نخبگان

۵۶ درصد تحصیلات تکمیلی کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه تحصیلات تکمیلی را از جمله اهداف استراتژیک این دانشگاه برشمرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت امنای این دانشگاه در خصوص توسعه تحصیلات تکمیلی گفت: در حال حاضر باید توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان هدف استراتژیک در دستورکار خود قرار دهیم و راهکارها و منابع لازم برای تحقق این هدف را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در دانشگاه آزاد اسلامی با فراهم کردن امکانات لازم و جذب اعضای هیأت علمی در واحدها، رشته های پرجاذبه ایجاد کنیم.

همچنین وی اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا برای توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور بسیار بالاست و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در ۲ سال گذشته با توسعه تحصیلات تکمیلی، ظرفیت های خالی موجود در دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه را جبران کند.

دکتر میرزاده با بیان این که در حال حاضر ۵۶ درصد تحصیلات تکمیلی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: تا پایان سال جاری، حدود ۶۰ درصد تحصیلات تکمیلی کشور در دست دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود که یک حرکت فوق العاده محسوب می شود.

وی افزود: اکنون حدود ۲۸ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهد که این عدد تا پایان سال به ۳۰ درصد خواهد رسید که درواقع هدف مندرج در سند چشم انداز ۱۴۰۴ است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: بخاطر وجود تقاضای اجتماعی بالا برای توسعه تحصیلات تکمیلی، بهتر است واحدها تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

و درپایان این جلسه وی با اشاره به طرح بومی سازی و توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بومی سازی در تحصیلات تکمیلی به کاهش ناهنجاری های اجتماعی کمک می کند و این طرح، طرح مفیدی برای تمامی جامعه و به نفع کشور است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
future
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ب٫ظ

سلام مشاور محترم
میخواستم بدونم در مقطع ارشد هم مثل کارشناسی فقط یکبار میشه روزانه خوند؟
و اینکه اگر رشته کارشناسی و ارشد متفاوت باشه واسه دکتری فقد باید رشته ارشد رو خوند؟

مشاور
آبان ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  future

با سلام
بله در هر مقطعی شما فقط یک بار حق استفاده از امکانات دوره روزانه رو دارید.
در مورد متفاوت بودن رشته ها هیچ منعی نداره مخصوصا اینکه در دوره ارشد تغییر رشته امر عادی ای هست اما در دوره دکتری هم هر چند اجازه تغییر رشته رو داری ولی معمولا کار سختی هست و بهتره که انتخاب رشته ارشد رو طوری انجام بدی که نیازی به تغییر در دوره دکتری نباشه.
موفق باشی.