پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی سیرجان در سال ۹۵

فراخوان پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون سال تحصیلی ۹۵-۹۶ دانشگاه صنعتی سیرجان با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی سیرجان در جهت اجرای آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۱۳۹۳/۰۵/۰۵ و اصلاحیه ۲۱/۹۶۴۷۴ مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۴ معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان دانشجویان ممتاز کارشناسی دانشگاه صنعتی سیرجان و سایر دانشگاه‌های معتبر دولتی، طبق موارد مندرج در این اطلاعیه و مطابق مفاد آیین نامه، کارشناسی – پس از انجام مصاحبه و بررسی مدارک علمی-پژوهشی برای سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ تعدادی دانشجو در مقطع ارشد پذیرش می نماید.

خواهشمند است قبل از ثبت‌نام شرایط پذیرش را به طور دقیق مطالعه فرمایید.

 

شرایط اختصاصی:

-۱ دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن هفت نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.

-۲ رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت با ارایه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد.

-۳ دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته صرفاً دانشگاه صنعتی سیرجان، که پس از گذراندن هفت نیم سال تحصیلی (با گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی) به لحاظ میانگین کل بین ده تا بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار می‌گیرند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند، نیز می توانند در این فراخوان شرکت نمایند. بدیهی است پذیرش نهایی این دانشجویان منوط به عدم تکمیل ظرفیت توسط ده درصد اول بند یک از دانشگاه صنعتی سیرجان و سایر دانشگاه ها می باشد.

توجه: ردیف ۳ صرفاً برای دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان قابل اجرا است و پذیرش نهایی این دانشجویان مشروط به عدم تکمیل ظرفیت توسط ده درصد اول بند یک می باشد.

نکات مهم:

– دانشجویان انتقال دائم و تغییر رشته در صورتی که ۶۰ درصد از واحدهای تخصصی خود را در دانشگاه صنعتی سیرجان گذرانده باشند، می توانند از تحصیلات این فراخوان برخوردار شوند.

– پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یکبار امکان پذیر است.

– این آیین نامه شامل دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی پیوسته می شود و فارغ التحصیلان کارشناسی سال‌های قبل و کارشناسی ناپیوسته مجاز به شرکت در فراخوان نیستند.

– دانشجویان دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی – غیرانتفاعی، علمی- کاربردی و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آیین نامه برای پذیرش استعداد درخشان نیستند.

– چنان چه طول دوره تحصیل دانشجو به دلایلی خارج از اختیار دانشجو (مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این آیین نامه شود، درخواست دانشجو پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات آیین نامه در دانشگاه صنعتی سیرجان قابل بررسی خواهد بود.

– تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده در طول دوره تحصیلی کارشناسی ارشد بر اساس این آیین نامه مجاز نیست.

– محاسبه ده درصد دانشجویان هم رشته و هم ورودی حائز شرایط در هر یک دوره های پایین تر و بالاتر، بر اساس نیمسال ورودی و مجموع ظرفیت های دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال ۹۵ محاسبه می شود.

پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

نحوه ثبت نام:

– متقاضیان ورودی سال تحصیلی ۹۱-۹۲ (فارغ‌التحصیل حداکثر تا ۹۵/۶/۳۱) می توانند از شنبه مورخ ۹۵/۲/۱۰ تا دوشنبه ۹۵/۳/۱۰ مدارک خود را به نشانی سیرجان- کیلومتر دو جاده نجف شهر – دانشگاه صنعتی سیرجان دفتر تحصیلات تکمیلی ارسال نمایند و یا مدارک خود را اسکن نموده و به آدرس ایمیل mahmoodabadi@sirjantech.ac.ir ارسال نمایند و اصل مدارک را در روز مصاحبه به همراه داشته باشند. مدت مذکور طبق اعلام دانشگاه به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.

واریز مبلغ ۱۰۰۰۰۰ ریال (یکصد هزار ریال) به حساب اینترنتی مندرج در صفحه ثبت نام اینترنتی به عنوان هزینه ثبت نام.

مدارک لازم برای ثبتنام:

الف- یک قطعه عکس

ب- کارت ملی

ج- ریز نمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال هفتم

د- تکمیل فرم اعلام رتبه با تایید معاون آموزشی دانشگاه محل تحصیل

ح- گواهی و مستندات سوابق پژوهشی (در صورت وجود)

و- ارائه گواهی برای دارندگان شرط ۲ از شرایط اختصاصی (المپیاد – در صورت وجود)

ز- یک عدد توصیه نامه علمی محرمانه از استادان دوره کارشناسی (نیازی به اسکن کردن ندارد و در روز مصاحبه همراه با سایر مدارک به کمیته اجرای آزمون تحویل داده شود).

تذکر: به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در روز مصاحبه الزامی می باشد. لازم است اصل و کپی مدارک در پوشه ای قرار گرفته و روی پوشه مربوطه مشخصات فردی اعم از نام، نام خانوادگی، رشته تحصیلی و رشته مورد تقاضا الصاق و در روز مصاحبه به کمیته اجرایی آزمون تحویل داده شود. در پایان مصاحبه اصل مدارک به متقاضی تحویل داده خواهد شد و کپی مدارک برای بررسی نهایی به دانشگاه ارسال می شود. مدارک دریافتی به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.

نکات مهم:

– تایید اولیه از سوی دانشگاه مبنی بر داشتن شرایط بهره مندی از تسهیلات ادامه تحصیل ممتازین به هیچ وجه به منزله پذیرش نمی باشد.

– پذیرش دانشجو صرفا برای رشته- گرایش های مندرج درصفحه آخر آگهی صورت می گیرد.

– متقاضیان حداکثر در دو رشته- گرایش (رشته –گرایش مقطع کارشناسی و رشته –گرایش مرتبط با آن) امکان ثبت نام دارند.

– به درخواست هایی که فاقد هر کدام از مدارک لازم (اسکن شده) باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

– در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه تحصیل وی جلوگیری و پی گیری قانونی به عمل خواهد آمد.

– تاریخ برگزاری مصاحبه پس از بررسی در دانشگاه و ارسال اسامی به دانشکده ها از طریق سایت  دانشگاه صنعتی سیرجام اعلام خواهد شد. لذا خواهشمند است هر گونه تماس و مراجعه غیر روری به دفتر تحصیلات تکمیلی دفتر و همچنین دانشکده ها خودداری فرمایید. چنانچه متقاضیان سوالی داشته باشند، می توانند سوالات خود را به پست الکترونیک به آدرس mahmoodabadi@sirjantech.ac.ir ارسال نمایند و مشکل خود را با ذکر نام و نام خانوادگی و شماره تماس، مطرح نمایند و تا ۲۴ ساعت بعد پاسخ خود را دریافت کنند.

“لیست رشته های کارشناسی ارشد جهت پذیرش ممتازین”
– مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی
– مهندسی عمران- سازه های هیدرولیکی
– مهندسی عمران – محیط زیست
– مهندسی عمران- خاک و پی

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات