نخبگان

راه اندازی ۱۱ رشته جدید تحصیلات تکمیلی در پیام نور کردستان

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان از درخواست صدور مجوز برای ایجاد ۱۱ رشته تحصیلات تکمیلی در مراکز دانشگاهی پیام نور در استان خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

یوب مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۳ هزار دانشجو در ۸۴ رشته و گرایش در ۱۰ مرکز و واحد تابعه دانشگاه پیام نور در استان کردستان مشغول به تحصیل هستند که بیش از ۹۰ درصد این دانشجویان را جوانان بومی استان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: همین امر پیام نور را به عنوان بزرگترین دانشگاه استان مطرح کرده و وظیفه ما را برای خدمت به مردم ولایت‌مدار استان سنگین‌تر می‌کند.

مرادی خاطرنشان کرد: ۷۸ عضو هیئت علمی و یک هزار و ۱۱ استاد مدعو که بیش از ۴۰ درصد اساتید مدعو را افراد با تحصیلات دکترا تشکیل می‌دهند مشغول به ارائه خدمات آموزشی در مراکز و واحدهای تابعه این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان تصریح کرد: با توجه به اعضای هیئت علمی فعال و نیروی انسانی کارآمد در رشته‌های مختلف تاکنون در چهار مرکز سنندج، مریوان، سقز و بیجار موفق به ارائه خدمات آموزشی در مقطع کارشناسی‌ارشد شده‌ایم.

مرادی بیان کرد: شیوه نوین آموزشی و تحصیلی پیام نور توانسته است بسیاری از محرومیت‌های استان را در این حوزه برطرف نماید و زمینه تحصیل جوانان در مناطق محروم و دورافتاده استان را فراهم نماید و خوشبختانه در کنکورهای سراسر ویژه تحصیلات تکمیلی نیز همواره شاهد درخشش دانشجویان پیام نور و قبولی بالای آنان هستیم.

وی اظهار داشت: برای ۱۱ رشته ریاضی کاربردی، زبان و ادبیات عرب، برنامه‌ریزی روستایی، روانشناسی، تاریخ، کشاورزی گرایش زراعت، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی گرایش بیوشیمی، جامعه‌شناسی، مدیریت دولتی و مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد درخواست صدور مجوز کرده‌ایم که متأسفانه علی‌رغم وجود اعضای هیئت علمی و امکانات لازم تاکنون با این مهم موافقت نشده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان به نحوه صدور مجوز رشته‌های تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و افزود: هر ساله سازمان مرکزی پیام نور تمامی درخواست‌های استان‌ها را جمع‌آوری کرده و به صورت یک‌جا تحویل وزارت علوم می‌دهد لذا در این مسیر نقش نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و کارساز است.

این مسئول بیان کرد: خیلی از مسائل در این حوزه با پافشاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی حل می‌شود و نمونه عینی این مدعا موافقت با نخستین رشته تحصیلات تکمیلی در پیام نور مریوان در سال جاری بود که با پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس به ارمغان رسید.

وی اشاره کرد کرد: خوشبختانه دو نفر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از خانواده پیام نور بوده و امیدواریم با پیگیری‌های مجدانه این افراد و سایر نمایندگان استان بتوانیم بسیاری از مشکلات و موانع پیش‌رو را برطرف نماییم چرا که با توجه به ظرفیت‌های علمی در پیام نور کردستان می‌توانیم در مقطع دکترا و در رشته‌های ادبیات فارسی، جغرافیا و جامعه‌شناسی نیز رشته‌هایی را راه‌اندازی کنیم.

مرادی از پایان مطالعات انجام شده برای ایجاد واحد بین‌الملل پیام نور در اربیل کردستان عراق خبر داد و گفت: طی گفت‌وگو‌های انجام شده بین طرفین و با توجه به فعالیت دانشگاه‌های مختلف خارجی در اقلیم کردستان عراق این مهم در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات