و رفاهی و شهریه‌ها نیز پس از تعیین ارکان اصلی از جمله رئیس، معاون‌ها، شورای راهبردی، هیات امنا و دیگر ارکان، در جلسه مشترک این مسئولین به تصویب رسیده و اعلام می‌شود.

وی به هدف از ایجاد پردیس دانشگاهی در دانشگاه زنجان اشاره کرد و بیان داشت: هدف از ایجاد پردیس دانشگاهی، توسعه آموزش و پاسخ به نیاز جامعه است و در این بخش تلاش می‌شود تسهیلات و امکانات آموزشی لازم برای تمام اقشار جامعه فراهم شود. همچنین روند کار و محوریت رشته‌ها هم اکنون به صورت آموزشی- پژوهشی است که در آینده رشته‌های پژوهش محور نیز افزوده می‌شود.

افشارچی با بیان اینکه رشته‌هایی که در پردیس دانشگاهی راه اندازی می‌شوند باید از جمله رشته گرایش‌های موجود در دانشگاه مادر بوده و دانشگاه حداقل یک دوره فارغ التحصیل در آن رشته داشته باشد، افزود: دانشگاه زنجان آمادگی پذیرش در تمامی رشته گرایش‌های ارشد و دکتری را دارد و تلاش بر این است که بیشتر در راستای پذیرش رشته‌های کاربردی گام بردارد.

رئیس دانشگاه زنجان تصریح کرد: از جمله رشته گرایش هایی که امید است در مقاطع بعدی به رشته گرایش های پردیس دانشگاهی دانشگاه زنجان افزوده گردد، رشته گرایش‌های مدیریت بازرگانی، اقتصاد، جغرافیا، حسابداری، کامپیوتر و نقشه برداری است و مسئولین دانشگاهی تلاش خواهند کرد این رشته گرایش‌ها و تعداد پذیرش در آن‌ها برای رفع نیاز جامعه افزایش یابد.

وی، ظرفیت‌های علمی دانشگاه زنجان را مناسب ازریابی کرد و یادآور شد: افزایش رشته‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در برنامه دانشگاه زنجان قرار دارد و نسبت به تحقق آن برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

افشارچی در پایان با بیان اینکه پذیرش این سه رشته گرایش گام مهمی در تحقق برنامه‌های دانشگاه زنجان است، عنوان داشت: تلاش‌های لازم برای تحقق برنامه مدون شده برای افزایش رشته‌های دیگر دانشگاهی ادامه خواهد یافت.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات