تحصیل ۱۰۰۰ دانشجوی ارشد در دانشگاه معارف اسلامی

رئیس سابق دانشگاه معارف اسلامی از تحصیل ۱۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه معارف اسلامی خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس، از قم حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه معارف اسلامی که در سالن همایش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد با اشاره به اینکه امروز شاهد برداشتن گام جدیدی در دانشگاه معارف اسلامی هستیم، اظهار کرد: امیدواریم مدیر جدید دانشگاه در راستای هدف بزرگ دروس معارف اسلامی گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۸۲ شاهد تغییر مدیران بودیم که از آن تاریخ مدیریت این دانشگاه بر عهده من بود که در این راستا سلسله برنامه‌هایی را تدوین کردیم که از آن جمله می‌توان به تغییر در دروس معارف اسلامی با تلاش‌های شبانه‌روزی اشاره کرد.

رئیس سابق دانشگاه معارف اسلامی تصریح کرد: کتاب‌های سبک زندگی اسلامی و انسان در اسلام از دروسی بودند که تحول عظیمی را در دانشگاه معارف به وجود آورد.

وی با اشاره به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه معارف اسلامی گفت: مرحله دوم فعالیت‌های مدیریتی بنده طراحی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در ۱۰ رشته بود که به تصویب وزارت علوم رسید که این امر یکی دیگر از فعالیت‌های طاقت‌فرسایی بود که با همت مدیران انجام شد.

کلانتری خاطرنشان کرد: برخی از دانشگاه‌ها سعی در تربیت اساتید دروس معارف اسلامی داشتند که متاسفانه هیچ مرکزی برای تربیت اساتید معارفی وجود نداشت که طرح تربیت اساتید معارف مطرح شد که با جلسات متعددی که برگزار شد در دولت نهم موفق به تصویب تاسیس این دانشگاه شدیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه معارف اسلامی در سال ۸۵ تاسیس شد، گفت: دانشگاه معارف اسلامی جزو دانشگاه‌های نسل سوم است که این امر نشاندهنده فعالیت دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در اجتماع است.

رئیس سابق دانشگاه معارف اسلامی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات جوانان با دروس معارف اسلامی برطرف می‌شود، زیرا دروس معارفی سعی در رشد کامل انسان دارد.

وی با اشاره به اینکه هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، گفت: این آمار نشان می‌دهد که دانشگاه معارف اسلامی از سایر دانشگاه‌ها بیشتر دانشجو پذیرش می‌کند.

کلانتری با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باید افراد قوی و محکمی باشند، عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی باید در جامعه به تبلیغ دین بپردازند و تنها به صرف گرفتن مدرک درس نخوانند.

وی افزود: یک هزار و ۳۰۰ دانشجو برای حضور در دانشگاه‌ها معارف اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که از هر ۴۰ نفر یک نفر موفق به حضور در کلاس‌های دانشگا‌ه‌های معارف اسلامی می‌شود.

رئیس سابق دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰۰ مجله علمی و پژوهشی در دانشگاه معارف اسلامی منتشر شده است گفت: برخی از این مجله‌ها در حوزه کشوری در رتبه نخست قرار می‌گیرند.

کلانتری عنوان کرد: امیدواریم روزی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور و جهان، دانشگاه معارف اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه ۶۷ عنوان کتاب درسی در دانشگاه معارف اسلامی تدریس می‌شود تصریح کرد: ۱۱۰ عنوان کتاب کمک درسی در کارگروه‌های آموزشی تدریس می‌شود.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930626000999#sthash.9ro1JLlq.dpuf

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات