نخبگان

پاسخ به سوالات شما در خصوص آزمون کارشناسی ارشد پردیس ۹۳

داوطلبان عزیز کنکور کارشناسی ارشد پردیس می توانند کلیه سوالات خود را در خصوص این آزمون در این صفحه مطرح فرمایند تا مشاوران سایت در اسرع وقت پاسخ گویند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، با انتشار دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پردیس ۱۳۹۳ برخی شرایط و ضوابط مهم این آزمون اعلام شد. از جمله نکات مهم مطرح در این آزمون که برای نخستین بار در کشور برگزار می گردد به شرح زیر است:

شرایط شرکت کنندگان:شرکت مجدد فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد و یا دکتری در همان رشته قبلی و همچنی نشرکت دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دوره دکتری ممنوع میباشد و این داوطلبان حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند. لذا فارغ التحصیلان با توجه به ضوابط مندرج در این دفترچه به جز در رشته ای که فارغ التحصیل شده اند در صورتی که از لحاظ نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند میتوانند در یکی از رشته های مندرج در دفترچه آزمون شرکت نمایند.

فارغ التحصیلان ودانشجویان رشته های دبیری باید قبل ازثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط وزارت آموزش وپرورش را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آنرا نزد خود نگهدارند تا به هنگام قبولی دردانشگاه ارائه نمایند. بدیهی است درصورت قبولی باید مجدداً به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمت بسپارند.

داوطلبان شاغل در وزارت خانه ها،سازمانها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید وشرط محل کارخود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آنرا نزد خود نگهدارند.

شرط معدل: دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۱۳۸۶/۶/۳۱ به بع دفارغ التحصیل شده اند، در صورتی که معدل آنان کمتراز ۱۲ باشد،حق ثبت نام و شرکت در این آزمون  را ندارند.

وضعیت بورسیه: وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در این آزمون،بورس تحصیلی اعطاء نمی نماید.

وضعیت نظام وظیفه : داوطلبان مرد می بایست مشکلی در زمینه خدمت نظام وظیفه نداشته باشند.  مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنان نمی باشند. دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.

زمان فارغ التحصیلی: داوطلبانی که متقاضی کد رشته های نیمسال اول هستند می بایست تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۳ فارغ التحصیل گردند و متقاضیان کد رشته های نیمسال دوم دفترچه ثبت نام آزمون پردیس لازم است تا پایان بهمن ماه ۹۳ از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شوند.

تحصیل مجدد: فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد، مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نمی باشند.

کلیه فارغ التحصیلانی که مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای خود را به پایان رسانیده اند و از نظر نظام وظیفه منعی ندارند،درصورت تمایل به شرکت در رشته دیگری به جز رشته فارغ التحصیلی،لازم است نسبت به تکمیل تقاضا نامه بر اساس مقطع کارشناسی اقدام نمایند.

حد نصاب تعداد شرکت کنندگان : چنانچه تعداد داوطلبان شرکت کننده در هر یک از کدرشته های امتحانی کمتر از ۲۰ نفر باشد، در آن کدرشته امتحانی آزمون برگزار نخواهد شد  و تمامی داوطلبان برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی به دانشگاه های مربوط معرفی خواهند شد.

تعداد رشته ثبت نامی:داوطلبان فقط مجاز به شرکت در یک کد رشته امتحانی می­باشند و می بایست در یک نوبت ثبت نام و نسبت به تکمیل تقاضانامه اقدام نمایند. بدیهی است درغیراین صورت و ثبت نام بیش از یک بار،این سازمان براساس ضوابط یکی از ثبت نام­های داوطلب راحذف خواهد نمود.

ضرایب دروس: دفترچه حاوی سؤالات دروس آزمون عمومی شامل: درس زبان عمومی با ضریب یک ( ۱) و آزمون اختصاصی شامل دروس اختصاصی هر یک از رشته های امتحانی با ضریب درج شده در جداول شماره ۲ تا ۸ همین دفترچه راهنما می­باشد.

سطح سوالات تخصصی:سطح سؤالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل دوره کارشناسی در هر رشته، مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی است.

تاریخ برگزاری آزمون: آزمون متمرکز پذیرش دوره های مجازی(ویژه شاغلین) و پریس خودگردان دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی در مقطع تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۳ بر اساس جدول برنامه زمانی پیش بینی شده، در روز جمعه ۹۳/۶/۲۱ برگزار خواهد شد.

محل برگزاری آزمون : نظر به اینکه تعیین قطعی حوزه های برگزاری در این آزمون، بعد از مشخص شدن آمار ثبت نام کنندگان صورت خواهد گرفت، لذا تأکید می گردد برگزاری این آزمون در مراکز استان و یا با توجه به آمار داوطلبان در یک یا چند استان، تجمیع خواهد شد.

نمره منفی: به پاسخ های غلط در کلیه دروس  (زبان عمومی و دروس تخصصی) نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

امکان اصلاح معدل: افرادی که تا زمان صدور کارت های ورود به جلسه فارغ التحصیل گردند می توانند نسبت به اصلاح معدل خود اقدام نمایند.

شیوه پذیرش:گزینش نهایی در هر یک از رشته های امتحانی از بین داوطلبانی که حدنصاب نمره علمی لازم را بر اساس مواد آزمون احراز کرده باشند، با توجه به ضوابط مربوط انجام خواهد شد. گزینش نهایی بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰% نمره آزمون و ۲۰% معدل دوره کارشناسی (لیسانس) انجام خواهد گرفت.

شهریه :شهریه در دوره های مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در مقطع کارشناسی ارش دسال ۱۳۹۳ بر اساس مصوبات هیأت امنای دانشگاه ذیربط و   حداکثر تا سقف تعیین شده از طرف وزارت علوم،تحقیقات و فناوری میباشد. داوطلبان لازم است برای کسب اطلاع از شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی و همچنین میزان شهریه دوره های مجازی و پردیس خودگردان در دانشگاهها،به سایت اینترنتی دانشگاه های مربوط مراجعه نمایند.

محرومیت از آزمون کارشناسی ارشد سراسری: در دفترچه مطلبی در خصوص محرومیت پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد پردیس از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سراسری  ۱۳۹۴ بیان نشده است.

 

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳۶ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
پری
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ب٫ظ

با سلام خدمت شما
من در رشته مهندسی برق شرکت کردم،
و هنوز شروع به مطالعه نکردم، میخواستم راهنمایی کنید که از چه دروسی شروع کنم
تا در این زمان محدود بتوانم نتیجه خوبی در کنکور ارشد به دست بیارم، در ضمن من فارغ‌التحصیل هستم

علی فروتن
مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ق٫ظ

سلام ازمون کارشناسی ارشد مجازی ویژه شاغلین ایا برای سال ۹۴ هم هست؟

نازنین
خرداد ۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۷ ب٫ظ

سلام
می خواستم ببینم فرق مجازی با الکترونیکی چیه؟آخه من تو اینترنت سرچ کردم شهریه های مختلف ارشد رو دیدم مجازی رو زده بود ۴۵۰ هزار تمان ثابت ولی وقتی رفتم سایت امیرکبیر هزینه اموزش الکترونیکی رو زده بود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ثابت الان هزینه دوره مجازی برای ارشد امیر کبیر چقدره اگه امسال تو کنکور ارشد مجاری رو قبول شیم؟

ازاده ابراهیمی
آبان ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۱۰ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید
من فارغ التحصیل رشته علوم اقتصادی از دانشکاه بیام نور هستم ، من میتونم یه بار دیکه تو همین رشته به قصد قبول شدن در یه دانشکاه معتبر تر ، امتحان بدم
اکر نمیتونم ، ایا امکان داره تو کرایش های دیکه ، اقتصاد شرکت کنم ؟؟؟

ارزو
آبان ۱۲, ۱۳۹۳ ۸:۱۰ ب٫ظ

کسایی که تو تکمیل ظرفیت ارشد ٩٣قبول شدن نیمه اول محسوب میشن یا دوم؟١٧ ابان زمان ثبت نام خیلی دیر میشه برای دانشجو های جدید!

محمد
مهر ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

با سلام کسی میدونه تکمیل ظرفیت پردیسهای خودگردان در چه تاریخی برگذار میشه؟

پروین بخشیان
مهر ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۴۷ ب٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشید تو رو خدا به سوالاتم دقیق پاسخ بدید چون اینده و زندگیم به این جواب شما بستگی داره. من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مهندسی آبخیزداری (روزانه) هستم . ولی باور کنید در تمام مدت تحصیلم یک لحظه احساس خوبی نداشتم و از اینکه این رشته نسبت به اراده و استعدادی که دارم بسیار پایینتر بود همیشه زجر کشیدم. من وقتی که کنکور کارشناسی خود را در سال ۸۵ شرکت کردم ساکن روستا بودم و هیچ گونه امکاناتی نداشتم برا اینکه بخوام به هدفم برسم و از شانس بد همون سال به خاطر فشار و استرسی که بخاطر درس خوندن به خودم اوردم دچار سردردهای شدید شدم و نتونستم به خواسته ام برسم. و بعد از ان هم بنا به اجبار خانوادم به تحصیل در ارشد این رشته مشقول شدم تا شاید به نتیجه ای برسم . ولی خدای من شاهده ، بدترین امکانات آموزشی رو در ارشد ابخیزداری واحد اران و بیدگل داشتیم. در کل اگر حوصله تو خونه موندن رو داشتم و برام محرومیت تحصیلی نداشت، همون روزای اول انصراف میدادم! بهرحال گذشت و این دو سال رو با بی علاقگی و سختی و نبود امکانات و هزینه های بالا خوابگاه و… ادامه نظر»

بهزاد
شهریور ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

با سلام خانم مهندس بخشیان بنده هم اکنون دکتری رشته با گرایش مدیریت منابع آب درس میخونم و آمادگی کمک به شما و بقیه دوستان را دارم.
لطفا تماس بگیرید

nirvana
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۰۷ ب٫ظ

تو رو خدا یکی جواب بده ، تکمیل ظرفیت ارشذ پردیس چه تاریخی هست؟ تو رو خدااااااا جواب بدین

میلاد
مهر ۲۲, ۱۳۹۳ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  nirvana

تا ۲۷ مهر وقت داری برو سایت سنجش

محمد
مهر ۱۳, ۱۳۹۳ ۲:۰۷ ب٫ظ

باعرض سلام ،من امسال در کنکور کارشناسی ارشد۹۳مدیریت اجرایی مجازی غیرانتفاعی فارابی کرج قبول شدم در آزمون ویژه شاغلین هم شرکت کردم ومدیریت اجرایی دانشگاه تهران قبول شدم چون به هر حال اسم دانشگاه تهران بود فارابی را انصراف دادم تا مجازی ویژه شاغلین دانشگاه تهران را ثبت نام کنم به نظرتون کار اشتباهی که نکردم و آیا مدرک مجازی ویژه شاغلین از نظر اعتبار و عنوان مدرک با کسی که از طریق آزمون سراسری کارشناسی ارشد پذیرفته می شه تفاوتی داره یا نه؟ضمنا اگه توی تکمیل ظرفیت هم مجازی تهران یا پردیس فارابی قم دانشگاه تهران یا مجازی اصفهان (البته اگه تکمیل ظرفیت برای مجازی اعلام کنن)قبول بشم به نظرتون چیکارکنم همون مجازی ویژه شاغلین دانشگاه تهران بمونم یا برم جایی که تکمیل ظرفیت اعلام کرده

nirvana
مهر ۹, ۱۳۹۳ ۱:۴۲ ق٫ظ

زمان تکمیل ظرفیت پردیس دقیقا کی هست؟ هرکی اطلاع داره لطفا جواب بده.

عسل
مهر ۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

سلام خسته نباشیدمن امسال میخوام امتحان ارشدبدم ولی معدلم۱۱/۹۸صدم هست باحالی که دوترم دیگه دارم که تموم کنم یعنی بهار۹۴بااین حال میتونم بااین معدل امتحان ارشدبدم یانه؟خواهش میکنم جواب بدید.

elin
شهریور ۳۱, ۱۳۹۳ ۸:۲۷ ب٫ظ

با سلام. زمان اعلام نتایج ارشد۹۳ پردیس دقیقا کی هست؟
سایتی نوشته آخرشهریور

nirvana
شهریور ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۳۹ ب٫ظ

مدیریت محترم سایت لطفا به این سوال پاسخ بدید!
زمان اعلام نتایج ارشد پردیس دقیقا کی هست و کلاس ها از کی شروع میشه؟
با تشکر

nirvana
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۵۶ ق٫ظ

با سلام. خواهشمندم لطفا به این سوال جواب بدین!
زمان اعلام نتایج ارشد۹۳ پردیس دقیقا کی هست؟؟؟؟

nirvana
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۵۵ ق٫ظ

با سلام. خواهشمندم لطفا به این سوال جواب بدین!
زمان اعلام نتایج ارشد پردیس دقیقا کی هست؟؟؟؟

حامد
شهریور ۲۲, ۱۳۹۳ ۷:۲۴ ب٫ظ

من از مهندسی بهداشت محیط خلخال قبول شدم آیا می‌توانم به پرستاری تغییر رشته بدهم؟در ضمن باید از چه کتاب‌هایی امتحان بدهم؟

yeganeh
شهریور ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۱۵ ق٫ظ

سلام.
من ۵ انتخابه اولم تهرانه آیا اولویت بندیه مثل دانشگاه آزاد.و آیا جوابها قبل از تمام شدن وقت های ثبت نام میاد.و اینکه ثبت نام ها از ظرفیت کمتره یعنی قبول میشیم؟بخاطر همین اسمشو پولی گذاشتن؟

علی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۳ ۹:۴۸ ق٫ظ

باسلام لطفا بفرمائید رشته مکانیزاسیون کشاورزی کد۱۳۲۲مقطع ارشد در چه واحدها وشهرهایی داره؟

علی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۳ ۹:۳۵ ق٫ظ

سلام لطفاراهنمایی کنید شهریه مکانیزاسیون کشاورزی مقطع ارشد هر ترم چقدره؟

شهاب
شهریور ۱۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۵ ب٫ظ

با سلام. بنده فارغ التحصیل ارشد دانشگاه ازاد در مقطع ارشد هستم ایا ممنوعیت شرکت در ازمون ارشد برای بنده که فارغ التحصیل دانشگاه ازاد هستم می باشد یا خیر؟با تشکر

شاهین
تیر ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۰۴ ب٫ظ

با سلام
من در دانشگاه پیام نوردر رشته ی حقوق فارغ تحصیل شدم و در ازمون ثبت نام کرده ام در صورت کسب نمره ایا پذیرفته میشوم

باسلام
بله در صورت کسب نمره لازم پذیرفته می شوید.

bita
تیر ۲۵, ۱۳۹۳ ۹:۵۰ ق٫ظ

با سلام

در خصوص
رشته ی حفوق اسنادو املاک و حقوق سر دفتری ایا دانشگاهی به صورت مجازی دانشجو میپذیرد؟

باسلام
خیر، امسال در این گرایش ها دانشگاهی به صورت مجازی دانشجو نمی پذیرد. اما در گرایش های زیر پذیرش دارند:
حقوق مالکیت فکری، حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق بین الملل، حقوق محیط زیست، حقوق اقتصادی، حقوق تجارت بین الملل، حقوق تجاری اقتصادی بین الملل، حقوق نفت و گاز و فقه و حقوق اسلامی.

amin
تیر ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

با سلام
سال ۹۲ مدرک کارشناسی گرفتم ۶ سال سابقه کار دارم آیا میتونم در آزمون مجازی ویژه شاغلین شرکت کنم

باسلام
بله شما می توانید در این آزمون شرکت کنید.
در این آزمون، شاغلین و کارکنان دستگاه های دولتی و غیردولتی (با حداقل سه سال سابقه کار بعد از اتمام مقطع تحصیلی قبلی یا حداقل پنج سال سابقه کار منطبق با نظام یادگیری الکترونیکی مصوب وزارت علوم)، به عنوان شاغل شناخته می شوند.

علی
تیر ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

سلام من لیسانس علوم تربیتی دارم میخاستم بدونم اگه ارشدراتربیت بدنی ازمون بدم موفق میشم قبول بشم درروزانه

سلام
قبولی شما در ارشد تربیت بدنی و هر رشته دیگری نیاز به تلاش و مطالعه دقیق دارد.
بدون شک اگر منابع دسته اول رشته تربیت بدنی و سؤالات کنکور سال های گذشته آن را به طور دقیق مطالعه کنید می توانید در این آزمون موفق شوید.

نرگس
تیر ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

باسلام میخواستم بدونم نحوه ی تحصیل در دانشگاه های پردیس به همان صورت معمول حضور در کلاس و تدریس استاد است؟ واینکه برکزاری امتحانات به شکل حضوری است ؟ یا اینکه کلاسها نامرتب و غیر حضوری هستند وامتحانات اینترنتی و به صورت آن لاین؟

باسلام
نحوه برگزاری کلاس ها و امتحانات در دانشگاه های پردیس به شکل حضوری می باشد. تنها تفاوت آن در پرداخت شهریه می باشد.

نیلوفر
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

سلام ببخشید من یک سوال دیگه داشتم
جلوی بعضی از دانشگاهها نوشته پردیس خودگردان دانشگاه!…خودگردان یعنی چی؟

سلام
در واقع تمام این انتخاب ها در پردیس خودگردان هستند و پس از ثبت نام و انتخاب کد رشته خواهید دید که همگی آنها به یک صورت هستند.
پردیس خودگردان به این معنا است که همه هزینه های این واحد ها از محل شهریه دانشجویان تامین می شود و هیچ هزینه ای از سوی دانشگاه تامین نخواهد شد.

ساینا
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

من در زمان انتخاب رشته ی آزمون ارشد سراسری پردیس های خودگردان رو انتخاب نکردم الان میتونم آزمونش رو شرکت کنم و قبول می کنن ؟؟؟


بله شما می توانید آزمون پردیس های خودگردان را شرکت کنید.

Elham
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۵۹ ق٫ظ

با سلام
میخواستم بدونم اگه در آزمون پردیس خودگردان شرکت کنم و قبول بشم و نرم برای ارشد سال بعدم مشکلی پیش میاد (مثلا اگه روزانه یا شبانه قبول بشم ) ممنون از لطفتون

باسلام
در دفترچه مطلبی در خصوص محرومیت پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد پردیس از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۱۳۹۴ بیان نشده است. البته چنین محرومیتی غیر منطقی به نظر می رسد.

نیلوفر
تیر ۲۲, ۱۳۹۳ ۲:۱۳ ب٫ظ

سلام خسته نباشید
برای مهندسی معماری و مهندسی منظر و طراحی داخلی امتحان اسکیس هم هست؟

سلام
خیر، امتحان اسکیس نیست. دروس تخصصی برای مجموعه معماری( مهندسی معماری، بازسازی پس از سانحه، معماری داخلی و معماری منظر) شامل (دروس فنی ساختمان (تنظیم شرایط محیطی ایستایی شناخت مواد و عناصر و جزئیات تاسیسات)، دروس تاریخ و مبانی نظری (تاریخ معماری جهان معماری ( معاصر معماری اسلامی مبانی نظری معماری)) می باشد.

مژگان
تیر ۲۲, ۱۳۹۳ ۸:۲۰ ق٫ظ

با سلام ممکنه پاسخ بدید که ارزش مدرک ارشد پردیس بالاتره یا دانشگاه آزاد ؟ برای من مدرک و اعتبار اون خیلی مهمه . آیا شهریه پردیس از دانشگاه آزاد بیشتره ؟ کدوم وجه بهتری دارن آزاد یا پردیس؟ — باسلام – اینکه مدرک کدام یک ارزش و وجهه ی بیشتری دارد امری سلیقه ای است و نظر افراد مختلف با توجه به شرایط متفاوت است و نمی توان در این مورد به طور قطعی اظهار نظر کرد. – در دانشگاه آزاد میزان شهریه ثابت هر نیم‌سال تحصیلی برای تمام رشته‌های علوم انسانی ۱۰ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۷۱۰ ریال و برای تمام رشته‌های غیرعلوم انسانی ۱۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۸۰۰ ریال است. شهریه متغیر هر واحد درسی در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد برای دروس نظری ۷۱۳ هزار و ۲۵۰ ریال و برای دروس عملی ۹۶۲ هزار و ۹۵۰ ریال است. همچنین شهریه هر واحد درسی پایان‌نامه نیز سه میلیون و ۴۶۹ هزار و ۳۵۰ ریال است. شهریه پردیس در دانشگاه های مختلف متفاوت است اما در کل متوسط شهریه رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه های مختلف از ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون بوده که شهریه رشته های کارشناسی ارشد علوم انسانی بین ۱۵… ادامه نظر»

شایان
تیر ۲۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۵ ب٫ظ

سلام اگه ممکنه به این سوالات پاسخ بدین
مدت زیادی هست که پردیس دانشگاه ها خودشون دانشجو جذب میکنن ، الان هم باز اینکار رو انجام میدن یا فقط از طریق آزمون در روزی که اعلام شده پذیرش انجام میگیره؟
آزمون سراسری هست یا برای هر دانشگاهی متفاوته؟ سر فصل ها مثل کنکور سراسری هست؟

سلام
طبق بخشنامه جدید وزارت علوم دیگر دانشگاه ها حق ندارند نسبت به جذب دانشجو برای پردیس های خودگردان اقدام نمایند و این جذب در سال ۹۳ هم از طریق آزمون کارشناسی ارشد سراسری و هم آزمون کارشناسی ارشد پردیس خواهد بود و در سال ۹۴ تماما از طریق آزمون سراسری جذب خواهند شد.

nazanin
تیر ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

کسانی که قبلا مجاز به انتخاب رشته شدن و موقع انتخاب رشته ی سراسری ارشد پردیس های خودگردان رو هم انتخاب کردن لازمه دوباره برای ازمون پردیس ها جداگانه ثبت نام کنن؟در صورت قبولی هم در ازمون پردیس و هم روزانه نهایتا برای ثبت نام مشکلی پیش نمیاد؟

لازم که نیست اما می توانید در این آزمون هم شرکت کنید.
با توجه به زمان خاص آزمون پردیس که بعد از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد است مشکل تصمیم گیری در انتخاب بوجود نخواهد آمد اما اگر در کد رشته قبولی از طریق آزمون کارشناسی ارشد سراسری خود ثبت نام نکنید بله می توانید در کد قبولی آزمون پردیس خود ثبت نام نمایید.

میترا نوالی
تیر ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۰ ق٫ظ

باسلام وخسته نباشید خدمت شما.من در رشته مشاوره شرکت می کنم .نمی دانم باید درس روانشناسی تربیتی که جزو منابع اورده شده است .را باید مطالعه کنم یا با توجه به رشته ام فقط امارو درس نظریه وزبان را در ازمون باید پاسخ گو باشم ممنون از لطفتان.

باسلام
خیر، نیازی به مطالعه درس روانشناسی تربیتی نیست، شما فقط باید به جز زبان که درس عمومی است، درس آمار و روش تحقیق، نظریه مشاوره و روان درمانی که مربوط به رشته مشاوره را پاسخ دهید.
طی این دوماه باقیمانده تا آزمون، برنامه ریزی منسجمی داشته باشید و کتاب های اصلی مربوط به هر درس را برای مطالعه انتخاب کنید تا بتوانید به بازدهی لازم در آزمون دست یابید. تعداد زیاد کتاب برای هر درس موجب سردرگمی شما می گردد و نمی توانید مطالعه عمیقی داشته باشید.
موفق باشید