نخبگان

آغاز رقابت ۵۵۰ هزار داوطلب در آزمون ارشد دانشگاه آزاد

زمون سراسری کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از امروز پنجشنبه هشتم خردادماه با برگزاری چندین کدرشته آغاز شد و تا روز شنبه ۱۰ خردادماه در مجموع با رقابت ۵۵۰ هزار داوطلب در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرنگار مهر ، ساعت آغاز آزمون های صبح ۸:۰۰ و آزمون های بعدازظهر ۱۶:۰۰ عصر است و داوطلبان باید یکساعت قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون در حوزه امتحانی حضور به هم رسانند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه، اصل شناسنامه و یا اصل کارت ملی در حوزه امتحانی ضروری است.

داوطلبان به هنگام استقرار در صندلی خود شماره کارت ورود به جلسه و شماره پاسخنامه خود را بررسی کنند و در صورت وجود هرگونه مغایرت به مسئولین مربوطه اطلاع دهند. به همراه داشتن هرگونه وسایل الکترونیکی نظیر ماشین حساب، تلفن همراه، دستگاههای حافظه دار و ارتباطی و مشابه آن در جلسه آزمون ارشد ممنوع است.

داوطلبان در نظر داشته باشند از زمانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند، شماره داوطلبی خود را یادداشت کرده و آن را تاپایان زمان اعلام نتایج نگهداری کنند تا برای دریافت کارنامه از پایگاه اینترنتی مرکزآزمون دچار مشکل نشوند.

سوالات اکثر مجموعه های این آزمون به صورت تستی برگزار می شود، داوطلبان می بایست با توجه به ردیف هر سوال، پاسخ را با مداد سیاه معمولی بطور یکنواخت و پررنگ علامتگذاری کنند. در مورد برخی از مجموعه های گروه هنر که سوالات آن به صورت تستی و تشریحی است داوطلبان لازم است وسایل مورد نیاز آزمون تشریحی را که در برگ ورود به جلسه آنها قید شده است به همراه داشته باشند.

در سوالات تستی هر پاسخ صحیح یک نمره مثبت و هر پاسخ غلط نمره منفی منظور می شود. بنابراین بهتر است داوطلبان بطور حدسی و تصادفی پاسخ نداده و فقط به سوالاتی که از جواب آن مطمئن هستند، پاسخ دهند.

ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد پیش از این یادآور شده بود: در این دوره از آزمون ارشد داوطلبان از ۱۲۰ مجموعه و ۳۷۴۱ رشته – محل را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند. هیچ یک از رشته های مقطع کارشناسی ارشد دارای مصاحبه نخواهد بود.

وی پیرترین و جوان ترین شرکت کننده آزمون ارشد امسال را مردی ۷۱ ساله از تهران و خانمی ۱۴ ساله از تهران اعلام کرد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات