حال و هوای «تدبیر و امید» در آزمون ارشد

نظرسنجی پیش از آزمون کارشناسی ارشد امسال با حال و هوای دولت «تدبیر و امید» همراه شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سازمان سنجش همزمان با آزمون کارشناسی ارشد که از چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه آغاز شده است چند نظرسنجی را در کنار پرسش‌هایی درباره کیفیت آزمون و نحوه‌ی برگزاری آن مطرح کرده است.

«مهمترین مساله امروز دانشگاه‌ها» از پرسش‌هایی است که پیش از دریافت دفترچه آزمون کارشناسی ارشد در قالب برگه نظرسنجی به داوطلبان ارائه شد که پاسخ‌های آن جالب توجه بود؛ «مدرک‌گرایی »،«کم رنگ شدن ارزش‌های دینی»،«ضعف مدیریت» و «غلبه کمیت بر کیفیت» گزینه‌هایی است که داوطلبان می‌توانند به آن پاسخ دهند.

پرسش درباره‌ی «وجود روحیه نشاط و امید مناسب و خوب در دانشگاه‌ها» از دیگر مباحث مطرح شده در نظرسنجی سازمان سنجش از داوطلبان کنکور ارشد امسال است.

گزینه دیگر می‌پرسید که «آیا حضور دانشجویان در فعالیت‌های جانبی از جمله شوراهای صنفی و کانون‌های فرهنگی و…در افزایش توانمندی و قابلیت‌های دانشجویان نقش موثر دارد؟» و در پرسش آخر هم آمده است «آیا شرایط مناسب برای همه دیدگاه‌ها و سلایق در دانشگاهی که تحصیل کرده‌اید وجود داشت؟»

با وجود این که انتشار نتایج این نظرسنجی‌ها مرسوم نبوده، امید است در دولت جدید، پاسخ این پرسش‌ها از سوی سازمان سنجش کشور به رسانه‌ها اعلام شود.

بخصوص که مسوولان ارشد وزارت علوم نیز با اهالی رسانه در این زمینه گفت‌وگوهایی داشته‌اند؛ دکتر فرجی‌دانا وزیر علوم پیش از این درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی و سیاسی در دانشگاه‌ها به ایسنا اظهار کرده بود: ما از فعالیت قانونی کلیه تشکل‌ها در چارچوب قانون حمایت می‌کنیم، چرا که ملزم به این کار هستیم و باید این کار را انجام دهیم.

فرجی دانا با بیان این که این کار را عامل افزایش نشاط می‌داند، تصریح کرده بود: امیدواریم تشکل‌ها نیز برای آنچه که مسئولیتشان می‌نامیم، تلاش کرده و در فعالیت‌هایشان همواره شرایط کشور را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان این که ما قائل به فضای آزاداندیشی هستیم و آن را جزء جدانشدنی رسالت دانشگاه‌ها می‌دانیم، گفته است: در عین حال شناخت دقیق از شرایط کشور شرط عقل است و حرکت خردمندانه تشکل‌های دانشجویی باید با در نظر گرفتن این شرایط باشد، بنده همیشه به درستی این خرد جمعی قائل و شاهد آن بوده‌ام که در مواقع حساس این اعتماد به جوانان شایسته کشور جواب داده است.

فرجی دانا با بیان این که دانشجویان ما در حرکت‌هایشان بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرند،‌ اظهار کرده بود: مطمئن هستیم که این دانشجویان همچنان عاقلانه و خردمندانه برخورد کرده و از این ظرفیت‌هایی که ما آن را باز و آزاد می‌کنیم، استفاده خواهند کرد و به هیچ وجه اجازه التهاب و بهم خوردن آرامش در فضای آموزش و پژوهش را نخواهند داد.

وزیر علوم با بیان این که من این موضوع را در کار خود یک اصل می‌دانم، تصریح کرده بود:‌ دولت دکتر روحانی خود را متعهد می‌داند که در فضای آرام آموزش و پژوهش بیشترین آزادی‌ها را به فعالیت‌های خردمندانه دانشجویی بدهد و در این زمینه همه ظرفیت‌های قانونی به استفاده گرفته شود که امیدواریم دراین عرصه از پاسخ مثبت فضای دانشگاهی توان بیشتر گرفته و حرکت‌ها را تقویت کنیم.

فرجی دانا با بیان این که باید سعی کنیم با رشد اجتماعی و سیاسی دانشجویان به فعالیت‌ بپردازند، خاطرنشان کرده بود: ما موافق حرکت‌های قانونی دانشجویان هستیم و امیدواریم که در این زمینه به نتایج مثبتی برسیم. نباید هر حرکت اعتراضی در دانشگاه را با انگ سیاسی برانیم

وی با بیان اینکه این یکی از گام‌های مقدماتی و اصلی برای افزایش نشاط در دانشگاه‌هاست، تصریح کرده بود:‌ نتیجه این اقدام حذف فضای بدبینی و بدگمانی نسبت به مدیریت کلان کشور در دانشگاه‌هاست.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات