نخبگان

نحوه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان وزارت بهداشت در مقطع ارشد سال ۱۳۹۶

متقاضیان پذیرش بدون آزمون و با آزمون سهمیه استعدادهای درخشان وزارت بهداشت در مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶ ضروری است نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام نموده و کارت شرکت در جلسه را نیز دریافت نمایند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بنا بر اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، داوطلبان متقاضی استفاده از آئین نامه تسهیلات ادامه تحصیل استعدادهای درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت با آزمون و بدون آزمون ورودی، می بایست پس از مطالعه آیین نامه مربوطه درصورت احراز شرایط لازم،مطابق با اطلاعیه ها و دستورالعمل های بعدی این مرکز اقدام نمایند.

آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر- مصوب ۱۳۸۹/۱۰/۲۱ به شرح زیر است:

۱- متقاضیان با آزمون و بدون آزمون ورودی واجد شرایط، می بایست همزمان با سایر داوطلبان عادی متقاضی شرکت در آزمون طی اسفند ماه سال ۹۶، ثبت نام کنند.

۲- بر خلاف سال های گذشته، در آزمون سال جاری متقاضیان بدون آزمون ورودی، همانند متقاضیان با آزمون می بایست همزمان با سایر داوطلبان عادی از تاریخ ۹۶/۵/۱۱ لغایت ۹۶/۵/۱۴، نسبت به انتخاب رشته محل خود اقدام نمایند. بنابراین لازم است ثبت نام را انجام داده و کد رهگیری جهت مراحل بعدی دریافت کنند.

بعبارتی این افراد فقط در زمان یاد شده برای کلیه داوطلبان عادی مجاز به انتخاب رشته محل می باشند و متعاقباً فقط از طریق دانشگاه معرفی خواهند شد و سامانه برای انتخاب رشته محل غیرفعال خواهد شد.

۳- متقاضیان با آزمون و بدون آزمون ورودی واجد شرایط، می بایست هنگام تکمیل فرم ثبت نام بند مربوط به “متقاضی ثبت نام با استفاده از شرایط استعداد درخشان می باشم” را انتخاب کنند. بدیهی است در صورت عدم انتخاب، مسئولیت عواقب بعدی به عهده داوطلب می باشد.

۴- متقاضیان واجد شرایط پس از ثبت نام طی اسفند ماه و انتخاب رشته محل در زمان مقرر، می بایست از تاریخ ۹۶/۵/۱ لغایت ۹۶/۵/۱۴ به همراه مدارک مورد نیاز، جهت انجام مراحل مربوطه و معرفی، به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه نمایند تا دانشگاه مذکور نسبت به معرفی آنها از تاریخ ۹۶/۵/۱۴ لغایت ۹۶/۵/۲۳ اقدام نماید. بدیهی است در صورت عدم معرفی اسامی واجدین شرایط و یا عدم تایید از سوی دانشگاه بصورت اینترنتی طی تاریخ و زمان مقرر، مکاتبات بعدی قابل رسیدگی نبوده و مرکز سنجش آموزش پزشکی مسئولیتی را بعهده نمی گیرد.

۵- متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهیمه استعداد درخشان بدون آزمون:
الف- باید ابتدا در آزمون ثبت نام کرده و کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. درصورت تمایل، می توانند در آزمون شرکت نکنند. ولی باید همانند سایر داوطلبان در زمان تعیین شده نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

ب- در صورت تمایل، می توانند همانند سایر داوطلبان عادی (بدون استفاده از آئین نامه مذکور) با شرایط عادی در آزمون شرکت کنند و شانس خود را هم در شرایط عادی و هم با استفاده از شرایط استعداد درخشان امتحان نمایند.

۶- متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون در صورتی که با شرایط عادی در آزمون شرکت کنند، لزومی ندارد رشته امتحانی آزمون با رشته انتخابی مورد استفاده از آیین نامه استعداد درخشان، یکسان باشد. این افراد در زمان انتخاب رشته محل، مجاز به انتخاب در هر دو حالت عادی و استعداد درخشان با آزمون خواهند بود.

۷- متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون (که در آزمون شرکت می نمایند) و با آزمون دقت نمایند علاوه بر این سهمیه، برای شرایط عادی در سهمیه آزاد نیز همانند سایر  داوطلبان عادی مورد سنجش واقع خواهند شد.

۸- متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهیمه استعداد درخشان بدون آزمون دقت نمایند مجاز به انتخاب کلیه رشته محل های مورد پذیرش در رشته انتخابی این سهمیه بر اساس جدول پذیرش می باشند. بدیهی است در هر دانشگاهی اولویت پذیرش با دانشجوی واجد شرایط آن دانشگاه می باشد. لذا اگر ظرفیت مازاد استعداد درخشان  دانشگاه یک نفر باشد، دانشجوی واجد شرایط و در اولویت همان دانشگاه پذیرفته خواهد شد و اگر ظرفیت بیش از یک  نفر باشد حداقل یک نفر از دانشجویان واجد شرایط و در اولویت از سایر دانشگاه ها پذیرفته خواهد شد. شایان ذکر است اولویت بندی بین دانشجویان برمبنای امتیاز کسب شده توسط دانشجو بر اساس جدول امتیازدهی مربوطه توسط دانشگاه محل تحصیل، محاسبه خواهد شد.

۹- بر اساس ابلاغیه ۵۰۰/۱۱۷۹ – ۹۵/۳/۲۴ موضوع اصلاحیه بند ۸-۲ ماده ۲ آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل…: “دانشجوی ممتاز هر رشته تحصیلی مجاز است فقط در مقطع بالاتر رشته همنام به تحصیل بپردازد و در صورتی که در مقطع کارشناسی ارشد،رشته همنام رشته تحصیلی مقطع قبلی وجود نداشته باشد، سهمیه ۱۰% بدون آزمون حذف و به ۲۰% سهمیه پذیرش با آزمون تبدیل می شود. در این صورت  شرکت در آزمون و کسب حداقل ۹۰% نمره آخرین نفر پذیرفته شده آزاد در رشته محل مورد تقاضا الزامی خواهد بود.”

گزینش بر اساس این ابلاغیه، از آزمون سال جاری (سال ۹۶) اجرا می گردد. لذا داوطلبان می بایست مفاد ابلاغیه مذکور را رعایت نمایند. لازم به توضیح است اسامی رشته های همنام طی نامه ۱۱۶/۵۱۹/د – ۷/۹/۹۵ به معاون محترم آموزشی کلیه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده است.

۱۰- اتباع خارجی مشمول استفاده از تسهیلات بدون آزمون نمی باشند.

۱۱- داوطلبان مشمول استفاده از آئین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز در مقاطع بالاتر که متقاضی ادامه تحصیل در رشته های پرستاری مراقبتهای ویژه – پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان – پرستاری اورژانس و تکنولوژی گردش خون می باشند، دقت نمایند براساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی، می بایست دارای دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی باشند. به عبارتی بلافاصله بعد از فراغت از تحصیل از دوره کارشناسی مجاز به انتخاب این رشته ها نمی باشند. حق استفاده از شرایط آئین نامه مذکور برای این قبیل افراد بعد از سپری نمودن دوره دو ساله براساس ضوابط همان سال، محفوظ می باشد.

۱۲- پس از قبولی و اعلام اسامی پذیرفته شدگان هرگونه تغییر رشته و یا جابجایی در مقاطع  تحصیلات تکمیلی ممنوع می باشد.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
عالیه
اسفند ۱۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۲ ب٫ظ

سلام اگر قصد شرکت در روانشناسی بالینی وازارت بهداشت را داشته باشیم اما جزو معدل الف دانشگاه پیام نور باشیم میتوانیم از استعدا درخشان هم استفاده کنیم یا خیر