نخبگان

آخرین روز رقابت ۵۶۰ هزار داوطلب کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی امروز ۹ خردادماه ۹۴ با رقابت ۵۶۰ هزار داوطلب پایان می پذیرد .

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، صبح روز پنجشنبه مورخ هفتم خردادماه در حاشیه بازدید از آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ این دانشگاه در واحد علوم و تحقیقات، از رقابت ۵۶۰ هزار داوطلب در ۷ گروه آزمایشی خبر داد.

به نقل از خبرگزاری آنا، دکتر میرزاده با اشاره به رقابت بیش از ۵۶۰ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این آزمون در ۶ نوبت طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی، از وجوه خاص برگزاری این آزمون را بومی گزینی دانست و این موضوع را اقدامی موثر در جهت افزایش آرامش خانواده ها و دارای آثار اجتماعی مثبت خواند.

وی افزود: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴، ۴۴ درصد شرکت کنندگان را بانوان و ۵۶ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. همچنین جوان‌ترین داوطلب شرکت کننده در این آزمون، فردی ۱۷ ساله و مسن‌ترین داوطلب، فردی ۸۰ ساله است. میرزاده با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در آزمون سال ۹۴ کمتر از سال گذشته نیست، گفت: نتایج این آزمون در نیمه دوم شهریورماه سال جاری اعلام می شود و در تمامی رشته محل هایی که دارای کارشناسی ارشد هستند، آزمون مذکور برگزار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به بحث کیفی‌سازی در آموزش، گفت: خوشبختانه میانگین پذیرش به استاندارد آموزشی نزدیک شده است و یکنواختی پذیرش در سراسر استان‌ها توزیع شده به طوری که در همه استان‌ها امکان ادامه تحصیل برای علاقمندان فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: توزیع مناسب آموزش باعث افزایش تقاضا شده است و از آنجایی که خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به اکثر شهرها رفته، شاهد توزیع بهتر آموزش و افزایش علاقمندی به تحصیلات تکمیلی هستیم.

دکتر میرزاده گفت: بیشترین شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ در رشته حقوق با ۷۰ هزار متقاضی و سپس مدیریت و حسابداری است. وی از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه در نهایت دقت و صحت خبر داد. جوان ترین داوطلب، تبریزی ۱۷ ساله، مسن‌ترین داوطلب، همدانی ۸۰ ساله همچنین دکتر مجتبی علوی فاضل، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه میانگین سنی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد امسال ۲۲ سال است، گفت: این عدد نشان دهنده آن است که دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی موفق عمل کرده و سطح تحصیلات عالی در بین جوانان کشور افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آزمون مذکور در ۱۲۵ مجموعه امتحانی و در ۶ نوبت برگزار می‌شود، گفت: در هر نوبت بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار داوطلب شرکت کننده در ۷ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و هنر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: حدود ۶۳ هزار نفر از داوطلبان از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان فعال، آزادگان، شاهد و رزمندگان هستند.

وی با بیان اینکه هیچ محدویت سنی، جنسی و منطقه ای در پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد نداریم، گفت: تنها ملاک انتخاب، نمره کسب شده است و هر داوطلب دارای ۱۰۰ انتخاب بوده که این موضوع نشان دهنده آن است که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل یک تقاضای اجتماعی و ما آموزش را وظیفه دانشگاه می دانیم

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مریم وکیلی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

سلام بچه ها
به نظرتون میشه سوالات ارشد آزاد امسال رو دریافت کرد؟

ایمان
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۶:۰۲ ب٫ظ

منم امروز آزمون داشتم ولی خیلی سخت نبود
دیگه به امید خدا ببینیم چی میشه
به امید قبولی همه دوستان :)

سمیرا عرب پور
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

سلام بچه ها خیلی استرس دارم
ساعت ۲ امتحانم شروع میشه شانس اوردم حوزه م نزدیکه به خونه مونه
برام دعا کنید دارم میرم
خواستم التماس دعا بگم

فرزانه
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

سلام
حتما،بدون هیچ استرسی و امید به خدا برو سر جلسه حاما موفق می شی ،فقط مثبت فک باشه!تا استرست کم بشه.
آرزو میکنم آزمون خوب همراه با لحظات خوبی برات سپری بشه این چند ساعت

فرزانه
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

سلام
ممنون از اطلاع رسانی تون
ولی جالب بود بخصوص بخشب از خبر که راجب ی داوطلب ۱۷ ساله و ی داوطلب ۸۰ ساله …بود.پشتکار و همت این شخص ۸۰ ساله واقعا قابل تحسین