نخبگان

افزایش شهریه دانشگاه آزاد از سال آینده

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد ضمن اعلام تغییر آیین‌نامه نقل و انتقال دانشجویان از افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال آینده خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سعید کاردار معاون دانشجویی دانشگاه آزاد در نشست خبری‌ از برنامه‌های این معاونت در سال جاری خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به تغییر بعضی از آیین‌نامه‌های دانشگاه آزاد و همچنین ایجاد ساختار زیربنای جدید برای ارائه تسهیلات به دانشجویان، گفت: ایجاد ساختار زیربنایی درخصوص درخواست ریز نمرات از طریق موبایل به صورت سامانه آزمایشی راه‌اندازی شده است.

وی پیرامون انتقال صندوق رفاه دانشگاه آزاد به معاونت دانشجویی این دانشگاه نیز گفت: انتقال صندوق رفاه به دانشجویان به معاونت دانشگاه آزاد باعث شد غذاهای دانشگاه آزاد مانند وزارت علوم ارائه شود و با توافقنامه‌ای که با وزارت علوم منعقد کرده‌ایم باعث شد تمام هزینه تغذیه دانشجویانی که امکان پرداخت آن را ندارند در ۴ سال تحصیلی از طرف دانشگاه پرداخت شود.

کاردار همچنین از همکاری دانشگاه آزاد با شرکت نگار نصر بسیج درخصوص وام کارآفرینی خبر داد و گفت: در این خصوص برای دانشجویان بسیجی وام ۳ میلیونی در نظر گرفته شده است و برای اعطای وام به تمامی دانشجویان نیز در راستای اقتصاد مقاومتی در حال رایزنی هستند.

وی با اشاره به وجود واسطه درخصوص نقل و انتقال دانشجویان گفت: بر مبنای ساختار سامانه تحت وب از ترم آینده واسطه‌ای دیگر وجود نخواهد داشت و به صورت اتومات نقل و انتقالات صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد در میان‌مدت برنامه راه‌اندازی سامانه کارت دانشجویی هوشمند را در دست اقدام دارد. همچنین از برنامه‌های دیگر احداث کلینیک سلامت است. سیستم پاسخگوی تحت وب را نیز ایجاد کرده‌ایم البته برنامه بلندمدت ما این است که هر دانشجویی بتواند در شهر مدنظر خود درس بخواند و جابه‌جایی‌ها بدون دغدغه صورت گیرد.

کاردار پیرامون صندوق رفاه دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد دو نوع وام به دانشجویان می‌دهد یک نوع وام که از صندوق رفاه وزارت علوم تخصیص داده شده است که حدود ۴۰ میلیارد است که تنها ۷ درصد دانشجویان را پوشش می‌دهد که برای دوره کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد یک میلیون تومان و دکترا ۵/۲ میلیون تومان وام اختصاص می‌یابد. وام دیگر از صندوق رفاه دانشگاه آزاد است که به دانشجویان در سه قالب کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اعطا می‌شود که وام کوتاه‌مدت باید قبل از امتحانات تسویه و وام بلندمدت پس از فارغ‌التحصیلی تسویه شود و در حقیقت دانشگاه آزاد ۱۵۰۰ میلیارد تومان وام دانشجویی پرداخت می‌مند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد تصریح کرد: از شروع کار صندوق رفاه تا به امروز ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از صندوق رفاه دانشگاه آزاد وام گرفته‌اند.

وی پیرامون دانشگاه آزاد برای تحصیلات تکمیلی نیز گفت: با توجه به هرم سنی کشور که تحصیلات تکمیلی رو به افزایش است دانشگاه آزاد نیز در این خصوص هدفگذاری کرده است و به این سمت حرکت خواهد کرد البته این را هم باید بگویم که از سال آینده افزایش شهریه نیز خواهیم داشت اما میزان آن هنوز مشخص نیست.

کاردار با اشاره به مشکلات دانشجویان برای پرداخت شهریه نیز گفت:‌ در این خصوص دانشگاه آزاد ۴ مقوله وام ایجاد کرده است که صندوق رفاه دانشگاه آزاد در وام کوتاه‌مدت خود تا ۵۰ درصد شهریه را پرداخت خواهد کرد و در خصوص دیگر وام‌ها بر مبنای اعتبارات تخصیص می‌یابد.

معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه سخنان خود پیرامون مشکلات نقل و انتقالات دانشجویان گفت: جز بیماران خاص، فرزندان شهدا و جانبازان و اعضا هیات علمی مهمان دائم دیگری نخواهیم داشت.

وی پیرامون عدم ارائه درس وصایای امام در دانشگاه مقصد گفت: این امکان وجود دارد که دانشگاه مقصد آن درس را در آن ترم مشخص ارائه نداده باشد به همان خاطر به دانشجو پیشنهاد می‌شود که به دانشگاه مبدا خود رجوع کند. البته درس وصایای امام اولین‌بار است که در دانشگاه آزاد ارائه شد.

وی تاکید کرد: این مطلب را باید بگویم که در یک ماه دیگر آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات دانشجویان و مهمانی دائم نیز تدوین خواهد شد چراکه ما معتقدیم هزینه دانشجوی انتقالی را باید خود فرد پرداخت کند البته برای دانشجویانی که ازدواج می‌کنند از طریق یارانه فرهنگی این هزینه پرداخت خواهد شد و انتقالی به آنان داده خواهد شد.

وی افزود: برای تغییر آیین‌نامه نقل و انتقال دانشجو مجلس نیز اعلام آمادگی کرده است تا دانشجوی انتقالی و مهمان ۵/۱ برابر شهریه ثابت را به دانشگاه مقصد پرداخت کند.

سعید کاردار پیرامون دانشجویان شاغل نیز گفت: ما دو نوع دانشجوی تمام وقت و پاره وقت داریم البته مبنای قانونی تمام وقت بودن دانشجو است اما از آنجایی که دانشجویان ما شاغل نیز هستند برای برگزاری کلاس در پنجشنبه آیین‌نامه جدید در یک هفته گذشته ابلاغ شده است و دانشگاه‌هایی که دانشجویان آن دانشگاه متقاضی برگزاری کلاس در پنجشنبه باشند کلاس دایر خواهد شد. درخصوص عدم ارائه واحد در تابستان نیز باید بگویم در این خصوص الزامی برای واحدها وجود ندارد و دانشجو در ترم تابستان می‌تواند مهمان شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: از آنجایی که صندوق رفاه زیرمجموعه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد شده است ما تلاش می‌کنیم که رویه صندوق رفاه را به حالتی برگردانیم که ارائه تسهیلات به دانشجویان بیشتر شود که در همین خصوص ۵۰ درصد شهریه را به دانشجویان وام خواهد داد، ۶ میلیون ریال کمک هزینه مسکن خواهد بود، ۱۵ میلیون ریال کمک هزینه انتقال خواهد بود و همچنین ۳ میلیون ریال نیز به پایان‌نامه دکترا اختصاص یافته است.

وی با اشاره به وجود مدارک تقلبی فارغ‌التحصیلی از دانشگاه آزاد گفت: ما تلاش می‌کنیم با چنین اقداماتی برخورد کنیم البته در حال اتوماسیون کردن مدرک فارغ‌التحصیلی مانند کارت پایان خدمت هستیم.

کاردار پیرامون سرانه هر دانشجو نیز گفت: بودجه ورزش دانشجویان از ۵ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده است که ۵۰ درصد آن در اختیار واحد دانشگاهی، ۱۲ درصد آن در اختیار استان و ۳۸ درصد آن در اختیار ستاد قرار خواهد گرفت. بودجه فرهنگی نیز که ۴/۰ درصد بود به ۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه پیرامون بیمه دانشجویان نیز گفت: دانشجویان با پرداخت ۲ هزار و ۱۵۰ تومان می‌توانند در ماه بیمه شوند و تلاش می‌کنیم تا واحدهای دانشگاه با بیمه سلامت قرارداد ببندند تا بتوانیم اعطای کارت امتحان را منوط به داشتن بیمه سلامت کنیم. بیمه پایه و حوادث نیز همانند وزارت علوم همه دانشجویان دانشگاه آزاد را تحت پوشش  قرار می‌دهد. درخصوص بیمه تکمیلی نیز که اختیاری است دانشگاه آزاد مطابق وزارت علوم عمل می‌کند و به دانشجویان متقاضی وام ۱۰۰درصدی می‌دهد.

کاردار در ادامه با اشاره به تلاش معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد برای ایجاد اداره کارآفرینی و خلاقیت گفت: برای مقوله کسب و کار دانشجو فکری نشده است و استعداد آنان در دانشگاه شناخته نشده است به همین خاطر در حال احداث این اداره هستیم تا به دانشجویان مشاوره دهد و دانشگاه تنها به کار نظری نپردازد.

وی همچنین در خصوص احداث دفتر آینده‌پژوهی دانشجویی نیز گفت: مبنای این دفتر این است که نیاز ۱۰ سال آینده دانشجو را در نظر بگیرد و برای آن برنامه دهد.

کمیته‌های انضباطی موضوع دیگری بود که کاردار پیرامون آن گفت: در گذشته در این کمیته یکسری تک‌روی‌ها و بی‌قانونی‌ها صورت می‌گرفت به همین خاطر برای جلوگیری از این قضیه ما می‌خواهیم سامانه جامع کمیته انضباطی را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: مبنای کار این است که امکان وقوع ۴۰ جرم وجود دارد و برای هر جرمی ۵۰ تا ۱۰۰ حکم اختصاص دارد به همین خاطر باید حکم بر مبنای تخلف صادر شود، نه بر مبنای دانشجو.

سعید کاردار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما مدیرانمان را در سراسر کشور از طریق داشبرد مدیریتی رصد خواهیم کرد. همچنین در خصوص مقوله بوفه و انتشارات دانشجویی نیز تلاش می‌کنیم رویه ثابتی در این خصوص شکل گیرد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
ساناز
بهمن ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۰۸ ق٫ظ

قیمت چی افزایش پیدا نکرده؟
این رو بقیه چیزها.
خدا آخر عاقبت مون رو بخیر کنه

بچه پولدار
بهمن ۱۷, ۱۳۹۲ ۶:۵۶ ق٫ظ

من فقط قبول بشم
مشکل شهریه ندارم

داوطلب قدیم
بهمن ۱۷, ۱۳۹۲ ۶:۵۶ ق٫ظ

به سلامتی ایشالا :(