نخبگان

برگزاری مستقل آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ دانشگاه آزاد

مدیر کل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با رأی دیوان عدالت اداری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی مستقل برگزار می‌شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر علیرضا مصدق در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اخیرا مجلس شورای اسلامی قانون سنجش و پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی را به تصویب رساند و به دلیل عدم درج نام دانشگاه آزاد اسلامی در متن قانون، شمول قانون مذکور بر دانشگاه که سابقه بیش از ۳۰ سال برگزاری آزمون مستقل و موفق در کنار آزمون‌های سراسری سازمان سنجش را در کارنامه خود دارد، محل سوال و تفسیرهای مختلف بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در ماده ۷ قانون مذکور مقرر شده است که آیین‌نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات وزیران برسد. در حالی که تاکنون آیین‌نامه یادشده که می‌توانست تا حدودی راهگشا باشد، به تصویب هیات وزیران نرسیده است؛ لذا ادغام آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان سنجش آموزش کشور مشکلات زیادی را برای دانشگاه و داوطلبان تحصیلات تکمیلی که تاکنون امکان انتخاب دو محل بر اساس نتایج نهایی برای ادامه تحصیل داشتند، ایجاد می‌کرد و لازم بود این تفسیر موسع توسط مرجع ذی‌صلاح تفسیر قضایی شود.

مصدق افزود: بنابراین این موضوع در دیوان عدالت اداری مطرح و پس از تشکیل جلسه در شعبه چهارم دیوان عدالت اداری که باحضور نمایندگان حقوقی و کارشناسان وزارت علوم و سازمان سنجش تشکیل شد، نهایتا دیوان عدالت اداری با هدف حقوق داوطلبان دانشگاه دستور موقت به عدم اجرای مصوبه شورای سنجش و پذیرش در خصوص ادغام آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش و انتشار دفترچه دانشگاه آزاد اسلامی به طور مستقل برای پذیرش سال ۱۳۹۶ صادر کرد که برای همگان لازم‌الاتباع است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی باید با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش این دانشگاه به نشانی azmoon.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند. مهلت ثبت نام تا تاریخ ۲۷ آذرماه جاری است.

مصدق یادآور شد: تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سوم تا پنجم خرداد ماه سال ۱۳۹۶ است و به صورت جداگانه از آزمون سازمان سنجش برگزار می‌شود.

 

azad-raye-divan-mastertest-ir_

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مائده
دی ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

سلام. رشته ی کارشناسی من پرستاری هست و الان ترم اخرم.ایا میتونم در بدون کنکور روانشناسی ثبت نام کنم یا خیر؟
اگر میشه بفرمایین چه رشته هایی بدون کنکور پذیرش داره مرسی.

مهسا
دی ۱۶, ۱۳۹۵ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مائده

سلام
پذیرش بدون ازمون دارای شرط تجانس رشته کارشناسی و ارشد هستش و شما نمیتونید بدون کنکور برای رشته دیگه ای اقدام کنید.

مونا
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۲۵ ق٫ظ

سلام امسال دانشگاه ازاد تو ارشد دی ماه تکمیل ظرفیت داره

مهسا
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

سلام
با توجه به وضعیت مجوزها و نیز ابهام در نحوه برگزاری ازمون ارشد ۹۶ ازاد هنوز مشخص نیست.

مریم
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

سلام خوب الان این رای قطعیه یا سنجش میتونه اعتراض کنه و ازموت مستقل کنسل بشه؟

مهسا
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
به نظرم فعلا باید منتظر واکنش مجلس بود.

مریم
آذر ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۱۰ ب٫ظ

سلام میخواستم بدونم برای کنکور ارشد آزاد میشه ۲مجموعه امتحانی انتخاب کرد و آزمون داد؟

مهسا
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
برای کنکور ارشد ازاد اگه زمان کنکورها فرق کنه، میشه هر دو رشته ای که علاقمند هستید رو شرکت کنید. مشکلی نیست.