نخبگان

بازنگری علوم تاریخی در مقطع کارشناسی ارشد

مشاور رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از بازنگری بخش عظیمی از علوم تاریخی در مقطع کارشناسی ارشد تا سال ۹۳ خبرداد.

دکترفاطمه جان احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بازنگری رشته علوم تاریخی گفت: بازنگری رشته علوم تاریخی و باستان شناسی از سوی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی محول شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

وی ادامه داد: برهمین اساس در حال حاضر علوم تاریخی در مقطع کارشناسی بازنگری شده و از سال ۹۳ نیز در دانشگاه‌ها اجرایی می شود.

مشاور رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به بازنگری علوم تاریخی در مقطع کارشناسی ارشد نیز گفت: با توجه به ظرفیت های موجود امیدواریم بتوانیم بخش عظیمی از دروس علوم تاریخی را در مقطع کارشناسی ارشد  تا سال ۹۳ بازنگری کنیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۱۴ رشته علوم تاریخی فعال با گرایش های متعدد در کارشناسی ارشد وجود دارد که به حدود ۴۰ رشته و گرایش افزایش پیدا کرده که امیدواریم بتوانیم این رشته و گرایش ها را با نگاه بومی معرفی کنیم.

جان احمدی در خصوص بازنگری باستان شناسی نیز گفت: علوم تاریخی و باستان شناسی هر ۲ در یک کمیته بازنگری می شوند ولی بازنگری باستان شناسی تا ۹۳ هنوز مشخص نشده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مینا
بهمن ۲۶, ۱۳۹۲ ۴:۴۷ ب٫ظ

بچه ها بنظر شما سوالات امسال استاندارد بود
؟

سیاوش
بهمن ۲۶, ۱۳۹۲ ۴:۴۲ ب٫ظ

سلام چطور من یکی وقت کم اوردم

محمد جواد
بهمن ۲۶, ۱۳۹۲ ۴:۲۲ ب٫ظ

من در آزمون ارشد ریاضیات و کاربردها، زبان رو ۵۰درصد زدم ولی اختصاصی ها رو ۳۰ درصد.

به نظر شما احتمال قبولیم هست؟
از دوستان کسی اینجا هست که رشته ریاضیات باشه؟