پذیرش استعداهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد ۱۳۹۴ دانشگاه یاسوج

فراخوان پذیرش بدون آزمون کتبی در دوره کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ از میان دانشجویان ممتاز کارشناسی دانشگاه یاسوج و سایر دانشگاهها اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست ، دانشگاه یاسوج در نظر دارد با استناد به آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های بالاتر ” آئین نامه شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۹۳/۵/۵  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری” و ابلاغیه شماره ۲۱/۱۱۴۳۷۴ مورخ ۹۳/۶/۳۰ برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ اقدام به پذیرش دانشجو(بدون آزمون) در مقطع کارشناسی ارشد از میان دانشجویان ممتاز کارشناسی دانشگاه یاسوج و سایر دانشگاههای معتبر و برطبق موارد مندرج در این اطلاعیه در قالب ظرفیت، نماید.

۱- شرایط عمومی

دارا بودن صلاحیت عمومی جهت ادامه تحصیل

۲- شرایط اختصاصی:

الف :دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته، که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل ۱۰۰ واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند وتا پایان شهریور ماه ۱۳۹۴ فارغ التحصیل گردد.

  • در ضمن دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته، که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل ۱۰۰ واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و دارای رتبه های کشوری زیر در آزمون سراسری سازمان سنجش باشند و تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۴ فارغ التحصیل گردد.

ب : رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی با معرفی دبیرخانه المپیاد

ج : دانشجویان نمونه کشوری(در دوره کارشناسی) با معرفی معاونت دانشجویی وزارت به شرطی که به لحاظ میانگین کل همتراز پانزده درصد برتر در بین دانشجویان هم ورودی در دانشگاه یاسوج باشند.

د :  رتبه های اول تا سوم مرحله نهایی جشنواره های بین المللی خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، فارابی در رشته های مرتبط با طرح ابتکاری خود یا زمینه ای که در آن برگزیده شده اند با معرفی دبیرخانه هر یک از جشنواره ها

ه : نفرات اول مسابقه ها و جشنواره های معتبر علمی بین المللی با معرفی مراجع ذیربط

و : رتبه اول کشوری جشنواره دانشجویان مبتکر و نوآور بسیجی شاهد و ایثارگر

ز : دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته که در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی دانشگاه محل تحصیل، در طول ۴ نیمسال تحصیلی مقطع کاردانی به کارشناسی حداقل حایز معدل ۱۷ باشند و در دوره کاردانی به لحاظ میانگین کل جزء ده درصد برتر باشد.

تبصره:

دانشجویان ممتاز در رشته هایی که سرفصل دروس آنها طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت در دوره کارشناسی پیوسته برای ۹ نیمسال تصویب شده است نیز می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

*  پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آیین نامه، در دوره های تحصیلی بالاتر به صورت رایگان می باشد.

*  اعلام ظرفیت رشته های اعلام شده در جدول پیوست به معنی پذیرش قطعی در این رشته ها از طریق آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاترنمی باشد و دانشگاه یاسوج پس از بررسی مدارک متقاضیان در این خصوص تصمیم گیری می کند.

 * دانشجویان کارشناسی ورودی نیمسال دوم۹۰-۸۹ و نیمسال اول تحصیلی ۹۱-۹۰ دانشگاه یاسوج و سایر دانشگاههای معتبر سراسر کشور حایز هر یک از شرایط فوق می توانند  تا تاریخ ۹۴/۳/۳۱ جهت ثبت نام به وبگاه دانشگاه یاسوج به آدرس www.yu.ac.ir  به صفحه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی  مراجعه نمایند.

نکات مهم:
۱- با توجه به اینکه ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام می شود قبل از ورود به وبگاه دانشگاه جهت ثبت نام فایل اسکن شده مدارک زیر را تهیه نمایند.
– تکمیل فرم استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل ممتازین کارشناسی ارشد
– یک قطعه عکس ۴×۳ پشت نویسی شده
– فرم تکمیل شده مربوط به گواهی رتبه داوطلب(فرم شماره۱)
– ارائه گواهی برای دارندگان شرایط ردیف های (ب تا و) بند ۲
– کارنامه شش نیمسال دانشگاهی( دانشجویانی که کارنامه کلی دارند ارسال کارنامه کلی نیز که شامل شش نیمسال باشد بلامانع است)
– مدارک علمی – پژوهشی
– توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی (در صورت امکان)
– فیش واریزی به مبلغ۲۵۰۰۰۰ریال به شماره حساب ۷۸۷۵۹۴۱۲۶۴ بنام درآمد اختصاصی دانشگاه یاسوج نزد بانک تجارت
۲- مدارک ناقص بررسی نخواهد شد.
۳- به درخواست هایی که پس از تاریخ ۹۴/۳/۳۱ ارسال شده باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۴- پذیرش بدون آزمون کتبی دانشجویان ممتاز صرفاٌ در همان رشته دوره قبلی می باشد.

۵- درصورت تمایل گروه آموزشی جهت انجام مصاحبه علمی از حائزین شرایط اولیه استفاده از آیین نامه استعدادهای درخشان، متقاضیان موظف به شرکت در مصاحبه مذکور می باشند. البته تاریخ و ساعت مصاحبه از طرف گروه آموزشی به ایشان اطلاع رسانی خواهد شد.
۶- در صورت احراز هر گونه مطلب خلاف واقع در مدارک ارسالی داوطلب در هر مرحله ای، از ادامه تحصیل وی جلوگیری بعمل خواهد آمد و قابل پیگرد قانونی است.
• لطفا بعد از تکمیل مراحل ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و در صورت قبولی هنگام مراجعه جهت ثبت نام به مسئول ثبت نام ارائه نمایید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
یاس
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

ایا این دانشگاه از دانشگاه پیام نور هم دانشجوی بدون ازمون جذ ب مکند .
چون چیزی مبنی بر عدم پذیرش منتشر نکرده است.
با تشکر.

مهرانه
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  یاس

فکر نکنم دوست عزیز
چون معمولا استعدادهای درخشان فقط از دوره های روزانه و شبانه دانشگاه ها دانشجو می پذیرند .