نخبگان

تشریح جزئیات کامل آزمون ارشد ۹۳ از زبان رئیس سازمان سنجش

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ را تشریح کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه  خبرگزاری فارس، ابراهیم خدایی معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۳ برای پذیرش دانشجو در ۱۴۲کدرشته امتحانی شامل ۵۱ کد رشته علوم انسانی، ۱۶ کدرشته امتحانی علوم پایه،‌ ۲۹ کدرشته امتحانی فنی و مهندسی، ۲۵ کدرشته امتحانی کشاورزی، ۱۳ کدرشته امتحانی هنر و ۸ رشته امتحانی دامپزشکی برگزار می‌شود.

خدایی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده ثبت‌نام از داوطلبان متقاضی، شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۳ و نوزدهمین المپیاد دانشجویی کشور از روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۲ از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت‌های تمدید شده ثبت‌نام در ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ پایان پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از داوطلبان ۱۳۶ کدرشته امتحانی از ۱۴۲ کد رشته امتحانی به طور متمرکز و از طریق شبکه اینترنتی سازمان آموزش سنجش کشور انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام از داوطلبان ۶  کد رشته امتحانی دیگر از ۱۴۲ کدرشته امتحانی و هماهنگی و نظارت سازمان سنجش آموزش کشور توسط ارگان‌های ذیربط انجام گرفته و می‌گیرد که این کدرشته امتحانی عبارتند از کد ۱۱۴۷ (اطلاعات و حفاظت اطلاعات) کد ۱۱۴۹ (مدیریت عمومی و دفاعی «یک») کد ۱۱۵۰ (مدیریت امور دفاعی «۲») کد ۱۱۵۱ (فرماندهی مدیریت انتظامی) کد ۱۱۵۳ (مدیریت اطلاعات) و کد ۱۱۵۸ (پدافند غیرعامل).

وی در ادامه تصریح کرد: در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۳ تعداد ۹۵۰ هزار و ۹۴۳ داوطلب در ۱۳۶ کدرشته امتحانی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۹۳ هزار و ۷۲۲ نفر زن، ۴۵۷ هزار و ۲۲۱ نفر مرد هستند و به عبارت دیگر ۵۱.۹۹ درصد ثبت‌نام کنندگان زن و ۴۸.۰۸ درصد آنان مرد هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: ‌از تعداد ۹۵۰ هزار و ۹۴۳ داوطلب ثبت‌نام کننده در ۳۶ کدرشته امتحانی تعداد ۱۱۲ هزار و ۹۳۳ داوطلب در ۲ کد رشته امتحانی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۳ هزار و ۸۴ نفر زن  و ۵۹ هزار و ۸۴۹ نفر مرد هستند به عبارت دیگر ۴۷ درصد زن و ۵۳ درصد مردان در این آزمون شرکت کرده‌اند.

خدایی اضافه کرد: در تمام کدرشته‌های امتحانی به هر داوطلب برای پاسخگویی به سؤالات یک پاسخنامه داده می‌شود و تمام سؤالات آزمون شخصی‌سازی شده و شماره داوطلبی، نام و نم خانوادگی داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون درج شده است و علاوه بر آن دفترچه‌های آزمون دارای تنوع ABCDEF است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در ابتدای جلسه آزمون و در زمان پیش‌بینی شده یک فرم نظرخواهی حاوی ۱۲ سؤال در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که هر داوطلب بایستی به سؤالات مذکور در همان فرم پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: سؤالات داوطلبان نابینای مطلق در ۷ کد رشته امتحانی شامل رشته زبان و ادبیات فارسی کد ۱۱۰۱ ، مجموعه علوم اجتماعی کد ۱۱۰۸ ، مجموعه الهیات و معارف اسلامی – علوم قرآن و حدیث کد ۱۱۱۱، مجموعه علوم تربیتی ۲ کد ۱۱۱۸ مجموعه زبان انگلیس کد ۱۱۲۱ مجموعه حقوق کد ۱۱۲۶ و مجموعه روانشناسی ۱۱۳۳ به خط بریل تهیه خواهد شد و برای داوطلبان کم‌بینا در همین ۷ کد رشته امتحانی سوالات با خط درشت چاپ خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش در ادامه گفت: شروع فرایند برگزاری آزمون‌ها صبح‌ها از ساعت ۸ صبح و بعداز ظهر از ساعت ۱۴ و ۳۰ آغاز می‌شود و درب حوزه امتحانی نیم ساعت قبل از ساعت‌های اعلام شده بسته خواهد شد و از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی ممانعت می‌شود.

خدایی اضافه کرد: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاکن و یک سوزن و سنجاق به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر داوطلب باید از آوردن وسایل اضافی جدا خودداری کند. از رد و بدل کردن هر وسیله در جلسه آزمون خودداری کند که در غیر این صورت داوطلب به عنوان متقلب و متخلف تلقی و با وی برابر قانون رفتار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سؤالات رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سؤالات نیاز به ماشین حساب نیست از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشته باشند جلوگیری خواهد شد.

خدایی اضافه کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ در صبح و بعداز ظهر روزهای چهارشنبه ۱۶ بهمن پنجشنبه ۱۷ بهمن و جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ با تعداد ۱ میلیون و ۶۳ هزار و ۸۷۶ داوطلب برگزار می‌شود که ۵۴۶ هزار و ۸۰۶ نفر زن و ۵۱۷ هزار و ۷۰ نفر مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای تعداد ۱۱۲ هزار و ۹۳۳ داوطلب علاقمند به شرکت در جلسه امتحانی دوم دو کارت ورودی به جلسه آزمون صادر می‌شود لذا با توجه به آمار داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون یعنی ۹۵۰ هزار و ۹۴۳ نفر و آمار علاقمندان به رشته امتحانی دوم یعنی ۱۱۲ هزار و ۹۳۳ داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

وی اظهار داشت: هر داوطلب پس از دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون خود ضرورت دارد نسبت به کنترل کلیه مندرج کارت اقدام و چنانچه مشکلی وجود داشت اقدام کند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مریم
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۵:۱۷ ب٫ظ

با سلام و ادب.
با رتبه ۲۴۱ امکان قبولی در دوره روزانه و شبانه وجود داره؟ ظرفیت کل روزانه۱۸۵ و شبانه۸۰ نفر در مجموع ۲۶۵ نفر است. با توجه به اینکه رشته تحصیلی گرایش یک می باشد و دارای ۳ رشته تحصیلی در ارشد می باشد. امکان قبولی در شبانه صنعتی اصفهان وجود داره؟ در دانشگاه یزد کاشان و اردکان به چه صورته؟ باتشکر
———
باسلام
سوال شما در لینک زیر می باشد :
https://mastertest.ir/1393/11/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-94/

مریم
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۵:۱۷ ب٫ظ

با سلام و ادب. با رتبه ۲۴۱ امکان قبولی در دوره روزانه و شبانه وجود داره؟ ظرفیت کل روزانه۱۸۵ و شبانه۸۰ نفر در مجموع ۲۶۵ نفر است. با توجه به اینکه رشته تحصیلی گرایش یک می باشد و دارای ۳ رشته تحصیلی در ارشد می باشد. امکان قبولی در شبانه صنعتی اصفهان وجود داره؟ در دانشگاه یزد کاشان و اردکان به چه صورته؟ باتشکر