نخبگان

آغاز توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد پیام نور از اول اردیبهشت

کارت ورود به جلسه آزمون فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور از اول تا سوم اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.
دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ثبت نام برای شرکت درآزمون دوره فراگیر کارشناسی ارشد سال ۹۴ دانشگاه پیام نور برای ۱۵۲ کد رشته امتحانی و در پنج گروه آموزشی شامل گروه‌های علوم انسانی،‌علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و گروه آموزشی هنر،‌ از یکشنبه ۲۱ دی ماه ۹۳ از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه پایان پذیرفت. در این آزمون تعداد ۸۰ هزار و ۵۰۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۸ هزار ۶۷۱ نفر زن و ۴۱ هزار و ۸۳۸ نفر مرد هستند یعنی به عبارتی دیگر ۴۸.۰۳ در صد داوطلبان زن و ۵۱.۹۷ درصد مرد هستند.
وی با اشاره به آمار داوطلبان در هر یک از گروه‌های آموزشی گفت: در گروه علوم انسانی ۶ هزار و ۹۶۱ نفر، در علوم پایه ۳ هزار و ۷۳ نفر در گروه فنی و مهندسی ۷ هزار و ۸۲۵ نفر،‌در کشاورزی و منابع طبیعی ۹۳۸ نفرو در گروه هنر ۲هزار و ۷۱۲ نفر ثبت نام کردند.
وی در خصوص توزیع کارت این آزمون تصریح کرد: کارت شرکت در آزمون به همراه برگ راهنمای مربوطه از روز سه شنبه اول اردیبهشت تا پنجشنبه سوم اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان قرار داده می‌شود و کلیه داوطلبان ثبت نام کننده باید در این مهلت با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت پرینت کارت و برگ راهنما اقدام کنند.
بر اساس برنامه زمانی این آزمون جمعه ۴ اردیبهشت ماه به صورت تستی ۱۰۱ شهرستان کشور و حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود.
وی گفت: فرآیند برگزاری این آزمون از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز و درب‌های حوزه امتحانی نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته می‌شود لذا داوطلبان باید قبل از بسته شدن درب در محل حوزه حضور داشته باشند.
توکلی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد پیام نور برای ۸۳۹ رشته محل جمعا ۱۶ هزار و ۷۸۰ نفر است گفت: از تعداد این رشته محل‌ها ۶۲۵ رشته محل به شیوه آموزشی پژوهشی با ظرفیت ۱۲ هزار نفر و همچنین ۱۱۴ رشته محل به شیوه الکترونیکی با ظرفیت ۴ هزار و ۲۸۰ نفر است.
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات