نخبگان

بررسی پذیرش مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در شورای گسترش

شورای گسترش آموزش عالی با پذیرش حداکثر ۲۰ نفر در هر کد رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد موافقت کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش  خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، این شورا براساس ماده ۱۷ اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت پذیرش دانشجو درآن دانشگاه در هر کد رشته محل در مقطع کارشناسی حداکثر ۶۰ نفر در هر کد رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر ۲۰ نفر و در هرکد رشته محل در مقطع دکتری تخصصی حداکثر ۷ نفر برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، شورای گسترش آموزش عالی تصویب کرد تمام کد رشته‌هایی که نتوانسته‌اند مجوز لازم را از شورای گسترش آموزش عالی اخذ کنند باید از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۵-۹۴ حذف شوند و با توجه به اینکه مأموریت کمیته ۵ نفره رسیدگی به پرونده‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان اردیبهشت ۹۴ بوده است، با توجه به اتمام دوره مأموریت، وظیفه این کمیته پایان یافته تلقی می‌شود. لذا از این پس پرونده‌های جدید دریافت شده از طریق سامانه دفتر گسترش آموزش عالی طبق روال سایر دانشگاه‌ها توسط گروه‌های تخصصی شورا مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

 براساس تصویب این شورا، از این پس هرگونه ایجاد رشته محل جدید و پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، برابر ضوابط و مصوبات شورای گسترش آموزش عالی و پس از تأیید این شورا اعلام و اجرا شود و هرگونه جذب و پذیرش دانشجو در رشته های غیرمصوب، غیرقانونی است و دانشگاه آزاد اسلامی موظف است براساس ماده ۳ اساسنامه اصلاحی آن دانشگاه مصوب ۶۸۲ جلسه ۲۶ بهمن‌ماه سال ۸۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه تصمیمات موضوع این بند را به شورای گسترش آموزش عالی اعلام کنند.

شورای گسترش آموزش عالی با تأسیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در شهر تهران موافقت قطعی کرد و مصوب شد پذیرش دانشجو به شیوه الکترونیکی(مجازی) در دانشگاه آزاد اسلامی طبق ضوابط و مقررات و منحصراً در واحد مزبور امکان پذیر است و مجوز پذیرش دانشجو در هر رشته باید بطور جداگانه از شورای گسترش آموزش عالی اخذ شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
موسوی زاده
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

اونایی که تو محلهای بدون مجوز میخونند تکلیفشون چیه؟!؟
چرا از اول نمیگن ؟!
اخه این چه وضعیتی ه ؟؟؟؟

محمد صدرا
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  موسوی زاده

نگران نباش
دانشگاه آزاد بالاخره مجوزها رو میگیره
اون هفته که معاون وزیر علوم گفته بود آخر آخرش اگه مجوز نگرفتن هم یه کاری واسه قبولی های قبللی می کنیم.