تغییرات آزمون ارشد فناوری اطلاعات به سال آینده موکول شد

تغییرات اعمال شده در رشته فناوری اطلاعات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۹۴ برای امسال محقق نخواهد شد و از سال آینده اعمال می‌شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش  خبرگزاری ایسنا، در روزهای گذشته داوطلبان رشته IT از تغییرات دقیقه نودی کدرشته‌ها در آزمون کارشناسی ارشد گلایه کرده و دست به تجمع زدند.

دلیل اعتراض و تجمع این داوطلبان این بود که، پیش ازین کدرشته مهندسی فناوری اطلاعات دارای چهار زیرمجموعه شامل «تجارت الکترونیک» ، «رایانه امن (امنیت شبکه)»، «شبکه‌های کامپیوتری» و«مهندسی فناوری اطلاعات» بود اما داوطلبان پس از انتشار دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد متوجه شدند رشته‌های «امنیت شبکه» و «شبکه‌های کامپیوتری» که از پرطرفدارترین رشته‌ها هستند به زیر مجموعه های کدرشته مهندسی کامپیوتر منتقل شده‌اند که این امر باعث می‌شد ۶ درس به منابع امتحانی داوطلبان این کدرشته‌ها اضافه شود.

این اتفاق در حالی رخ داده بود که تا قبل از انتشار دفترچه راهنمای آزمون هیچ منبع رسمی‌ این خبر را اعلام نکرده بود وحتی داوطلبانی که در آزمون‌های سازمان سنجش شرکت می‌کردند هم از این موضوع اطلاع نداشتند.

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری از اعمال این تغییرات در دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال آینده خبرداد.

حسین حسینی در گفت و گو ایسنا، گفت: تغییرات اعمال شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۹۴ برای امسال محقق نخواهد شد و از سال آینده اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه درمورد این تغییرات در دفتر برنامه ریزی وزارت علوم تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: هرچه دفتر برنامه ریزی اعلام کند، در دفترچه سازمان سنجش منتشر می‌شود. تغییرات اعمال شده، هم اکنون در سایت سنجش مشخص شده و ذکر شده است که این تغییرات از سال آینده اعمال خواهند شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات