نخبگان

تأیید پذیرش‌های کارشناسی ارشد آزاد تا مهر ماه ۹۵ از سوی وزارت علوم

تمامی پذیرش‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تا مهر ماه ۱۳۹۵ و قبل از آن مورد تأیید وزارت علوم است که کتباً به دانشگاه آزاد اعلام شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده در دهمین جلسه هیات امنای استان سمنان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خود را ملزم به حفظ کیفیت آموزشی می داند و تمامی پذیرش های انجام شده توسط این دانشگاه تا مهر  ۹۵ و قبل از آن مورد تایید وزارت علوم است و آن وزارتخانه مراتب مذکور را کتبا به دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت رقیه (س)، ضمن ابراز رضایت از توسعه تحصیلات تکمیلی در استان سمنان اظهار داشت: توسعه کیفی یکی از اولویت های اصلی این دانشگاه به شمار می رود، طبق سیاست های مدیریت جدید دانشگاه در راستای افزایش کیفیت واحدها، طی سال گذشته نه تنها واحدی به مجموعه دانشگاه آزاد افزوده نشده بلکه برخی واحد های دانشگاه تجمیع شده اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی مجری دوره های دکترای تخصصی هستند که تولیدات علمی این واحدها باعث شده تا طبق آخرین گزارش پایگاه علمی ESI رتبه علمی دانشگاه آزاد اسلامی از ۷۵۰ به ۱۶۲ در دنیا ارتقا پیدا کند.

دکتر میرزاده استان سمنان را استان فرهیختگان خواند وگفت: استان سمنان از لحاظ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی بالاترین رقم در کشور را داراست از سوی دیگر توسعه تحصیلات تکمیلی در این استان از متوسط سایر استان های دانشگاه آزاد اسلامی بالاتر است.

وی افزود: در این استان از هر۶ نفر یک نفر دارای تحصیلات عالیه بوده است همچنین وجود ۱۱۰ هزار دانشجو در این استان که بیشترین تعداد آن مربوط به مقاطع تحصیلات تکمیلی است، موید این گفته است.

دکتر میرزاده گفت: توسعه آموزش عالی نه تنها باعث فرهیختگی جامعه می شود بلکه در کاهش میزان ناهنجاری های جامعه نیز نقش مهمی دارد و رتبه علمی ایران را در جهان افزایش خواهد داد.

وی به مقایسه میزان دانش آموختگان دانشگاهی ایران با سایر کشورها پرداخت و گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیش از ۵۰درصد جمعیت آن کشورها دارای تحصیلات عالی هستند در حالیکه این میزان در کشورما حدود ۱۴.۴ درصد است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۱۵ درصد از کل دانشجویان ایران در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیلند، افزود: طبق سند چشم انداز این میزان طی یک دهه آینده باید به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند این درحالی است که دانشگاه آزاد اسلامی در سالجاری توانسته به عدد مورد نظر در سند چشم انداز در سال ۹۵ دست یابد.

دکتر میرزاده همچنین گفت: خوشبختانه نسبت استاد واجد شرایط به دانشجوی دکترای تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی یک به ۲/۷ بوده درحالی که این نسبت در بسیاری از دانشگاه های کشور یک به ۵ است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی، برنامه ریزی برای حفظ کیفیت دانشگاه در کنار توسعه اقتصاد دانش بنیان از مهمترین برنامه های دانشگاه به شمار می رود.

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گونه اختلافی با وزارت علوم در تصویب رشته ها ندارد گفت: در نامه ای که به تازگی وزارت علوم به دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرده در آن تاکید شده تمامی پذیرش های انجام شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی تا قبل از سال ۹۵ و قبل از آن مورد تایید وزارت علوم است.

دکتر میرزاده از وزارت علوم خواست تا برای رفع نگرانی خانواده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اسامی تمامی رشته محل هایی که پذیرش آنها تا مهر ۹۵ مورد تایید این وزارتخانه هست را در سایت وزارت علوم قرار دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی که با وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی مشکل دارند با دست اندازی به این موضوع در سایت ها باعث تشویش اذهان دانشجویان شده اند که در صورتیکه ۴۰ درصد بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است و بیش از ۵۳ درصد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجوی این دانشگاه هستند.

برگزاری ۶۰ درصد جلسات هیات امنای استان ها با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی

در ابتدای این جلسه دکتر مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از وضعیت جلسات هیات های امنای برگزار شده پرداخت و گفت: تا کنون ۳۵۶ جلسه هیات امنای استانی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده که از این تعداد بیش از ۶۰ درصد آن با ریاست دکترمیرزاده برگزار شده است.

در این جلسه مصوباتی در خصوص کاهش هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی و افزایش کیفیت آموزش و کسب استانداردهای لازم در واحدهای استان به تصویب رسید و مقرر شد زندگینامه و ویژگی های بزرگان فرهنگی، مذهبی، هنری، اجتماعی و .. استان در قالب پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی تبیین شده و توسط استادان پیگیری شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۰ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
mona
آبان ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۳ ق٫ظ

سلام مهسا جان ممنون ببخشید یه سوال دیگه اینکه ایا این لیست شامل سالهای قبل هم میشه مثلا ۹۴و…

مهسا
آبان ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  mona

سلام
نه طبق اعلام وزارت علوم، فقط برای ورودی های ۹۵-۹۶ معتبره این لیست و شامل ورودی های قبلی نمیشه.

mona
آبان ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۱۱ ب٫ظ

سلام تو این لیست رشته های مجوزدار دانشگاه ازاد ، رشته هایی که قبلا مجوز داشتن رو هم شامل میشه یا نه؟ رشته هایی هستن که تازه مجوز دار شدن .لطفا جواب دهید منتظر جوابتون هستم . با تشکر .

مهسا
آبان ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  mona

سلام
وزارت علوم اعلام کرده که ملاک لیستی هست که در سایتشون منتشر شده که از لینک زیر قابل دریافته:
https://mastertest.ir/1395/07/%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%85%d8%ac%d9%88%d8%b2-%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-95-96/
بعدا رشته جدیدی جز اینها نیست.

mahsa
آبان ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۳۶ ب٫ظ

سلام لیست رشته های مجوز دارکارشناسی ارشد دانشگاه ازاد ۹۵-۹۶ توسط وزارت علوم کی منتشر خواهد شد تا ما از نگرانی راحت شیم.

مهسا
آبان ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  mahsa
امیر
آبان ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

سلام من ازاد ثبت نام کردم شهریه هم ریختم ولی یه مشکلی پیش اومد که نمیتونم سر کلاسش برم شهریه که پس نمیدن گفتن باید سه تومنم جریمه بدم خواستم بدونم حالا چیکار می کنن کلاس نمیرم؟ بعد اینکه جابجایی اعلام نمیکنن منکه تهران قبول شدم برم خارج از تهران؟؟کلاسوشون دو روز توهفتس اونم بدموقع که نمیتونم برم.

مهسا
آبان ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
فعلا که خبری در مورد جابجایی در دست نیستش. اکه بخواید انصراف بدید که شهریه رو پس نمیدن، و فکر میکنم یک و نیم برابر شهریه ثابت رو هم برای انصراف ازتون میگیرن.

علی
آبان ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۵۸ ق٫ظ

اگه تایید شده چرا وزارت علوم هشدار میده فقط اون لیستی رو که اعلام کردم مجوز داره کارکشته های دیگه هنوز مجوز نداره اگه تابید شده وزارت علوم بیاد بگه تایید شده اما میتوانید ثبت نام کنید اما مجوز گرفتنش زمان میبره حداقل چجوری اطمینان بدن بهمون نه اینکه هشدار بدن آی ثبت نام نکنید تکلیف اوناییکه که هنوز مجوز نگرفتن چیه چیکار کنیم ثبت نام نکنیم یا بکمیم

مهسا
آبان ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
فهرست معتبر همونی هست که وزارت علوم اعلام کرده. برای دیدن فهرست واحدهای دارای مجوز به لینک زیر مراجعه کنید:
https://mastertest.ir/1395/07/%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%85%d8%ac%d9%88%d8%b2-%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-95-96/

مصطفی
آبان ۱۸, ۱۳۹۵ ۸:۲۱ ب٫ظ

سلام
هنوز مشخص نشده که تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نوبت دوم (بهمن) کی خواهد بود؟
ممنونم

مهسا
آبان ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

سلام
خیر، فعلا که خبری در این رابطه منتشر نشده. اما اگه اعلام بشه، حتما از طریق همین سایت اطلاع رسانی میشه.

aaa
آبان ۱۸, ۱۳۹۵ ۱:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان من ارشد ازاد قبول شدم مهر هم ثبت نام اینترنتی کردم ولی پشیمون شدم ک واسه ثبت نام حضکری نرفنم آیا هنوزم میتونم برم ثبت نام حضوری؟

امیر
آبان ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  aaa

اره بابا برو نشد فوقش از ترم دوم شروع میکنی

مهسا
آبان ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  aaa

سلام
معمولا دانشگاه ازاد سخت نمیگیره و همکاری میکنه. حضوری برید احتمالا مشکلی نیست و بتونید ثبت نام کنید.

فرهاد
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۰۱ ب٫ظ

حالا هی وزارت علوم بیاد فهرست رشته های مورد تایید صادر کنه دانشجوها رو سرگردون کنه!

مهدیه
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۶ ب٫ظ

سلام دوستان. بهمن هم تکمیل ظرفیت داره یا نه؟

سیتا
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

دانشگاه آزاد بله

بهمن
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

بله ممکنه بعضی واحد ها بهمن ماه در بعضی رشته ها دانشجو بگیرن

مهدی
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

با سلام لطفا دوستان در سایت سازمان سنجش سمت چپ عکس خانه کوچک است روی آن کلیک کنید بروید قسمت سیستم پاسخگویی درخواست خود را برای تکمیل ظرفیت ارشد بهمن بزارید.