نخبگان

۱۶۰ روز تا آزمون کارشناسی ارشد

با سلام خدمت دوستان عزیز

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

امیدوارم با جدیت و پشتکار مشغول پیشبرد برنامه‌ها بوده و از بازده کار خود راضی باشید.

در مطالب قبلی انجمن در خصوص اهمیت و نحوه برنامه‌ریزی برای آزمون کارشناسی ارشد صحبت کردیم. در این بخش می‌خواهیم در مورد نکته‌هایی صحبت کنیم که دقت به آنها می‌تواند در تسریع و بهبود عملکرد شما تأثیر مثبت بگذارد.

اول این که در حین مطالعه سعی کنید کاملاً متمرکز باشید و افکار حاشیه‌ای را از خود دور کنید. شاید این نکته در نگاه اول ساده به‌نظر برسد، اما پیاده کردن آن در عمل همیشه آسان نیست. دلشوره از جاماندن از بقیه دروس و گاهی دلهره از نتیجه نهایی ممکن است مزاحمت‌هایی ایجاد کند. اما مطمئن باشید اگر طبق برنامه‌‌ای که برای درس خواندن دارید، پیش بروید به مطالعه همه منابع می‌رسید. ضمن این که، این نگرانی که ممکن است مطالب را در جلسه آزمون به یاد نیاورید را هم از ذهن خود پاک کنید. مطمئن باشید اگر مطالعه عمیق و درستی داشته باشید و در فاصله زمانی مناسب هم مطالب را مرور کنید؛ در زمان لازم مطالب را به یاد خواهید داشت و می‌توانید از بین گزینه‌های حاضر، پاسخ را بیابید.

نکته دوم این که گاهی بیشتر دوست داریم به سراغ درسی برویم که به آن علاقه‌مندتریم یا در مطالعه آن موفق‌تریم؛ اما دقت داشته باشید که روی هر درسی به اندازه اهمیت درس و قوت و ضعفتان وقت بگذارید و همه دروس را با توجه به ضرایبشان به طور متعادل و در کنار هم پیش ببرید.

نکته سوم این که همیشه سعی کنید رقیب اصلی خودتان باشید، عملکرد هر روز خود را با دیروز مقایسه کنید، حواستان باشد که عملکرد و مطالعه شما در هر روز از روز قبل بهتر و بازده هر هفته از هفته قبل بالاتر باشد. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که در مسیر موفقیت قرار دارید.

نکته آخر هم مربوط به دوستانی است که این ترم مشغول گذراندن واحدهای دوره کارشناسی هستند؛ سعی کنید برای امتحانات، برنامه و مطالعه درست و کافی داشته باشید تا این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید. به هر حال شرط اول و اساسی برای ورود به دوره کارشناسی ارشد، گذراندن موفقیت‌آمیز امتحانات و اتمام دوره کارشناسی است. در این مدت کمی برنامه مطالعه برای آزمون ارشد را تعدیل کنید و بیشتر به مطالعه دروس امتحانی بپردازید؛ بعد از امتحانات می‌توانید مجدداً برنامه خود را از سر بگیرید.

امیدوارم همگی در مسیری که در آن قرار گرفته‌اید موفق و با نشاط پیش بروید و در نهایت به نتیجه‌ای که خواهان آن هستید برسید.

مشاور

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۹ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
معماری
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

سلام من لیسانسم گرافیک است می خوام ارشد معماری امتحان بدم خواستم اگه بشه کتاب ها را برام بگی تا بخرمش و بخونم خواهش می کنم ننویسید منابع گوناگون است چون همه این رو می گن منم شناختی از کتاب های این رشته ندارم و دیوونه نشدم می خوام اسم کتاب هایی که مربوط به هر درسی است را بخرم و بخونم

مهدی
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

سلام آیا افرادی که مدرک مصوب کارشناسی دانشگاه آزاد رو دارند امکان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد رو دارنددر مقطع ارشد

مشاور
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام مهدی
اگه منظورت بدون ازمون ارشد ازاد هست
بله امکانش هست به شرطی که شرایط مورد نظر رو داشته باشی.
اعم از معدل بالای ۱۷ و جزو ده درصد اول ورودی های خودت باشی.
موفق باشی.

مهدی
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

سلام

ارشد
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ب٫ظ

سلام روز بخیر … از کدام منبع میتونم ببینم که لیسانس گرافیک برای تغییر رشته در ارشد، مجاز به چه رشته هایی است ؟ آیا لیسانس گرافیک در آزمون زبان یا معماری ارشد می تواند شرکت کند ؟ اگر ممکن هست لینک دانلو بگذارید سپاسگزارم

مشاور
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ارشد

سلام ارشد
بله مجاز هستید که در مقطع ارشد تغییر رشته بدهید.
رشته هایی که فقط مجاز به شرکت در رشته های خاصی هستن بیشتر متعلق به مجموعه پزشکی هست.
موفق باشی.

کشاورزی
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۲۴ ق٫ظ

سلام خانوم مشاوور بینهایت سپاسگزارم بابت کمکتون به ما کنکوریها، من بخاطر مشکلاتی که متاسفانه برام پیش اومد تا حالا نتونستم شروع کنم بشدت دچار افسردگی شدم چون شاغل هم هستم وقتم کم هستدوخیلی نگرونم تمون زندگیم وآرزوهام به کنکور امسال بستگی داره چون هدفم دکتری هست ومیخوام دانشگاه خوب قبول بشم تو روخدا کمکم کنین نمیدونم چطوری شروع کنم نمیتونم برنامه ریزی کنم هربرنامه ای مینویسم نمیشه ممنون میشم کمکم کنین

مشاور
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  کشاورزی

سلام کشاورزی
با توجه به اینکه تا الان شروع نکردی احتمالا قصد داری که این مورد رو با ریختن یه برنامه فشرده و سنگین جبران کنی.
در صورتی که اولین اصل در ریختن یه برنامه درست مراجعه به قابلیت ها و توانایی ها و وقت در درسترس شخصی است.
باید برنامه ای به دور از ایده ال نگری و کاملا واقع بینانه بریزی تا بتونی اجراش کنی همین اجرای موارد جزیی بهت شور و انرژی ای میده که توانت خیلی بیشتر از اونی که حدس میزدی میشه.
پس سعی کن بدون نگرانی با در نظر گرفتن تایم ازادی که داری یه برنامه بر اساس کتبی که باید خونده بشه بنویسی و بهش عمل کنی.
هر چه برنامت واقعی تر باشه و درصد بیشتریش رو بتونی پیاده کنی موفقتری.
سعی کن سایر پیام هایی هم در سایت گذاشته شده بخونی با عنوان ۱۷۰ روز تا کنکور و ۶ ماه تا ازمون.
موفق باشی.

.......
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ق٫ظ

سلام وخسته نباشید خدمت شما مشاور گرامی
من میخوام ارشد گیاهان دارویی بخونم.ولی هنوز شروع نکردم .به نظرتون روزی چند ساعت بخونم قبول میشم.درضمن من کارشناسی زراعتم والان ترم۷ام

مشاور
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  .......

با سلام
با توجه به اینکه میخواهی تغییررشته هم بدی باید خیلی بیشتر از سایرین برای درس خوندن وقت بگذاری.
اما فعلا با توجه به اینکه هنوز شروع نکردی سعی کن با هر چند ساعت که میتونی استارت درست خوندن رو بزنی و به مرور ساعاتت رو افزایش بده.
فعلا اگه بتونی به ۵ساعت برسونی مناسب و کافیه.
در ضمن حواست هم به درسهای کارشناسی و امتحاناتت باشه و سعی کن در کنار هم بهشون برسی.
موفق باشی.

پیمان
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۳ ب٫ظ

باسلام
خانوم مشاور از شما ممنونم که لحظه به لحظه این روزها رو در کنارمون هستید
در تصدیق مطلبی که فرمودین نکاتی را خاطرنشان میکنم انشاا… مفید باشه
یکی از مهم ترین ویژگی های انسان رو در چند کلام خلاصه می کنم: «تلاش برای فرار از زندگی».
متاسفانه بسیاری از داوطلبان نیز این گونه رفتار می کنند و به جای مبارزه با مشکلات و تحمل سختی ها از زندگی فرار می‌کنند. آنها می‌گویند که نمی‌دانیم چرا این روزها خوابمان بیشتر شده است؛ اما واقعیت این است که تمایل آنها به خوابیدن بیشتر شده است و آنها به طور ناخودآگاه تلاش می‌کنند که با خوابیدن، ناتوانی‌ها و کوتاهی‌های خود را فراموش کنند و از آنچه در پیش دارند فرار نمایند؛ پس اولین قدم، این است که از زندگی فرار نکنیم و مسؤولیت زندگی خود را با همه دشواری‌ها و سختی‌هایش پذیرا باشیم.
در پایان باید بگم که اقدام درمان ترس و تنبلی عامل ترس است.
موفق باشید

مشاور
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

سلام پیمان
دقیقا حرفت کاملا درسته و علاقه به انجام تمام کارهایی که شاید قبلا اصلا حتی جذاب هم نبوده یکی از راه های فرار مغز از درس خوندن و کاریه که باید انجام بده.
امیدوارم با اگاهی داشتن از این موارد بتونید اگاهانه تر حرکت کنید و روزها و فرصتی که پیش رو دارین رو به بهترین نحو استفاده کنید.
موفق باشی.

پیمان
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مشاور

ممنونم از محبت تون

مهندس
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۳ ب٫ظ

خانوم مشاور عزیز
با تشکر از صحبت های شما. من میخواستم بپرسم که خوندن کتب مؤسسات به تنهایی کفایت میکنه؟ آخه بعضی ها معتقدن این کتب برای جمع بندی خوب هستن و الان باید منبع اصلی رو خوند. واقعا همینطوره به نظر شما؟

مشاور
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

سلام مهندس
بستگی داره که شما چه توقعی از قبولی خودتون دارید.
اگه حتما قبولی روزانه دانشگاه های خوب هدفتون هست خوندن این کتاب ها اصلا کافی نیست و باید حتما منابع اصلی رو بخونید و از این کتب میتونی برای دوره سریع و نکات مهم استفاده کنی ولی اگه هدفت دوره های پایینتره اگه کامل و دقیق بخونیشون احتمال موفقیتت هست.
موفق باشی.

کارشناس ارشد
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۲ ب٫ظ

متأسفانه منابع رشته ما با منابع امتحانتمون خیلی فرق داره. اساتیدمون همه ش از جزوه های کلاسی امتحان میگیرن و این مدت که درس خوندنم برای کنکور کم میشه، خیلی استرس میگیرم و اذیت میشم و دائم تصور میکنم از بقیه جا موندم! :(

مشاور
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۷ ب٫ظ

سلام کارشناس ارشد
در این مورد چاره ای نیست و بدون که خیلی های دیگه با شرایط شما هستن و تعدادی که رشته های غیر مرتبط شرکت میکنن که اساسا از وادی درس های کنکور خارج میشن.
پس نگران نباش.
از طرفی با توجه به اینکه امسال کنکور عقب افتاده بعد از امتحانات پایان ترم وقت برای جبران و رسیدن به بازدهی قبلی وجود داره و هنوز فرصت های طلایی یه ماه اخر رو از دست ندادید.
تصور کن سال های قبل که امتحان بهمن بود هم باز افرادی بودن که با شرایط شما باز هم قبول شدن امسال که وضع خیلی بهتره.
موفق باشی.

نازنین زهرا
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ

من امروز رفتم اکانت اینستاگرام و فیس بوکم رو غیرفعال کردم
میخوام بشینم حسابی بخونم
خیلی آرامشم رو به هم زده بودن

معماری
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین زهرا

کاش عدم تمرکز فقط به اینها محدود میشد!! هزار فکر مختلف میاد تو سر آدم موقع درس خوندن! هر کاری لذت بخش تر از خوندن درس میشه!!

مشاور
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  معماری

سلام معماری
قطعا همین طوره و این یکی از مواردیه که همه موقع درس خوندن تجربه اش کردن که هر کار کوچکی که حتی قبلا براشون جذاب نبوده زمان درس خوندن برای فرار از درس به یکی از رویاهاشون تبدیل میشه.
یکی از راه های مقابله با این مورد اینه که کارهایی که دوست داری الان انجام بدی و باید ازش بگذری رو یه جا یادداشت کنی تا به خودت اطمینان بدی بعد از پایان این مدت حتما به همه علایقم میرسم.
موفق باشی.

مشاور
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین زهرا

سلام نازنین زهرا
خیلی کار خوبی کردی افرین
باید سعی کنی برای موفقیت در مسیری که در اون قرار گرفتی از هر چیزی که مزاحم و مانع رسیدن به هدفت هست دور بشی و برای دادن انگیزه برای حفظ تصمیمت هم کافیه بگی تنها ۱۶۰ روز باید طاقت بیارم قطعا از پسش برمیام.
موفق باشی.

Sahar
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

ممنونم ازسخنان مثبتان

رضا محمودی
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

ممنونم از همراهی تون با ما بچه های کنکوری
من که کلی انرژی مثبت میگیرم از حرفاتون
بازم ممنون از همه دوستان و مشاور بزرگوار سایت

leila
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

سلام دوستان و مشاور عزیز لطفا کمکم کنید.
من آزمونم رو اصلا خوب نشدم، الان کلا انگیزه ای برام نمونده.
نمیتونم شروع کنم دوباره اگه باز بخونم و همینطوری بشه چیکار کنم :( :(

مشاور
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  leila

سلام لیلا
در مورد شرکت در ازمون ها قرار بر این هست که وسیله ای باشه برای افزایش انگیزه و مدیریت برنامه ریزی شما برای اتمام منابع و سرفصل ها.
و قرار شد که اگه به مطالعه سرفصل های ازمونی نرسیدید و یا در ازمونی درصدها و نتایج خوبی نگرفتید اصلا ناامید نشوید و به ادامه برنامتون بپردازید.
عدم موفقیت در ازمون های ازمایشی دلایل متعددی داره که اصلا به این معنی نیست که قراره کنکور اصلی رو هم به همین شیوه بدید پس نگران نباشید. از دلایلش میتونه استاندارد نبودن سوالات یا جدی نگرفتن فضای ازمون باشه.
اساس شرکت در ازمون ها هم برای رفع این نواقصه و تمرین قرار گرفتن در این موقعیت.
موفق باشی.

مرجان
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

با سلام خدمت شما
ممنون از راهنمایی تون
من مشکلی که دارم اینه که واقعا حس میکنم روش درس خوندنم اشتباهه :(
چون بدون فکر کردن و با تمرکز هم درس میخونم اما بعدش تست میزنم اونطوری که باید نمیتونم جواب بدم … یعنی بین دو گزینه میمونم
ممنون میشم راهنمایی م کنید

مشاور
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

سلام مرجان
در مورد درس هایی مثل ریاضی و آمار و سایر درس های این چنین تست زدن بلافاصله بعد از اتمام یه مطلب به تثبیت و درک بیشتر کمک میکنه اما در مورد سایر دروس به اصطلاح خوندنی باید به مغز فرصت بدید تا اطلاعات رو دسته بندی کنه سعی کنید بعد از اینکه اولین دوره رو از اون درس انجام دادید بعد به سراغ زدن تست برید تا نتیجه بهتری بگیرید و ناامید نباشید. همه شرایط شما رو دارن.
موفق باشی.

شمیم
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مشاور

سلام خسته نباشید من ترم هفتم عمرانم واسه ارشد منبع اصلی رو نخوندم فقط جزوه استادای معروفو خوندم الانم دارم تست سال۷۲ به بعد و میزنم به نظرتون واسه قبولی روزانه کافیه؟

مشاور
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  شمیم

سلام شمیم
به هر حال رشته ای با رشته دیگه فرق میکنه.
در ایمن ترین حالت برای قبولی روزانه این هست که منابع اصلی رو بخونید اما اگه از قبولی های پارسال کسی رو میشناسی که به این شیوه نتیجه گرفته و در صورتی که جزوه هات رو کامل و صد درصد بخونی احتمال قبولیت ممکنه باشه.
موفق باشی.