نخبگان

جزئیات شرکت دارندگان مدرک معادل در آزمون ارشد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره دارندگان مدرک معادل از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و امکان شرکت این افراد در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: تمام کسانی که قبل از سال ۷۷ مدرک معادل دریافت کرده‌اند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۷۷ به بعد هیچ ارگان، دانشگاه و موسسه آموزشی حق برگزاری دوره معادل ندارد، اظهار کرد: بنابراین با توجه به این مصوبه، بعد از سال ۷۷ تمام دوره‌های معادل، دوره آموزش ضمن خدمت به حساب می‌آید که عموما مربوط به پرسنل آموزش و پرورش است.

وی در این باره با تاکید بر اینکه ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده که ارتباطی با تصمیمات وزارت علوم و سازمان سنجش ندارد، تصریح کرد: بنابراین در این زمینه سازمان سنجش تنها وظیفه اطلاع‌رسانی را ایفا کرده است و تصمیم‌گیری در خصوص اصلاح این مصوبه نیز بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره امکان شرکت افرادی که در حال حاضر دارای مدرک معادل هستند، در آزمون کارشناسی ارشد، خاطر نشان کرد: این قانون شامل ورودی‌های پیش از سال ۷۷ نیست، بلکه افراد لزوما باید قبل از سال ۷۷ مدرک معادل خود را دریافت کرده باشند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات