نخبگان

راهکارهای پیشگیری از اضطراب کنکور

سلام بر همراهان عزیز مسترتست؛

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

سی روز تا آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۹۵ زمان داریم و کم کم سر و کله استرس های کنکور پیدا می شود.
امروز قصد داریم در رابطه با راهکارهای پیشگیری از اضطراب با شما صحبت کنیم.

اولین مسأله این است که از رقبای خود شخصیت‌های آرمانی نسازید و باور کنید آن‌ها نیز همانند شما دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات و مسئولیت‌های خاص خود را دارند. به یاد داشته باشید شاید انگشت‌شمار باشند کسانی که بجز درس دغدغه دیگری نداشته باشند. بنابراین واقع‌بین باشید و تلاش خود را در حد توان انجام دهید.

دومین مسأله داشتن اعتمادبه‌نفس است. تا چه حد به توانایی خود برای موفقیت باور دارید؟ تا زمانی که به این باور نرسیدید، اضطراب داشتن امری عادی است! پس خود را باور داشته باشید و برای تقویت این باور از خودگویی مثبت استفاده کنید. زیرا اعتماد به نفس بالا باعث می‌شود تا بدن بتواند از حداکثر از نیروی خود برای مقابله با استرس استفاده کند.

سومین مسأله دوری از افرادی است که خود مضطرب هستند، زیرا این افراد می‌توانند اضطراب خود را به شما انتقال دهند.

چهارمین مسأله اندیشیدن به زمان حال است. اندیشیدن به زمان حال و کنار گذاشتن رؤیاها و آرزوها برای موقعیت‌های مناسب‌تر آرامش ذهنی را افزایش می‌دهد. همچنین مشغول کردن ذهن به کاری که در حال انجام است و فکر نکردن به زمینه‌های اضطراب‌زای آن بسیار مؤثر است.

پنجمین مسأله داشتن یک برنامه منظم و متعادل است که در آن علاوه بر درس خواندن به تغذیه مناسب، خواب کافی و فعالیت‌بندی منظم نیز توجه شود.

و در آخر یادآوری می‌کنیم که داشتن سطحی از اضطراب در این زمان طبیعی است. پس به جای این که با تمرکز بر آن تشدیدش کنید، بر هدف خود متمرکز شده و در حد توان تمامی تلاش خود را بکنید.

با آرزوی موفقیت برای همه دوستان

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
َعلیرضا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

خیلی مطالب خوبی بود . سپاس