نخبگان

تکنیک‌های مدیریت زمان در جلسه آزمون کارشناسی ارشد

با سلام به دوستان و همراهان همیشگی مسترتست

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

با توجه به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری در پایان هفته جاری، مناسب دیدیم تکنیک‌هایی را در رابطه با مدیریت زمان در جلسه آزمون یادآور شویم، با امید به این که به‌کارگیری این نکات، شما عزیزان را در رسیدن به نتیجه‌ای درخور تلاشتان یاری رساند.

تکنیک ضربدر و منفی در پاسخگویی به سؤالات:

هنگام پاسخ دادن به سؤالات آزمون اگر به سؤالی کاملا مسلط هستید و پاسخ را می‌دانید که به آن پاسخ می‌دهید.

گاهی با اندکی فکر کردن متوجه می‌شوید که پاسخ سؤال را نمی‌دانید. در این صورت در کنار آن علامت – می‌گذارید و از آن سؤال رد می‌شوید و گاهی درمی‌یابید که پاسخ سؤال وقت‌گیر است و یا بین دو گزینه شک دارید. در این صورت در کنار سؤال علامت ضربدر می‌گذارید.

پس از این که پاسخ دادن به سؤالات تمام شد، اول سراغ سؤال‌هایی که کنار آن علامت ضربدر گذاشته‌اید می‌روید و درصورتی که وقت داشتید سراغ سؤالاتی که علامت منفی داشت.

تکنیک زمان مرور:

سعی کنید وقت در نظر گرفته برای تست‌های هر درس را کمتر از میزان استاندارد قرار دهید تا در پایان فرصتی برای مرور سؤالاتی که کنار آنها علامت ضربدر و منفی گذاشته‌اید را داشته باشید.

تکنیک حداقل سؤالات:

هیچ‌گاه برای خود درصد مشخصی را در یک درس پیش‌بینی نکنید. پیش‌بینی درصد مشخص باعث خواهد شد شما توقع خاصی از خود داشته باشید و در صورت برآورده نشدن این توقع آرامش فکری خود را از دست بدهید.

همیشه به یاد داشته باشید سؤالات هر سال با سال‌های دیگر متفاوت است و گاهی در یک درس خاص سؤالات به طور کلی تغییر می‌کند و ممکن است میانگین درصدها در آن درس پایین بیاید. پس اگر در یک درس خاص ضعیف‌تر از تمرین‌های خود یا آزمون‌های آزمایشی‌تان ظاهر شدید به هیچ وجه نگران نشوید. سؤالات اگر دشوار باشد برای همه دشوار خواهد بود!

تکنیک وقفه در آزمون:

خستگی در جلسه آزمون امری طبیعی است و زمان بروز خستگی در افراد مختلف، متفاوت است. با روش‌های زیر می‌توانید توان ذهنی خود را مجدداً بازیابی کنید:

–  تحرک جسمانی و کشش عضلانی برای افزایش سرعت جریان خون و رسیدن خون بیشتر به مغز

– رعایت صحیح نشستن موجب روان شدن حرکت مایع نخاعی و برطرف شدن خستگی می‌شود.

– مصرف مواد قندی طبیعی مثل خرما به همراه یک لیوان آب.

-تنفس عمیق و تلقین مثبت، تا اکسیژن بیشتری به مغز برسد.

در پایان امیدواریم در جلسه آزمون همه چیز به خوبی پیش برود و امتحان خوبی داشته باشید.

با آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه شما

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
وحید
خرداد ۳, ۱۳۹۵ ۳:۱۱ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید، میخواستم بدونم آیا امکان حذف چندتا از رشته محل های انتخابی ام وجود دارد یا خیر؟ توضیح اینکه قصد تغییر دادن رشته انتخابی و یا همه رشته محلها رو ندارم، فقط میخوام چندتا رو حذف کنم، همین. ممنون از سایت خوبتون و راهنمایی های دقیقتون، خدا قوت

میثم
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۵ ۴:۲۲ ب٫ظ

احسن بر شما و حسن نیت شما
نکات بسیار مفید خواهند بود قطعا برا اونایی که تا الان به مدیرت وقت ازمون و موارد مهم توجه نداشته اند

سپاس محبت شما را

عاطفه
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۵ ۹:۵۱ ق٫ظ

ممنون از نکته های خوب تون
من کنکور رو با سایت شما شروع کردم
ممنون که این مدت همراه ما بودین
دعا کنید که نتیجم هم خوب بشه و یه جای خوب قبول شم