نخبگان

مجاز به انتخاب رشته شدن حدود ۴۳۰ هزار داوطلب کارشناسی ارشد ۹۴

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از مجاز شدن حدود ۴۳۰ هزار داوطلب برای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۹۴ خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: از تعداد ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب حاضر در آزمون کارشناسی ارشد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی افزود: از این تعداد ۲۱۳ هزار و ۹۸۲ نفر زن و ۲۱۵ هزار و ۷۰۶ نفر مرد هستند. یعنی ۴۸.۸۰ درصد مجازین به انتخاب رشته زن و ۵۰.۲۰ درصد مرد هستند.

توکلی گفت: از تعداد مجازین به انتخاب رشته ۱۴۲ هزار و ۶۷۶ داوطلب برای دوره‌های روزانه و سایر دوره‌ها و تعداد ۲۸۷ هزار و ۱۲ داوطلب منحصراً مجاز به انتخاب کد رشته‌های سایر دوره‌ها (به جز روزانه) هستند.

وی ادامه داد: از تعداد مجازین به انتخاب رشته تعداد ۳۰ هزار و ۸۴۶ داوطلب در ۲ کد رشته مجاز به انتخاب رشته شدند که ۱۶ هزار و ۶۸۵ نفر از این تعداد مرد هستند.

توکلی عنوان کرد: پس از گزینش نهایی فهرست اسامی نهایی قبول شدگان استخراج شده و در دهه اول شهریور از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

 

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات