نخبگان

جزئیات تحصیل در دوره‌ های مجازی ارشد پیام نور

مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد و چند رسانه ای دانشگاه پیام نور به جزئیات تحصیل در دوره های مجازی این دانشگاه اشاره کرد و از میزان ظرفیت پذیرش دانشجو، خبر داد.
 عبدالمهدی نصیرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات برگزاری دوره های مجازی(الکترونیک) در دانشگاه پیام نور به اسامی رشته های این دوره در دانشگاه پیام نور اشاره کرد.

وی گفت: رشته الهیات و معارف اسلامی در گرایشهای اخلاق اسلامی، فلسفه اخلاق، تاریخ تشیع، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، اصول دین و معارف علوی، آمار ریاضی، آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، جغرافیای طبیعی اقلیم شناسی در برنامه ریزی محیطی، جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، زبان و ادبیات عربی گرایش ادبیات عربی، تاریخ تاریخ ایران در دور اسلامی، زبان شناسی همگانی، آموزش زبان فارسی، علوم تربیتی در دو گرایش تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اسلامی، علوم کتابداری و اطلاع رسانی، حسابداری، مدیریت فناوری اطلاعات، آموزش محیط زیست، مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک، مدیریت اجرایی بازاریابی و صادرات، ریاضی محض در سه گرایش جبر، هندسه، آنالیز، ریاضی کاربردی در دو گرایش آنالیز عددی و تحقیق در عملیات، مهندسی صنایع در گرایشهای صنایع، مدیریت سیستم و بهره وری، سیستمهای اقتصادی اجتماعی، مهندسی شیمی بیوتکنولوژی، مهندسی عمران گرایش راه و ترابری همچنین سازه های هیدرولیکی، کامپیوتر در گرایش نرم افزار، اقتصاد کشاورزی و پژوهش هنر از جمله رشته هایی هستند که دانشگاه پیام نور ۱۱۰ مرکز و واحد مجری اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

وی با تاکید بر اینکه این رشته ها صرفاً در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد، ادامه داد: دانشجویان پذیرفته شده در دوره های مجازی لازم است صرفاً در این دوره ها آموزش ببینند مگر در مواقعی که استاد اعلام کند در برخی درسها کلاسهای سنتی برگزار شود.

به گفته نصیرزاده دانشجویان سنتی هم از خدمات مجازی دانشگاه پیام نور می توانند بهره ببرند، چون برخی دروس مشترک و غیرمشترک به صورت مجازی میان دانشجویان هر دو گروه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در حال حاضر ۴۵۰۰ دانشجوی صرفاً مجازی در کارشناسی ارشد دارد، اظهار داشت: در کل ۲۳ هزار دانشجوی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد از دوره های مجازی بهره می برند.

مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد و چند رسانه ای دانشگاه پیام نور درباره پهنای باند مورد نیاز برای برقراری ارتباط میان دانشجو و استاد، گفت: دانشگاه پیام نور نسبت به چند سال گذشته پهنای باند را افزایش داده و هیچ محدودیت سرعتی در برگزاری این دوره ها وجود ندارد.

نصیرزاده درباره مدرک تحصیلی این دسته از دانشجویان دانشگاه پیام نور، گفت: در مدرک تحصیلی دانشجویان عنوان ” شیوه الکترونیک ” درج می شود.

وی درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های مجازی برای سال تحصیلی جدید، گفت: در هر کدام از ۳۸ رشته، ۴۰ دانشجو پذیرفته می شوند. همچنین امسال ۲۰ درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه پیام نور می توانند در دوره های پژوهش محور با شرط معدل ۱۶ تحصیل کنند.

به گفته مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد و چند رسانه ای دانشگاه پیام نور، برای نخستین بار این امکان برای دانشجویان دوره های مجازی فراهم شده که ابتدا و انتهای هر ترم در کلاس درس سنتی حاضر شوند.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات