راهنمای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۵

راهنمای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۵ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترست، توضیحات و نکات مهم قابل توجه در رابطه با برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۹۵ دانشگاه‌های دولتی به شرح زیر است:

الفنکات مهمی درباره پاسخنامه

در جلسه امتحان برای درج پاسخ سؤالات، پاسخنامه‌ای در اختیار هر داوطلب قرار خواهد گرفت که در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلب، نام خانوادگی، نام و رشته امتحانی وی درج شده است. نمونه قسمتی از پاسخنامه ذیل این برگ راهنما موجود است که داوطلبان باید پس از ملاحظه آن به نکات زیر توجه نمایند.

۱- در مستطیل بالای پاسخنامه مطلقاً چیزی نباید نوشت یا علامتی گذاشت، به غیر از محل‌های مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن و یا علامتگذاری در سایر محل‌ها جداً خودداری شود، در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف معرفی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری با وی رفتار خواهد شد و هیچ عذری در این مورد پذیرفته نمی‌باشد. مفاد این قانون در اطلاعیه توزیع کارت درج شده است.

۲- داوطلب می‌بایست به محض اعلام بلندگو و قبل از بازنمودن بسته حاوی سؤالات و پاسخنامه امتحانی، ابتدا باید شماره داوطلبی و مشخصات مندرج روی آن را با شماره صندلی و شماره داوطلبی مندرج در کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و در صورت مشاهده تفاوت، بی‌درنگ موضوع را به نزدیک‌ترین مراقب در جلسه اطلاع دهد و موضوع را دنبال کند تا اختلاف برطرف شود.

۳- پس از اطمینان از صحت مندرجات پاسخنامه لازم است داوطلبان اقدام به باز نمودن پوشش پلاستیکی نموده و با خارج نمودن پاسخنامه امتحانی و دفترچه سؤال، کد دفترچه سؤال را با کد درج شده در قسمت بالای پاسخنامه (مانند نمونه فرضی ذیل ۳۰۶A) مقایسه نموده و در صورت مشاهده اختلاف موضوع را به نزدیک‌ترین مراقب یا رابط اطلاع دهد، سپس مشخصات خود را در ذیل پاسخنامه درج و محل مربوط را امضاء نمایند. لازم به توضیح است عدم تکمیل جدول ذیل پاسخنامه به منزله عدم حضور داوطلب در جلسه آزمون تلقی خواهد شد.

ب- طرز پاسخ دادن به سؤالات

۱- داوطلب باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سؤال در نظر می‌گیرد فقط به وسیله مداد مشکی نرم پُررنگ (نه خودکار، نه مدادکپی و پُر کند. برای آگاهی از طرز پُر کردن محل مخصوص هر جواب به نمونه پاسخنامه مندرج در پایین صفحه که در آن به سؤال‌های شماره‌های ۱، ۲، ۳، ۴ به ترتیب پاسخ‌های فرضی ۴، ۱، ۳، ۲ داده شده است توجه شود.

۲- چون پاسخنامه به وسیله ماشین علامتخوان قرائت می‌شود، از کثیف کردن، تا کردن و یا گذاشتن هرگونه علامت و اثری بر روی پاسخنامه جداً خودداری شود.

۳- جواب‌ها باید در پاسخنامه با پُرکردن محل مخصوص آنها و به وسیله مداد مشکی نرم پُررنگ مشخص شود. پُرکردن محل پاسخ‌ها باید پُررنگ و یکنواخت باشد. پاسخ‌هایی که به هر نحو دیگر در پاسخنامه و یا در دفترچه آزمون علامتگذاری شود قابل تصحیح و نمره‌گذاری نخواهد بود.

۴- در تست‌های چهارگزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح سه (۳) نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یک (۱) نمره منفی منظور خواهد شد. بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ صحیح سؤالی را اصلاً نمی‌دانند به آن سؤال جواب ندهند زیرا به سؤال‌های بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمی‌گیرد و اگر به سؤالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها، غلط محسوب خواهد شد و به آن سؤال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

ج- یادآوری مهم در خصوص معدل

معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، براساس ثبت‌نام اینترنتی که توسط خود داوطلبان انجام شده، درج گردیده است، لذا داوطلبان لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را با توجه به تبصره‌های ذیل بررسی و در صورت مشاهده مغایرت، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند. بدیهی است در غیر این صورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی به عهده شخص داوطلب بوده و هیچ‌گونه عذری در این مورد پذیرفته نمی‌باشد. ضمناً لازم به ذکر است در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل نیز اقدام شده است.

تبصره‌ ۱- فارغ‌التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ ۹۴/۹/۱۶ (زمان شروع ثبت‌نام برای شرکت در آزمون) به عنوان دانش‌آموخته تلقی گردیده‌اند و یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده‌اند باید معدل‌ مندرج‌ در مدرک‌ لیسانس ‌(کارشناسی) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

تبصره ‌۲- دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی که در زمان شروع به ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون (تاریخ ۹۴/۹/۱۶) همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اینکه بعد از پایان مهلت زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا حداکثر تا تاریخ ۹۴/۱۱/۳۰ فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود براساس مدرک فارغ‌التحصیلی اقدام نمایند.

تبصره ۳- دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۹۵/۶/۳۱ فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است میانگین واحدهای گذرانده شده تا تاریخ ۹۴/۱۱/۳۰ را در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون درج نموده و فرم مخصوص معدل (مندرج در این اطلاعیه) را به تأیید موسسه محل تحصیل خود رسانده و آنرا نزد خود نگهدارند تا در صورت قبولی به مؤسسه محل قبولی ارائه نمایند.

تبصره ۴- فارغ‌التحصیلان‌ دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته باید معدل مقطع کاردانی (فوق‌دیپلم‌) و مقطع کارشناسی (لیسانس) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

تبصره ۵- دانشجویان‌ شاغل به تحصیل‌ در مقطع کارشناسی ناپیوسته که‌ پس‌ از اخذ مدرک‌ کاردانی (فوق‌دیپلم‌) در مقطع‌ کارشناسی‌ ناپیوسته پذیرفته‌ شده‌اند و هم اکنون نیز دانشجو بوده و حداکثر تا تاریخ ۹۵/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد، باید معدل مقطع کاردانی و میانگین‌ واحدهای‌ گذرانیده‌ شده در مقطع کارشناسی آنان تا تاریخ ‌۳۰/۱۱/۹۴ با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون، مطابق مفاد تبصره ۲ فوق یکسان باشد.

دتذکرات خیلی مهم

۱- به داوطلبان تأکید می‌گردد که با دقت مطالب مندرج بر روی جلد دفترچه سؤال را مطالعه و مطابق آن نسبت به پاسخگویی سؤالات اقدام نمایند.

۲- کلیه دفترچه‌های سؤال آزمون داوطلبان شخصی‌سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج گردیده است. این دفترچه‌ها دارای تنوع بوده و در انواع A ، B ، C ، D ، E و F تقسیم می‌گردند. پاسخنامه و دفترچه سؤال داوطلبان در یک بسته نایلونی و در کدرشته‌هایی که دارای دو دفترچه سؤال می‌باشند تحت عنوان دفترچه شماره دو (۲) در یک بسته نایلونی جداگانه، تحویل داوطلبان خواهد شد.

۳- داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر کارت شرکت در آزمون، باید کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار، چند مداد مشکی نرم پُررنگ، مداد پاک‌کن، مداد تراش و سنجاق نیز به همراه داشته باشند.

۴- از آن جایی که سؤالات رشته‌های امتحانی به گونه‌ای طراحی گردیده که برای پاسخگویی به سؤالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب نمی‌باشد، لذا به کلیه داوطلبان تأکید می‌گردد برای پاسخگویی به سؤالات هریک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نمی‌باشد و از ورود ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) ممانعت بعمل خواهد آمد و چنان‌چه داوطلبی در جلسه آزمون ماشین حساب به همراه داشته باشد، اعم از این که از آن استفاده نماید و یا استفاده ننماید متخلف شناخته شده و با وی برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

۵- از آوردن وسایل اضافی (بجز وسایل مندرج در بند فوق) مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه نت و یادداشت، ماشین حساب (از هرنوع آن)، پیجر، تلفن همراه (حتی خاموش) و… به جلسه امتحان اکیداً خودداری بعمل آید. به داوطلبان اکیداً توصیه می‌گردد حتی از نت‌برداری و یادداشت نمودن جواب پاسخ‌ها برای اطلاع خود جداً پرهیز نمایند، ضمناً از رد و بدل کردن هر وسیله (از قبیل لوازم التحریر و…) و همچنین خارج نمودن اوراق امتحانی از قبیل پاسخنامه، دفترچه آزمون و یا کارت شرکت در آزمون از جلسه امتحان خودداری نمایند، در غیر این صورت داوطلب به عنوان متقلب و متخلف تلقی و با وی برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتارخواهد شد. ضمناً از آن جائی که محلی برای نگهداری وسایل اضافی در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی نمی‌شود، از داوطلبان تقاضا می‌شود که به هیچ وجه این قبیل وسایل اضافی را همراه خود به محل حوزه امتحانی نیاورند. چرا که در غیر این صورت حوزه امتحانی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نگهداری آنها نخواهد داشت.

۶- همراه داشتن تلفن همراه در جلسه آزمون حتی بصورت خاموش طبق قانون رسیدگی به تخلفات منجر به حذف از گزینش در آزمون خواهد شد.

۷- خارج نمودن اوراق امتحانی از قبیل پاسخنامه، دفترچه سؤال و یا کارت شرکت در آزمون از جلسه امتحان به عنوان تخلف محسوب می‌شود و با داوطلب متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

۸- چنان‌چه زبان خارجی مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبی با زبان خارجی وی در ثبت‌نام اینترنتی انجام شده، مغایرت دارد، یا در رابطه با معلولیت (نابینا، ناشنوا، کمبینا، کمشنوا و معلول) اختلافی مشاهده می‌شود، چنین داوطلبی لازم است یک روز قبل از آزمون به باجه رفع نقص مستقر در حوزه‌های مربوط که آدرس آن در اطلاعیه منتشره در روزهای دوشنبه ۶ و ۹۵/۲/۱۳ نشریه پیک سنجش و همچنین سایت سازمان درج گردیده مراجعه نموده تا پس از بررسی، نسبت به اصلاح آن اقدام گردد. بدیهی است در صورتی که در رابطه با سایر مندرجات کارت شرکت در آزمون از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی (معدل براساس مفاد بند «ج» مندرج در صفحه دوم این برگ) و با توجه به ثبت‌نام اینترنت انجام شده، اشکالی مشاهده می‌نمایند، لازم است از طریق لینک مربوط در سایت سازمان نسبت به اصلاح آن اقدام گردد.

۹- داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی مندرج در جدول ذیل صفحه ۷ دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره یک) چنان‌چه متقاضی اعمال بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی می‌باشند لازم است پس از اعلام نتایج اولیه آزمون و در زمان انتخاب رشته نسبت به پرداخت مبلغ ۰۰۰ / ۹۲ (نود و دو هزار) ریال بصورت الکترونیکی اقدام نموده و سپس بند مربوط را در قسمت ویرایش علامت‌گذاری نمایند.

۱۰- سهمیه رزمندگان:

۱۰-۱- در کارت شرکت در آزمون در مقابل سهمیه ثبت‌نامی آن دسته از داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی و با توجه به ضوابط متقاضی این سهمیه شدهاند و سهمیه آنان مورد تأیید ارگان ذیربط قرارگرفته کلمه رزمنده یا ایثارگر قید شده است.

۱۰-۲- آن دسته از داوطلبانی که در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال ۱۳۹۵ با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک آزمون مذکور متقاضی سهمیه رزمندگان شده‌اند و سهمیه آنان از سوی ارگان ذیربط مورد تأیید قرار نگرفته است (در کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان سهمیه، رزمنده درج نشده است)، (برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان – سپاه پاسداران، وزارت جهاد کشاورزی) لازم است برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود تا تاریخ ۲۰ / ۲ / ۱۳۹۵ به ارگان مربوط مراجعه نمایید تا در صورت دارا بودن سهمیه، مشخصات این دسته از داوطلبان از طریق ارگان مربوطه در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد. در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل پذیرش نمی‌باشد.

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۱۷ / ۲ / ۱۳۹۵ منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح سهمیه خود اقدام نمایید تا در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط برای شما اعمال گردد. در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

۱۱- تاریخ و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج گردیده و داوطلبان لازم است در ساعت تعیین شده منحصراً به حوزه امتحانی مربوط که بر روی کارت شرکت در آزمون آنان درج شده مراجعه نمایند. بدیهی است چنان‌چه به هر دلیل در ساعت تعیین شده در حوزه امتحانی حضور نداشته باشند از ورود آنان به حوزه ممانعت بعمل خواهد آمد، همچنین توصیه می‌شود محل برگزاری آزمون و مسیر تردد خود را یک روز قبل از تاریخ اجرای آزمون که بر روی کارت شرکت در آزمون مشخص شده است، شناسایی نمایید.

تبصره– محل برگزاری آزمون کدرشته‌های ۱۱۲۸ (آموزش زبان ژاپنی)، ۱۱۲۹ (زبان و ادبیات اردو)، ۱۱۵۴ (مطالعات دفاعی، استراتژیک)، ۱۱۵۵ (اطلاعات استراتژیک)، ۱۱۵۶ (آماد)، ۱۱۵۷ (مدیریت بحران)، ۱۱۵۸ (پدافند غیرعامل ۱)، ۱۲۸۷ (مهندسی طراحی محیط زیست)، ۱۳۵۶ (نمایش عروسکی) و ۱۳۶۰ (مجموعه موسیقی) منحصراً در شهر تهران می‌باشد.

تذکر مهم: داوطلبان متقاضی کدهای فوق در صورتی که در زمان ثبت‌نام متقاضی رشته امتحانی دوم نیز بوده‌اند، محل برگزاری آزمون رشته دوم آنها نیز شهرستان تهران می‌باشد.

۱۲-آن دسته از داوطلبانی که متقاضی شرکت در یکی از کدرشته‌های امتحانی به عنوان رشته امتحانی دوم گردیده‌اند می‌بایست کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را از سایت این سازمان پرینت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه نمایند. به عبارتی این قبیل داوطلبان باید دو کارت شرکت در آزمون از سایت پرینت نمایند.

۱۳-شروع فرآیند برگزاری آزمون برای جلسات صبح از ساعت ۷:۳۰ (هفت و سی دقیقه) و برای جلسات بعدازظهر از ساعت ۱۴:۳۰ (دو نیم بعد از ظهر) می‌باشد، درِ حوزههای امتحانی صبح‌ها رأس ساعت ۷:۰۰ (هفت) و بعدازظهرها رأس ساعت ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد و پس از بسته شدن درِ سالن‌های امتحانی، از ورود داوطلب ممانعت بعمل خواهد آمد.

۱۴-آزمون برخی از دروس کدرشته‌های امتحانی ۱۲۸۷، ۱۳۵۶ و ۱۳۶۰ به صورت تشریحی نیز برگزار می‌گردد که مواد آزمون تشریحی آنها در دفترچه راهنمای شماره ۱ آزمون درج شده و همزمان با آزمون تستی برگزار خواهد شد، تعداد سؤالات و نحوه پاسخگویی به آنها روی جلد دفترچه آزمون درج گردیده است. آزمون تشریحی (یا عملی) کد رشته‌های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۷ (رشته‌های کارگردانی، ادبیات نمایشی و بازیگری)، ۱۳۵۸ (رشته‌های تصویر متحرک، ارتباط تصویری، تصویرسازی و نقاشی)، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ از داوطلبانی که در آزمون تستی حدنصاب نمره علمی را احراز نموده باشند به شرح مندرج در دفترچه مذکور به عمل خواهد آمد. ضمناً اطلاعیه این سازمان در خصوص تاریخ و نحوه توزیع کارت آزمون تشریحی، در نشریه پیک سنجش (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان سنجش) در نیمه اول تیر ماه سال ۱۳۹۵ منتشر خواهد شد.

تبصره- آزمون عملی کد رشته‌های امتحانی ۱۳۵۶ و ۱۳۶۰ از داوطلبانی که در آزمون تستی و تشریحی (مرحله اول) حدنصاب نمره علمی را احراز نمایند براساس اطلاعیه این سازمان که درخصوص تاریخ و نحوه توزیع کارت آزمون عملی در نشریه پیک سنجش (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان سنجش) در نیمه اول تیر ماه سال ۱۳۹۵ منتشر خواهد شد، برگزار می‌گردد.

۱۵- هر داوطلب با توجه به مواد امتحانی و گرایش یا گرایش‌های انتخابی می‌تواند به سؤالات مربوط پاسخ داده و در صورت تمایل به انتخاب کلیه گرایش‌ها می‌تواند به کلیه سؤالات امتحانی پاسخ دهد.

تبصره- داوطلبان متقاضی شرکت در کد رشته امتحانی ۱۲۶۸ (مجموعه مهندسی معدن) به اختیار خود و براساس علاقه می‌بایست فقط به یکی از دروس استخراج یا اکتشاف پاسخ دهند. درصورت پاسخ به سؤال درس استخراج، ضریب صفر برای گرایش اکتشاف منظور شده و درصورت پاسخ به سؤال درس اکتشاف، ضریب صفر برای گرایش استخراج منظور می‌گردد.

۱۶-برای داوطلبان نابینا در ۱۰ کدرشته امتحانی شامل (کدرشته‌های ۱۱۰۱ زبان و ادبیات فارسی، ۱۱۰۷ مجموعه تاریخ، ۱۱۰۸ مجموعه علوم اجتماعی، ۱۱۱۱ الهیات و معارف اسلامی (۱)، ۱۱۱۷ مجموعه علوم تربیتی (۱)، ۱۱۲۱ مجموعه زبان انگلیسی، ۱۱۲۶ مجموعه حقوق، ۱۱۳۳ مجموعه روانشناسی (۱)، ۱۱۴۲ مجموعه مدیریت و ۱۱۴۳ مجموعه روانشناسی (۲) (علاوه بر چاپ معمولی، دفترچه سؤالات به خط بریل برای این دسته از داوطلبان نابینا تهیه گردیده است. ضمناً برای کلیه داوطلبان کم‌بینا در تمامی کدرشته‌ها دفترچه خط درشت تهیه گردیده است.

توجه: داوطلبان کم‌بینا می‌توانند برای قرائت سؤالات در جلسه آزمون از ذره‌بین و یا دستگاه بهدید استفاده نمایند. لذا همراه داشتن ذره‌بین و دستگاه بهدید (بزرگ‌نما) بدون حافظه و استفاده آن در جلسه آزمون توسط داوطلبان کم‌بینا مجاز می‌باشد. در غیر این صورت مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

ه- پاسخگویی به سؤالات فرم نظرخواهی

در ابتدای جلسه آزمون، یک برگ فرم نظرخواهی به داوطلبان داده خواهد شد، داوطلبان لازم است پس از دریافت فرم و درج شماره داوطلبی خود در محل مخصوص به صورت دقیق و خوانا، نسبت به پاسخگویی به سؤالات آن در همان فرم و در مدت ۱۰ دقیقه اقدام نمایند. لازم به ذکر است که این نظرات هیچ‌گونه تأثیری در نتایج آزمون آنان نخواهد داشت.

و- پاسخگویی به سؤالات پرسشنامه ارزیابی محل برگزاری آزمون

با توجه به این که سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه‌های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه‌ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال ۱۳۹۵ از تاریخ ۱۶ / ۲ / ۹۵ لغایت ۲۲ / ۲ / ۹۵ بصورت اینترنتی از طریق سایت این سازمان اقدام نمائید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
راز
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۵:۲۶ ب٫ظ

سلام ببخشید برای آزمون ارشد باید فقط پاسخ سؤال هایی ک مربوط ب گرایش مد نظرمون هست رو بدیم یا که همه سوال ها رو باید جواب بدیم ؟و اینکه فقط منابع مربوط ب گرایشی ک میخوایم رو باید بخونیم یا همه منابع اون رشته ای ک در آزمونش شرکت میکنیم؟ لطفا جواب بدین

دونا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۳:۴۳ ب٫ظ

سلام
ببخشید من میخواستم تصویری از پاسخنامه ارشد رو داشته باشم …چون سابقا مستطیل ی پایین برگه بود که به عنوان حضور یا عدم حضور تلقی میشد …من متاسفانه یادم نمیاد پر کردم این مسطتیل رو یا اصلا وجود داره یا نه ممنون میشم پاسخ بدید