نخبگان

مصاحبه با رتبه برتر کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر-نرم افزار

    متن زیر مصاحبه با آقای سید هادی هاشمی رتبه برتر رشته مهندسی کامپیوتر-نرم افزار است که از طریق سایت مستر تست خدمتتان ارائه می شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …


رشته تحصیلی دوره کارشناسی: مهندسی کامپیوتر-نرم افزار

سال اخذ مدرک کارشناسی: ۱۳۹۰
معدل کل دوره کارشناسی: ۱۴.۸۸


رشته قبولی(رشته دوره کارشناسی ارشد): کامپیوتر-نرم افزار
دانشگاه محل قبولی: دانشگاه صنعتی شریف

سهمیه استفاده شده در کنکور کارشناسی ارشد: ——-


دروس امتحانی و درصدهای آن در کنکور کارشناسی ارشد

زبان عمومی و تخصصی

ریاضیات

دروس مشترک

دروس تخصصی نرم افزار

رتبه در گرایش نرم افزار

۲۴.۴۴

۵۰.۸۸

۴۰.۷۴

۴۳.۳۳

۱۷


۱- از چه زمانی فعالیت های ویژه برای آمادگی آزمون ارشد را آغاز نمودید؟
اواخر مرداد
۲- چند مرتبه در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نموده اید؟
دو بار ، یک بار آزمایشی در سال ۸۹ و بار دوم در کنکور سال ۹۰
۳- بطور متوسط روزانه چند ساعت مطالعه داشته اید؟
از اول مهر ماه به طور متوسط ۶ تا ۷ ساعت اما در تابستان خیلی کمتر از این بود.
۴- آیا در هیچکدام از دروس ضعف داشته اید؟ برای رفع این مشکل چه اقدامی انجام دادید؟
بله ، در درس پایگاه داده ضعیف بودم. شاید عجیب باشه ولی انرژی کمتری در این درس گذاشتم و بیشتر در درس هایی که قوی تر بودم تمرکز کردم.{ در این جا لازم می دانم از بعضی از اساتید محترم دانشگاه از جمله دکتر موسوی، دکتر رمضانی، دکتر وحیدی، دکتر نیک انجام و … که تلاش بسیاری در انتقال مفاهیم به دانشجویان دارند تشکر کنم و از مدیر گروه های تمام رشته ها خواهشمندم در انتخاب اساتید حق التدریس بیشتر دقت کنند تا دانشجویان در کنکور ارشد به مشکل بر نخورند.} برای رفع ضعف های موجود در بعضی دروس کلاس های آمادگی کنکور را پیشنهاد می کنم.
۵- آیا رشته قبولی شما گرایش های دیگری هم دارد؟ دلیل انتخاب این گرایش را بیان نمایید؟
بله ، گرایش های رشته کامپیوتر نرم افزار، هوش مصنوعی، معماری کامپیوتر و الگوریتم و محاسبات است. من گرایش نرم افزار را انتخاب کردم چون به متدولوژی های ایجاد نرم افزار علاقه داشتم و می دانستم نرم افزار گرایش جامع تری است.

۶- قبل از کنکور چه رتبه ای را برای خودتان متصور بودید؟ و بعد از آن چه طور؟
۶ ماه قبل از کنکور امیدوار به رتبه زیر ۱۰۰ بودم اما یک هفته قبل کنکور به رتبه ۱ امیدوار بودم و بعد از کنکور به رتبه زیر ۶۰ اطمینان داشتم.
۷- از چه کتب و منابعی بیشتر استفاده کردید؟
بعضی از دروس را از کتاب های مرجع آن و بیشتر دروس را از کتاب های آمادگی کنکور مثل پارسه و پوران پژوهش استفاده کردم.
۸- نقش زبان انگلیسی را در قبولی کنکور کارشناسی ارشد و طی تحصیل در این دوره چگونه ارزیابی می کنید؟
تمام کتاب هایی که در ارشد می خوانیم به زبان انگلیسی است پس بسیار الزامی است. زبان انگلیسی در کنکور هم بسیار موثر است. در کنکور ۹۰ درصد های رتبه ۱ مشابه درصد های من بود با این تفاوت که درصد درس زبان او حدود ۹۰ بود.
۹- چه چیز هایی باعث گردید که برای قبولی در دوره کارشناسی ارشد انگیزه بیشتری پیدا نمایید؟
دلایل زیادی وجود داشت. دلیل اول این که من به رقابت علاقه زیادی دارم و با شرکت در آزمون های پارسه در فضای رقابتی خوبی قرار گرفتم. دومین دلیل این بود که دوست داشتم در رشته خودم بهترین باشم و همچنان به این مسیر ادامه خواهم داد و به دنبال تولید علم خواهم بود.
۱۰- شرکت در کلاسهای آمادگی کنکور را تا چه اندازه در موفقیت خود تأثیر گذار می دانید؟
شرکت در کلاس های کنکور در درس هایی که احساس ضعف می کردم موثر بود.

۱۱- چه عوامل و چه کسانی در رسیدن شما به هدفتان موثر بودند؟
مشوق اصلی من پدر ، مادر و بقیه اعضای خانواده و دوستانم بودند. عوامل موثر دیگر در قبولی من تعریف هدفی مشخص، تلاش برای رسیدن به آن، برنامه ریزی مناسب و … بودند.
۱۲- تجاربی که فکر میکنید برای پشت کنکوریها مفید باشد و حرف آخر؟
گاهی وقت ها از بعضی از دانشجویان پشت کنکور از خستگی در حین فرایند چند ماهه درس خواندن می شنوم. به نظر من اگر یک هدف مشخصی برای خودشان تعریف کنند هیچ وقت خسته نمی شوند. همیشه سعی کنند بهترین اهداف را برای خود تعریف کنند. به عنوان مثال به رتبه ۱ فکر کنند تا به رتبه زیر ۵۰ برسند.


در انتها لازم می دانم از زحمات زیادی که خانواده ام مخصوصا پدر، مادر و خواهرم در این مسیر کشیده اند و از تمام اساتید و مسولین دانشگاه به خاطر تلاش فراوانشان در طول مدت تحصیلی ام تشکر کنم و روزی برسد که این زحمات را جبران کنم.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سعید صمدی
مرداد ۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ق٫ظ

سلام اخیرا کلا سرفصل و گرایشها عوض شده. در کارشناسی ۴ گرایش وجود داره: معماری سیستم های کامپیوتری، فناوری اطلاعات، نرم افزار و رایانش امن. تو ارشد هم هوش مصنوعی اضافه شده و به جای فناوری اطلاعات شبکه داریم. دیگه رشته ای به نام مهندسی فناوری اطلاعات نداریم بلکه مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات داریم. به نظر من کلا نرم افزار بیخیال شین چون در ایران بحث کپی رایت رعایت نمیشه. هوش مصنوعی هم فقط اسم قشنگی داره. اگه می خوای رشته ی به درد بخود بخونی به نظر من معماری سیستم های کامپیوتری یک انتخاب عالی هست. در این گرایش برخلاف باور برخی افراد، شما علاوه بر سخت افزار دانش لازم را در معماری نرم افزار و معماری شبکه کسب خواهید کرد. با یک دانش مناسب می توانید بازار کار خوبی پیدا کنید. یکی از دوستان من که فارغ التحصیل معماری کامپیوتر هستش داره الان درب هوشمند می سازه که با ورود رمز درب اتوماتیک باز میشه که پول خوبی کسب می کنه. معماری همه جا کاربرد دارد مخصوصا تو صنعت از تولید خودرو گرفته تا دستگاههای خودکار و اتوماسیون صنعتی. حتی در زمینه تولید ربات هم می تونید کار کنید. دامنه این گرایش بقیه گرایش ها رو هم… ادامه نظر»

زهرا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۲۴ ب٫ظ

سلام
من با رتبه ۴۵۸۰ارشد گرایش نرم افزار دانشگاه ملی مجاز شدم میخواستم کمکم کنید که کدوم دانشگاه و بزنم قبول میشم واسم شهرش مهم نیس.ممنون