نخبگان

افزایش ۴ رشته ارشد در دانشگاه آزاد سبزوار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از افزایش ۳۵ درصدی دانشجو در رشته‌های تحصیلات تکمیلی در سال تحصیلی جاری، برای این دانشگاه خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

محمود غفوری نژاد در گفت‌وگو با  خبرگزاری ایسنا-منطقه خراسان با بیان اینکه امسال پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلات تکمیلی برای دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار ۳۵ درصد افزایش داده است، گفت: یکی از راهکارها برای برون رفت از مشکلات اقتصادی برای دانشگاه‌ها حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی است، که بهترین راه برای این امر ازدیاد دانشجو می‌باشد.

وی با بیان اینکه برای افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی از سال‌های گذشته گام‌های موثری برداشته شده است، افزود: درهمین راستا سال گذشته ۳ رشته کارشناسی و ۴ رشته ارشد به این دانشگاه اضافه شد که امسال هم ۳رشته ارشد و یک رشته در مقطع دکترا به مجموعه رشته های دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار اضافه شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۸ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه وجود دارد، اظهار کرد: حدود ۳۰ رشته دیگر نیز به سازمان مرکزی برای اخذ مجوز درخواست داده ایم که پیش‌بینی می‌کنیم با ۲۵ رشته از آن‌ها موافقت شود.

غفوری نژاد از همکاری ۲۰۰ نفر عضو هیئت علمی با این دانشگاه خبر و ادامه داد: از این بین حدود ۱۲۰ نفر هیئت علمی به صورت تمام وقت و نیمه وقت با دانشگاه فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه امکانات دانشگاه برای هشت هزار دانشجو در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: زمانی دانشگاه آزاد سبزوار بالغ بر هفت هزار دانشجو داشت اما در چند سال اخیر به علت نامهربانی‌های دولت نهم و دهم با این دانشگاه ضربه‌ها و لطمه‌هایی به این واحد وارد شد که علیرغم این ضربه‌های سنگین این دانشگاه همچنان با قدرت ایستاده است.

وی با ابراز تاسف از وجود چهارهزار صندلی خالی در دانشگاه آزاد سبزوار تصریح کرد: تاسیس دانشگاه‌های جدید در سطح شهرستان که هیچگونه امکاناتی ندارند اجحاف در بودجه کشور و در حق دانشگاه آزاد است.

غفوری ‍نژاد با تاکید براینکه مجموعه دانشگاه آزاد بدون هیچگونه بار مالی و غیرمالی برای دولت، فراهم شده است، اضافه کرد: دولت تدبیر و امید از زمان شروع به کار تعامل و توجه بسیار زیادی با دانشگاه آزاد داشته و دولت به این نتیجه رسیده است که دانشگاه آزاد می‌تواند بار زیادی از دوش دولت بردارد.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
ترنم
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

باسلام
لطفا ارشد مهندسی فناوری اطلاعات رو ارائه بدین درازاد سبزوار

حسن
آبان ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ق٫ظ

با سلام احسنت خدا خیرتان بدهد درستش هم همین است که هرکس دوست داشت بتواند در مقطع ارشد یا دکتری خیلی راحت ادامه تحصیل دهد خواهشمند هستم ارشد حقوق خصوصی را هم با ظرفیت خیلی بالا ایجاد کنید