نخبگان

فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشگاه یزد در کارشناسی ارشد ۹۵ – ۹۴

فراخوان پذیرش بدون آزمون دانش آموختگان ممتاز کارشناسی  در دوره کارشناسی ارشد (نیمسال اول سال تحصیلی ۹۴ -۹۵) در دانشگاه یزد اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست ، معاونت دانشگاه یزد با صدور اطلاعیه‌ای، شرایط استفاده از آیین نامه ، اطلاعات ثبت نام و زمان اعلام نتایج را جهت ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴ این دانشگاه را اعلام کرد.

معاونت دانشگاه یزد شرایط پذیرش را به شرح زیر بیان کردند :

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی نیمسال دوم ۸۹ و نیمسال اول ۹۰ ) که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند برای استفاده از مزایای این آئین نامه درخواست خود را به مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه ارائه نمایند.

الف) برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط، با معرفی دبیرخانه المپیاد.

ب) دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل ۱۰۰ واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزو ده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۱۳۹۴/۰۶/۳۱ )

تبصره : دانشجویان مندرج در بند ب که در مدت ۶ نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ (۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ).

* تذکر :

دانشجویان ممتاز رشته نقاشی که سرفصل دروس آنها طبق مصوبات شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره های کارشناسی پیوسته برای ۹ نیمسال تدوین وتصویب شده است ، نیز می توانند در صورت فراغت از تحصیل در مدت ۹ نیمسال از تسهیلات مربوطه بهره مند شوند.ضمنا این دانشجویان باید حداقل تعداد ۱۰۰ واحد درسی را در مدت ۷ نیمسال تحصیلی گذرانده باشند (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ).

اطلاعات ثبت نام و زمان اعلام نتایج

* آخرین مهلت ثبت نام برای متقاضیان ۹۴/۰۱/۳۱ از طریق سامانه گلستان (http://golestan.yazd.ac.ir ) است و زمان تقریبی اعلام نتایج از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس (http://www.yazd.ac.ir ) تیرماه ۱۳۹۴ خواهدبود.

توضیحات مهم :

* پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتازکارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه انجام می پذیرد.
* اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوط برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهائی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
* اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آئین نامه در همان رشته تحصیلی می باشد . همچنین متقاضیان می توانند در یکی از گرایشهای متناسب درخواست دهند(تشخیص این تناسب با گروه مربوط خواهدبود).
* پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آئین نامه، در دوره کارشناسی ارشد بصورت رایگان و بدون دریافت شهریه خواهدبود.
* دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در دانشگاه یزد پذیرفته شوند، در صورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند، در صورت انصراف، ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال های ثبت نامی خواهند بود.
* انتقال، میهمان، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آئین نامه استعداده ای درخشان پذیرش بدون آزمون شده اند، ممنوع است.
* ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیأ ت مرکزی گزینش دانشجو مستقر درسازمان سنجش آموزش کشور است، بنابراین دانشگاه یزد از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان پذیرفته شده تا دریافت این تائیدیه معذور است.

* داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند در وقت اداری با مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد با شماره ۳۱۲۳۳۶۱۸-۰۳۵  تماس حاصل و یا به آدرس اینترنتی دانشگاه یزد http://www.yazd.ac.ir  بخش مربوط به استعدادهای درخشان مراجعه نمایند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
تلنگر
شهریور ۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ق٫ظ

ایا من باتوجه به اینکه دانشگاه پیامنور نیریز فارس بودم نفر اول رشته در دانشگاه مان شدم رتبه خیلی بد شده وتوانتخاب رشته فقط شبانه و غیر انتفاهی یزد وغیرانتفاهی شیراز وپیامنور تهران زدم ایا احتمال قبولیم کدام بیشتره راستی رشته مدیریت مالی زدم

سارا
اسفند ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

چرا رشته های که برای دانشجویان دانشگاه های دیگر هست انقدر کمه؟شاید معدلشون از دانشجویان همون دانشگاه بهتر باشه؟

معماری
بهمن ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

خب دانشگاه ما نمیشه کمتر از ۹ ترم تموم کرد ارشد رو! ینی نمیشه بدون آزمون شرکت کنیم؟

لیندا
بهمن ۲۲, ۱۳۹۳ ۵:۰۸ ب٫ظ

دانشجوی ممتاز منظورشون از معدل الف بودن تو دانشکده س یا نمره ی خاصی ملاکه برای معدل فارغ التحصیلی؟

ایمان
بهمن ۲۲, ۱۳۹۳ ۳:۴۲ ب٫ظ

خیلی عااااااااااااااااالیه