انتخاب رشته ۶۱ هزار نفر از داوطلبان ارشد تا امروز

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه فردا آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ است، گفت: تا صبح امروز ۶۱ هزار نفر از داوطلبان مجاز کارشناسی ارشد برای انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۳ تا پایان روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه برای انتخاب رشته فرصت دارند، گفت: تا صبح امروز ۶۱ هزار نفر از داوطلبان مجاز کارشناسی ارشد برای انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

وی افزود: از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۷ نفر داوطب حاضر در این آزمون ۳۶۳ هزار و ۴۹۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۷۵۰ نفر نیز در دو کدرشته امتحانی مجاز شده‌اند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: نظر به اینکه بر اساس برنامه زمانی اعلام شده فردا مهلت انتخاب رشته به پایان می‌رسد به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدند باید بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده ضمن دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی از سایت سازمان و مطالعه دقیق آن و اطلاعیه منتشره مربوط، ‌نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل از میان کدرشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود و از کد رشته‌ امتحانی مجاز یا کد رشته‌های امتحانی مجاز اقدام کردند.

وی اضافه کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره کارشناسی ارشد باید کدرشته‌ محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کرده و ابتدا در فرم پیش‌نویس انتخاب رشته که در دفترچه چاپ شده است، وارد کنند و پس از کنترل‌های لازم و اطمینان از صحت آنها با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام ‌کنند.

توکلی تصریح کرد: بدیهی است پس از تائید نهایی کد رشته محل‌های انتخابی توسط داوطلب، شماره رمز ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد. در غیر این صورت انتخاب رشته تکمیل نشده است.

وی پیرامون اصلاحات و تغییرات احتمالی در انتخاب رشته‌های تحصیلی نیز گفت: اصلاحات و تغییرات نهایی احتمالی دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی نیز فردا یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۳ بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با توجه به اصلاحات مذکور نسبت به اصلاح و ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

توکلی همچنین در پاسخ به اعتراضات برخی داوطلبان نسبت به کاهش ظرفیت‌های دوره ارشد گفت: کاهش ظرفیت نداشتیم مگر اینکه برخی دانشگاه‌ها ظرفیت خود را در برخی کدرشته‌ها تغییر داده باشند که در این زمینه نیز داوطلبان معترض باید به طور موردی اعلام کنند تا رسیدگی شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات