نخبگان

برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور در ۱۵ بهمن ماه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد ۵۴هزار و ۸۶۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ دانشگاه پیام نور ثبت‌نام کرده‌اند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ دانشگاه پیام نور، تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۶۲ نفر زن و ۲۸ هزار و ۶۰۴۴ نفر مرد هستند.

وی افزود: به عبارت دیگر ۴۷.۸۷ درصد زن و ۵۲.۱۳ درصد داوطلبان مرد هستند. این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مهرماه ۹۵ فراگیر پیام نور که تعداد ۶۴ هزار و ۵۴۳ نفر بوده است، تعداد ۹ هزار و ۶۷۷ نفر یا به عبارت دیگر ۱۵ درصد کاهش نشان می دهد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب، تعداد ۴۸ هزار و ۱۶۲ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۱ هزار و ۵۱۹ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۳ هزار و ۶۸۳ نفر در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۲۸۳ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و تعداد ۱ هزار و ۲۱۹ نفر در گروه هنر ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای آن از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن تا ساعت ۲۴ روز پنحشبنه ۱۴ بهمن با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرینت برگه راهنما اقدام کنند.

توکلی افزود: بر اساس برنامه پیش بینی شده آزمون فراگیر کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ (نوبت هفدهم) دانشگاه پیام نور صبح روز جمعه ۱۵ بهمن با تعداد ۵۴ هزار داوطلب برای پذیرش در یک هزار و ۴۰۰ رشته محل و در بیش از ۱۹۰ رشته – گرایش و در ۵ گروه آموزشی، در ۸۲ شهر مختلف برگزار می شود.

وی یادآور شد: برای حضور در جلسه آزمون اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه و پرینت کارت ورود به جلسه الزامی است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ آغاز می شود و درب های آزمون نیم ساعت قبل از فرآیند بسته می شود و نیاز است داوطلبان پیش از این زمان در جلسه آزمون حاضر باشند.

توکلی اظهار داشت: تمامی سئوالات آزمون تستی چهارگزینه ای خواهد بود و برای پاسخ های غلط نمره منفی منظور نخواهد شد. اگر برای هر سئوال بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ های آن سئوال غلط محسوب می شود و امتیازی به داوطلب تعلق نمی گیرد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۷ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
المیرا
بهمن ۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

سلام خسته نباشید . کسی اطلاع داره پذیرش فراگیر برای چه ترمی هست؟

مهسا
بهمن ۲, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

سلام
طبق دفترچه پذیرش برای ترم بهمن ۹۵ هستش.

المیرا
بهمن ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مهسا جان وقتى جواب آزمون اسفند میاد از کى باید بریم دانشگاه ?؟

مهسا
بهمن ۴, ۱۳۹۵ ۹:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  المیرا

سلام
احتمالا ثبت نام با تاخیر صورت میگیره دیگه. چون همون اول گفتن جواب اسفند میاد و گفتن که ازمون فراگیر بهمن ۹۵ هست و ورودی بهمن ۹۵!

المیرا
بهمن ۴, ۱۳۹۵ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مرسى عزیزم ممنون

art
دی ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

سلام امکان اعلام تقریبی شرکت کنندگان در هر گروه امتحانی و مقایسه با سالهای گذشته وجود دار؟

مهسا
دی ۲۸, ۱۳۹۵ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  art

سلام
در نوبت پانزدهم ارشد فراگیر پیام نور، از تعداد ۸۰ هزار و ۵۰۹ نفر داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۶۵ هزار و ۹۶۱ نفر در گروه علوم انسانی، ۳ هزار و ۷۳ نفر در گروه علوم پایه، ۷ هزار و ۸۲۵ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۹۳۸ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و ۲ هزار و ۷۱۲ نفر در گروه هنر ثبت نام کردند.