نخبگان

احتمال افزایش ۱۰ درصدی شهریه دانشجویان جدید دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد از طرح موضوع افزایش ۱۰ درصدی شهریه دانشجویان ورودی سال ۹۶ در هیأت‌های امنای استانی دانشگاه خبر داد و گفت: ممکن است در برخی رشته‌های کم متقاضی افزایش شهریه نداشته باشیم.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

مجتبی علوی فاضل در گفتگو با مهر گفت: در هیات های امنای استانی این دانشگاه موضوع شهریه دانشجویان  جدیدالورود مطرح شده است که هرنوع افزایش شهریه ای باید به تصویب هیات امنای مرکزی این دانشگاه برسد.

وی افزود: افزایش ۱۰ درصدی برای دانشجویان جدید الورود دانشگاه برای سال ۹۶ در شهریه ثابت و متغیر مطرح شده که هنوز این رقم به تصویب نهایی نرسیده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: همچنین در هیات های امنای استانی این دانشگاه درخصوص شهریه دانشجویان فعلی دانشگاه نیز بررسی صورت گرفته و پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی در شهریه متغیر مطرح شده است که این رقم نیز باید در هیات امنای مرکزی مصوب شود.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: درصورت تصویب افزایش شهریه متغیر دانشجویان فعلی دانشگاه این روند از مهرماه سال ۹۶ اعمال خواهد شد و شهریه ترم تابستان دانشجویان طبق روال قبل دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد تمایلی به افزایش شهریه دانشجویان ندارد، تاکید کرد: هدف ما از دریافت شهریه صرفا تامین هزینه های ارائه خدمات به دانشجویان است.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: در برخی واحدهای کوچک این دانشگاه شهریه ای که از دانشجویان دریافت می شود نمی تواند نیاز این واحدها را برای اداره خود تامین کند و همین امر موجب شده تا دانشگاه با واحدهای زیان ده مواجه باشد.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: برنامه داریم در سال ۹۶ وابستگی دانشگاه به شهریه را تا ۱۹ درصد کاهش دهیم و فعالیت های دانش بنیانی دانشگاه را افزایش دهیم.

وی افزود: در زمینه شهریه دانشجویان تلاش داریم تا خانواده ها را درک کنیم و دوست نداریم فشار زیادی به خانواده ها وارد شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: در سال آینده ممکن است در برخی رشته های کم متقاضی افزایش شهریه نداشته باشیم. همچنین ممکن است در برخی رشته های کم متقاضی نیز کاهش شهریه داشته باشیم.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مهندس
اسفند ۱۳, ۱۳۹۵ ۰:۰۵ ق٫ظ

شهریه ها هم هر دفعه داره زیاد میشه

محمد
اسفند ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

این نیز بگذرد…