نخبگان

عدم ارزیابی مدارک فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد دانشگاههای ضعیف خارج ار کشور

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان از ارزیابی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ مدرک مربوط به دانش آموختگان خارج از کشور خبر داد و گفت: این مدارک سال گذشته ارزیابی شد که حدود ۷۰۰ مورد مربوط به فارغ التحصیلان دکتری بود.

دکتر محمدحسین مجلس آرا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سال گذشته حدود ۳ هزار و ۲۰۰ مدرک دانش آموختگان خارج از کشور ارزشیابی شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

وی ادامه داد: ۶۵۰ تا ۷۰۰ مدرک مربوط به فارغ التحصیلان دکتری، حدود یک هزار و ۵۰۰ مدرک مربوط به فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و مابقی هم مربوط به فارغ التحصیلان کارشناسی و کاردانی بود که ارزشیابی شد.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند می توانند به سایت وزارت علوم مراجعه کرده و با مشاهده لیست  دانشگاه های مورد قبول وزارت علوم دانشگاه‌های ممتاز و خوب را برای تحصیل انتخاب کنند.

وی توصیه کرد: دانشگاه های درجه سه را کمتر و دانشگاه های درجه چهار را اصلا برای تحصیل انتخاب نکنند چون جزء دانشگاه های ضعیف ارزیابی شده است و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه ها ارزیابی نمی شود و مورد پذیرش نیست .

مجلس آرا در خصوص دانشگاه هایی که در لیست وزارت علوم وجود ندارد هم گفت: مدارک دانش آموختگان دانشگاه‌هایی که در لیست وزارت علوم هم نباشد چنانچه شاخص های مورد نظر را داشته باشد ارزیابی می شود و در لیست دانشگاه های وزارت علوم قرار می گیرد.

وی افزود: اکنون تعداد زیادی دانشگاه وجود دارد که در لیست وزارت علوم نیستند اما از نظر ارزیابی ها از شاخص های مناسب برخوردارند که لیست آن را نیز در سایت قرار داده ایم تا دانشجویان از آن استفاده کنند.

وی در مورد مکانیزه شدن صدور مدارک دانش آموختگان گفت: از ۵ سال پیش تمام پرونده های دانش آموختگان  مکانیزه شده و با یک کلیک می توانند به پرونده مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات