نخبگان

اخذ مجوز تمام کدرشته های دانشگاه آزاد برای پذیرش سال ۹۵

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: در دفترچه های پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه برای سال ۹۵ حتی یک رشته محل فاقد مجوز نیز وجود ندارد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مهر، مجتبی علوی فاضل ظهر امروز در نشست خبری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد گفت: تمامی رشته محل های باآزمون و بدون آزمون این دانشگاه از مقاطع کاردانی تا دکترای حرفه ای دارای مجوز هستند.

وی با بیان اینکه اولین مرحله از ممیزی رشته های دانشگاه آزاد در آبان ماه سال گذشته انجام شد، تاکید کرد: در این مرحله از ممیزی ها نیازها و کمبود کد رشته محل ها تعیین و شناسایی شده اند و فراخوان جذب هیئت علمی این دانشگاه در راستای این ممیزی ها صورت گرفت.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: مرحله دوم ممیزی رشته های این دانشگاه نیز آغاز شده و امیدواریم به زودی و تا شهریورماه نتایج آن اعلام شود.

علوی فاضل تاکید کرد: هر کدام از واحدهای این دانشگاه که استانداردهای مربوط به ارتقا سطح کیفی را اعمال نکرده باشند با آنها برخورد می شود و حتی ممکن است ظرفیت کدرشته محل های برخی از این واحدها نیز صفر شود.

وی عنوان کرد: پیش بینی می کنیم بر اساس ممیزی های این دانشگاه، ظرفیت برخی از کدرشته محل ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا کاهش یابد. چرا که نمی خواهیم کمیت فدای کیفیت شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه ملاک و معیار این دانشگاه، اجرای قانون است، گفت: قانون می گوید رشته های این دانشگاه و حتی رشته های دیگر دانشگاه های کشور بر اساس ضوابط دفاتر شورای گسترش وزارتخانه های علوم و بهداشت تصویب می شود اما طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، اگر این دو وزارتخانه برای تصویب رشته های دانشگاه ها زمان زیادی را صرف کنند و رسیدگی صورت نگیرد، کمیته سه نفره متشکل از نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم یا بهداشت و نماینده دانشگاه آزاد می تواند رشته ها را مصوب کند.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: طبق جلسه کمیته سه نفره، مصوبات این کمیته به وزیر علوم ابلاغ شده است و طی جلسه ای که دانشگاه آزاد با وزارت علوم داشته است، در مصوبه ای اعلام شده است تمام پذیرش های این دانشگاه در سالهای گذشته دارای مجوز است.

وی اظهارداشت: همچنین طبق آخرین جلسه دانشگاه آزاد با وزارت علوم در مصوبه ای اعلام شده است که مدارک فارغ التحصیلان این دانشگاه معتبر است و بر اساس این قانون قرار است فرم جدید مدارک فارغ التحصیلان این دانشگاه تدوین شود و در این فرم به قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب برخی از کدرشته محل های این دانشگاه توسط کمیته سه نفره اشاره خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مرحله دوم ممیزی رشته های این دانشگاه به اتمام رسیده است، گفت: به زودی نتایج نهایی این ممیزی اعلام خواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات