نخبگان

زمان اعلام نتایج بیست و یکمین المپیاد علمی سال ۱۳۹۵ کشور

دبیر المپیاد علمی دانشجویی کشور با اشاره به تسهیلاتی که به برگزیدگان المپیاد داده می شود، از برگزاری المپیاد در سه رشته به صورت بین المللی خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان جمالی امروز در حاشیه بازدید از بیست و یکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در دانشگاه تربیت مدرس، در جمع خبرنگاران گفت: بیست و یکمین دوره المپیاد در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه در ۲۰ گروه و ۲۰ رشته با حضور ۹۵۵ داوطلب برگزار می شود.

وی افزود: در این آزمون ۹۵۵ نفر شرکت کرده اند که تعداد ۳۱۰ نفر از طریق آزمون کارشناسی ارشد و مابقی از طریق آزمون های نیمه متمرکز از قطب های ۸ گانه دانشگاهی در این دوره شرکت کرده اند.

جمالی یادآور شد: نتایج نهایی در ۱۷ رشته از طریق سایت سازمان سنجش شهریورماه اعلام می شود و نتایج ۳ رشته ریاضی، شیمی و آمار در اوایل هفته آینده اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ۳ رشته ریاضی، شیمی و آمار المپیاد بین المللی برگزار می شود که برگزیدگان این سه رشته با داوطلبان از ۱۲ کشور از جمله روسیه، هند، لهستان و چندین کشور دیگر با هم به رقابت می پردازند.

وی افزود: المپیاد بین المللی علمی دانشجویی در رشته های ریاضی، شیمی و آمار در روزهای ۱۷ تا ۲۱ مردادماه برگزار می شود و امکان دارد تعداد کشورهای بیشتری در این دوره شرکت کنند.

دبیر المپیاد علمی دانشجویی کشور با اشاره به تسهیلاتی که به برگزیدگان در المپیاد اختصاص می یابد، گفت: نفرات برتر این المپیاد دو تسهیلات از وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان دریافت می کنند.

وی گفت: تسهیلاتی که از طریق وزارت علوم به آنها داده می شود امکان ادامه تحصیل بدون آزمون ۱۵ نفر اول هر رشته در مقطع کارشناسی ارشد است .

جمالی اضافه کرد: تسهیلات بنیاد ملی نخبگان نیز شامل امتیازات فرهنگی، علمی و معافیت نظام وظیفه برای پسران است. همچنین این افراد تحت پوشش بنیاد در آمده و از امکانات ادامه تحصیل در بنیاد بهره مند می شوند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات