نخبگان

انتشار اطلاعیه پذیرش ارشد بدون آزمون ۱۳۹۶ دانشگاه خواجه نصیر

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در نظر دارد از میان فارغ‌التحصیلان برتر این دانشگاه، با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش نماید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، به اطلاع کلیه متقاضیان می رساند پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون به استناد “آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد” یه شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ تاریخ ۱۳۹۳/۰۵/۰۵ وزارت علوم، تحقیقات و قناوری و ایلاغ شماره ۲/۱۴۰۰۳۶ مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۴ و ابلاغ شماره ۲۴۴۵۹۱ /۲/۲۱ مورخ ۱۳۹۵/۱۱/۰۳ و مصوبات داخلی انجام می پذیرد. قابل ذکر است که در این مرحله، پذیرش واجدین شرایط صرفاً از بین دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی انجام می پذیرد. پس از آن، در صورت وجود ظرفیت باقی مانده، از طریق فراخوانی مجزا، به پذیرش از سایر دانشگاه های دولتی اقدام خواهد شد.

شرایط پذیرش:
دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) دانشگاه که واحد شرایط زبر باشند. مجاز به ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه هستند.

  1. پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحدهای دوره یه لحاظ میانگین کل جزو ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و ورودی خود باشند. صرفا یرای پذیرش در سال تحصیلی ۹۷-۹۶چنانجه دانشجویی تا پایان نیمسال ششم حداقل سه چهارم واحد دوره را نگذرانده باشند ولی مشمول بند ۲ همین اطلاعیه (نوشته شده در زیر) باشد نیز می تواند درخواست خود را ارائه نماید.
  2. پس از هفت نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی به لحاظ میانگین کل جزو ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.
  3. حداکثر در هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.
  4. سال تحصیلی ۹۷-۹۶ سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی آنها باشد.
  5. متفاضیانی که در طول شش یا هفت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند.
  6. دانشجویانی که از لحاظ میانگین کل جزو ۲۰ درصد برتر هم رشته و ورودی خود بوده، و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند، یه ترتیب اولویت رتبه متقاضیان و به شرط کسب میانگین کل حداقل ۱۵ و عدم تکمیل ظرفیت پذیرش بدون آزمون توسط ده درصد برتر.
  7. برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته و به شرط آن که از لحاظ میانگین کل جزو ۲۰ درصد برتر هم رشته و ورودی دانشگاه باشند.

ظرفیت پذیرش و سایر موارد اشاره نشده، مطابق با آیین نامه وزارتی خواهد بود.


نکات مهم:

توجه ۱: لطفا پیش از اقدام به بارگذاری مدارک و ثبت نام، اطلاعیه و راهنمای ثبت نام را با دقت مطالعه کنید. پس از ثبت نام وجه پرداخت شده بازگشت داده نخواهد شد.

توجه ۲: دانشگاه در این مرحله، صرفاً درخواست های دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که حائز شرایط باشند را بررسی خواهد نمود.

توجه ۳: کسانی که علاوه بر رشته خود، متقاضی رشته های بین رشته ای هستند باید دوباره وارد سیستم شده و همان مراحل درخواست رشته اول را مجدداً اجرا و وجه واریز نمایند.

توجه ۴: هر دانشجو تنها می تواند متقاضی یک رشته خود (پنج گرایش به ترتیب اولویت علاقمندی اعلام گردد) و یک رشته از رشته های بین رشته ای مطابق جدول اعلامی باشد. بنابراین تنها دانش آموختگان رشته های مجاز مقطع کارشناسی هر رشته مطابق جدول، می توانند متقاضی یک رشته بین رشته ای باشند. چنانچه دانشجویی بدون توجه به جدول رشته های مجاز اعلام تقاضا نماید، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و وجه پرداخت شده نیز بازگشت داده نخواهد شد.

توجه ۵: بدیهی است یرنامه ریزی برای دفاع از پروژه و اخذ نمرات میهمانی و … به منظور رعایت زمان دانش آموختگی طبق قوانین و تاریخ های اعلامی دانشگاه به عهده دانشجو و دانشکده می باشد و این دفتر مسئولیتی در قبال آن ندارد.

توجه ۶: مسئولیت صحت اطلاعات بارگذاری شده به عهده متقاضی بوده و در صورت عدم صحت، دانشگاه هیچ مسئولیتی نداشته و مطابق مقررات یرخورد خواهد نمود.

توجه ۷: به حداکثر زمان ثبت نام توجه فرمایید. زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد.

توجه ۸: شرایط پذیرش و راهنمای ثبت نام از وضوح کافی برخوردار است. بنابراین خواهشمند است از مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به منظور پرسش مجدد موارد یا اصرار بر تغییر آن جداً خودداری فرمایید.

جدول رشته های بین رشته ای:

ردیفرشته های کارشناسی ارشدرشته های مجاز مقطع کارشناسی برای پذیرش رشته موردنظر
۱مکاترونیکمهندسی کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار) – مهندسی مکانیک – مهندسی برق – مهندسی هوافضا
۲مهندسی پزشکیمهندسی برق- مهندسی پزشکی – مهندسی کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار)
۳مهندسی مالیمهندسی صنایع، ریاضی، اقتصاد و حسابداری با دیپلم ریاضی فیزیک (به شرط عدم تکمیل ظرفیت توسط متقاضیان رشته صنایع)
۴مدیریت کسب و کار (گرایش بازاریابی و استراتژی)تمام رشته های فنی و مهندسی (به شرط عدم تکمیل ظرفیت توسط متقاضیان رشته صنایع)

نحوه ارائه درخواست:

ضروری است داوطلبان واجد شرایط پس از مطالعه راهنمای ثبت نام غیر حضوری حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۱۸ از طریق سامـانه جامع دانشگاهی (گلستان) با ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نیاز، در محل های پیش بینی شده، ثبت نام نمایند.

مدارک مورد نیاز:

لازم است داوطلبان محترم قبل از شروع ثبت نام، فایل مدارک را آماده نمایند.

۱. تصویر صفحه اول شناسنامه

۲. تصویر پشت و روی کارت ملی

۳. ریز نمره کارشناسی (منظور از ریز نمره، کارنامه کلی مقطع کارشناسی بدون تایید یا مهر و امضا دانشگاه است. این کارنامه می بایست نشان دهنده همه نیمسال های تحصیلی دانشجو و حداکثر دو صفحه می باشد.(لطفا از بارگذاری کارنامه ترم به ترم خودداری گردد.چنانچه دسترسی به گزارش کارنامه کلی را نمی دانید، لطفا از آموزش دانشکده خود راهنمایی بگیرید). در کارنامه بارگذاری شده نام و آرم دانشگاه، مشخصات دانشجو و نیمسالهای تحصیلی و معدل ها می بایست مشخص بوده و هنگام بارگذاری در سیستم هیچ یک از این اطلاعات حذف نگردد. در غیر این صورت مدارک بررسی نخواهد شد.

۴. گواهی رتبه: گواهی رتبه تحصیلی و المپیاد حسب مورد. گواهی رتبه می بایست بیانگر رشته، رتبه تا پایان نیمسال ششم یا هفتم (با ذکر نیمسال موردنظر)، تعداد واحد گذرانده، کل واحدهای دوره، معدل تا پایان نیمسال ششم یا هفتم و تعداد دانشجویان ورودی باشد.

یادآوری مهم ۱: هنگام بارگذاری مدارک، متقاضیانی که فقط به استناد گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد در طی هفت نیمسال جزو ده درصد یا بیست درصد قرار می گیرند می بایست گواهی مربوط به هفت نیمسال را بارگذاری نمایند. سایر دانشجویان که در شش نیمسال واجد شرایط می باشند تنها گواهی رتبه نیمسال ششم را بارگذاری نمایند.

۵. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ (پانصد هزار ریال) به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع دانشگاهی ( گلستان).

یادآوری مهم ۲: کلیه متقاضیان می بایست پرداخت الکترونیکی را از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۵ انجام دهند. همچنین لازم به ذکر است اگر متقاضی یا متقاضیانی تنها مدارک را بارگذاری نموده و پرداخت الکترونیکی را انجام ندهند، درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و در صورت سهل انگاری مسئولیت این امر با متقاضی بوده و هیچ اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
پریسا
فروردین ۴, ۱۳۹۶ ۱:۰۹ ب٫ظ

لیست رشته هایی که ور می دارن رو ننوشتن نه در سایت نه اینجا

مهسا
فروردین ۴, ۱۳۹۶ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

سلام مجدد
وقتی چیزی اعلام نمیشه، رشته های دارای پذیرش همون مواردی هست که در دفترچه کنکور هست.

پریسا
فروردین ۴, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

سلام
امکانش هست ما از دانشگاه دیگه هم ثبت نام کنیم شاید بررسی شد ؟

مهسا
فروردین ۴, ۱۳۹۶ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

سلام
خیر متأسفانه. طبق اطلاعیه قابل ذکر است که در این مرحله، پذیرش واجدین شرایط صرفاً از بین دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی انجام می پذیرد. پس از آن، در صورت وجود ظرفیت باقی مانده، از طریق فراخوانی مجزا، به پذیرش از سایر دانشگاه های دولتی اقدام خواهد شد.

حسن
اسفند ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

من تا پایان نیمسال ششم ۱۰۴ واحد گذروندم. ولی سه چهارم واحد میشه ۱۰۵ واحد. آیا شانسی دارم؟

مهسا
اسفند ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام
معمولا درمورد شرایط اولیه سختگیری میشه. با این حال برای اطمینان بیشتر با دفتر استعداد درخشان دانشگاه هایی که مدنظرتون هست برای پذیرش بدون ازمون، تماس بگیرید.

محمد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴ ق٫ظ

خود دانشگاه فرم گواهی رتبه نداره؟ پس چیو پر کنیم

مهسا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
نیازی به فرمت خاصی نیست. به دانشگاه مراجعه کنید خودشون گواهی رتبه میدن. ضمنا توجه کنید که این دانشگاه فعلا فقط از دانشجویان خودش ارشد بدون ازمون می پذیره.