نخبگان

اعلام جزییات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ فراگیر پیام نور

مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام جزئیات برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۳۹۵ فراگیر پیام نور، از نبود نمره منفی در این آزمون خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: ۶۴ هزار و ۵۴۳ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۱۴۶ نفر معادل ۴۸.۲۳ درصد داوطلبان زن و ۳۳ هزار و ۳۹۷ نفر معادل ۵۱.۷۷ درصد داوطلبان مرد هستند.

وی افزود: کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای آن از روز دوشنبه ۱۰ اسفندماه تا چهارشنبه ۱۲ اسفند ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و داوطلبان ضرورت دارد در این مهلت با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت ورود به آزمون اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: اطلاعیه سازمان سنجش درباره نحوه توزیع کارت، رفع نقص و سایر موارد بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد.

وی یادآور شد: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر مهرماه ۹۵ دانشگاه پیام نور صبح پنجشنبه ۱۳ اسفند در ۹۹ شهرستان برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: برای ورود به جلسه آزمون، همراه داشتن کارت ملی، شناسنامه عکس دار و پرینت کارت آزمون ضروری است. فرآیند آزمون از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز می شود و درب حوزه های امتحانی نیم ساعت پیش از فرآیند آزمون بسته می شود.

وی خاطرنشان کرد: به هر یک از داوطلبان یک بسته مجموعه سئوالات داده می شود که با توجه به اینکه دفترچه سئوالات شخصی سازی شده است شماره داوطلب و نام و نام خوانوادگی داوطلب بر روی بسته ها درج شده است. دفترچه ها دارای تنوع بوده و با عناوین B.C.D.E تقسیم شده اند.

توکلی اظهار داشت: سئوالات آزمون به صورت چهار گزینه ای است و این آزمون نمره منفی ندارد. در صورتی که داوطلب بیش از یک پاسخ به سئوال بدهد آن پاسخ حذف شده و نمره ای به آن داده نمی شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر مهرماه ۹۵ دانشگاه پیام نور  ۲۰ هزار و ۹۶۰ هزار است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۴ ۶:۴۵ ب٫ظ

سلام،میخواستم بدونم برای گرفتن کارت ورود به جلسه از طریق سیستم باید شماره پرونده و شماره پیگیری مخصوص پیام نور را داشته باشی؟ یا همون شماره پرونده و.. آزمون دولتی(عالی) کفایت میکنه؟

ابوالفضل دلاویز
اسفند ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

سلام . می خواستم بدانم که آیا برای پذیرش ارشد فراگیر در دانشگاههای کشور حوزه های جدیدی اضافه شده است یا نه؟