نخبگان

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه اصفهان سال ۹۴

دانشگاه اصفهان درسال تحصیلی ۹۵-۹۴ بر اساس شیوه نامه داخلی مصوب کمیته استعدادهای درخشان دانشگاه اصفهان برا ی پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد منحصرا ازبین دانش آموختگان دانشگاه اصفهان دانشجو می پذیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست ، دانشگاه اصفهان در راستای اجرای آیین نامه وزارتی درخصوص پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۹۳/۰۵/۰۵ ، شیوه‌نامه زیر را جهت اجرا در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ به تصویب کمیته استعدادهای درخشان دانشگاه اصفهان رساند.

شرایط ثبت نام :

ماده۱: دانشگاه اصفهان حداکثر ۱۰ درصد از ظرفیت دوره روزانه کارشناسی‌ارشد سال ۹۴ خود در هر کد رشته محل را به دانشجویان پذیرفتهشده آزمون کارشناسی پیوسته سال ۹۰ دانشگاه اصفهان (مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون در همان رشته دانش‌آموختگی و یا رشته‌های مرتبط و با رعایت شرایط زیر اختصاص می‌دهد:

۱ـ۱: دانشجویان ورودی سال ۹۰ که پس از ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل ۱۰۰ واحد درسی به لحاظ میانگین کل جزو ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

۱ـ۲: حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند.

۱ـ۳: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان‌پذیر است. درصورت عدم استفاده از امتیاز پذیرش بدون آزمون قبل از پذیرش    ،این امتیاز برای یک سال دیگر محفوظ خواهد ماند.

۱ـ۴: پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه اصفهان امکان‌پذیر است.

تبصره ۲: از آنجا که مدرک تحصیلی دانشجویان انتقالی به این دانشگاه توسط اداره دانش‌آموختگان دانشگاه اصفهان صادر می‌شود لذا در صورتی که دانشجویان انتقالی/ انتقال توأم با تغییر رشته جزو ده درصد برتر رشته خود باشند، می‌توانند از مزایای این شیوه‌نامه بهره‌مند شوند.

تبصره ۳: دانشجویان ورودی سال ۹۱ دانشگاه اصفهان که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند، به اختیار گروه و در صورت لزوم از طریق مصاحبه به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد سال ۹۵-۹۴ پذیرش می‌شوند.

تبصره ۴: چنانچه ده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوط استفاده نکردند یا ظرفیت ده درصد دوره کارشناسی‌ارشد رشته‌ای تکمیل نشد در این صورت دانشگاه اصفهان صرفاً  ده درصد برتر بعدی همین دانشگاه را با اولویت رتبه متقاضیان و در صورت صلاحدید گروه آموزشی و در صورت لزوم با انجام مصاحبه در همان رشته و یا رشتههای مرتبط پذیرش می‌کند.

تبصره ۵: دانشگاه اصفهان درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیل آنها به دلایلی خارج از اختیار خود مانند بیماری، مأموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان، حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این شیوه‌نامه شده است را پس از تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه اصفهان و به شرط قبولی در مصاحبه گروه مربوطه برای استفاده از تسهیلات این شیوه‌نامه مجاز می‌داند.

ماده ۲: دانشگاه اصفهان برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی ـ دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد و به شرط قبولی در مصاحبه و به صورت مازاد بر ۱۰ درصد مورد اشاره در ماده ۱ پذیرش می‌کند.

ماده ۳: تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده براساس این شیوه‌نامه مجاز نیست.

ماده ۴: دانشگاه اصفهان از پذیرش درخواست دانشجویان سایر دانشگاه‌ها اعم از دولتی، غیردولتی، دانشگاه آزاد، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دوره‌های مجازی، نیمه حضوری، پردیس‌های دانشگاهی، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، مراکز وابسته به وزارتخانه‌ها و مؤسسات، حوزه‌های علمیه، برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ معذور است.

تبصره ۶: در صورت عدم تکمیل ظرفیت پذیرش با واجدین شرایط این دانشگاه، دانشگاه اصفهان در شهریورماه ۹۴ اقدام به برگزاری فراخوان پذیرش از بین دانش‌آموختگان واجد شرایط سایر دانشگاههای دولتی خواهد نمود و در صورت احراز شرایط و قبولی در مصاحبه، این سهمیه به آنها اختصاص خواهد یافت.

ماده ۵: دانشگاه اصفهان با رعایت شرایط مندرج در این شیوه نامه فقط یک بار تا اول شهریورماه ۹۴ نسبت به پذیرش حائزین شرایط اقدام نموده و اسامی پذیرفته‌شدگان توسط معاونت آموزشی دانشگاه برای تأیید صلاحیت عمومی پذیرفته شدگان به سازمان سنجش ارسال نموده و ثبت نام قطعی آنها منوط به تأیید سازمان مذکور خواهد بود.

ماده ۶: مسئولیت حسن اجرای این شیوه‌نامه و هرگونه پاسخگویی قانونی مترتب بر آن بر عهده دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه اصفهان می‌باشد.

داوطلبان باید هرگونه اطلاع رسانی را تا تاریخ برگزاری مصاحبه از طریق سایت دانشگاه اصفهان به آدرس www.ui.ac.ir پیگیری نمایند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مجتبی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۰۶ ب٫ظ

سلام حالا تکلیف دانشجویان دانشگاههای دیگه کی مشخص میشه؟که بیان ثبت نام کنن یان برابدون آزمون؟

ابان
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

دانشگاه اصفهان داره حق دانشجو هاش را می خوره من نفر دوم رشته خودم ورودی ۹۰ هستم ولی بهم می گویند احتمالا پذیرش نمی شوم مطابق ایین نامه باید ۱۰ درصد کارشناسی پذیرش بشود نه اینکه ۱۰ درصد ارشد پر شود! ..اگر کسی شرایط من را دارد لطفا اعلام کند.

آیدا امینی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ

دوستان من ورودی سال ۹۰ هستم یعنی میتونم شرکت کنم؟
چون بقیه شرایطشو دارم، ممنون میشم راهنمایی کنید

ریحانه
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۵ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  آیدا امینی

سلام ثبت نام هااغلب برای ورودی های ۹۱و ورودی های بهمن ۹۰ انجام میشه.ولی شما بازهم آیین نامه هارو مطالعه کنید شاید بتونید توی بعضی از دانشگاه ها ثبت نام کنید.و