نخبگان

راهکارهای کسب آمادگی در روزهای باقیمانده تا کنکور کارشناسی ارشد ٩۶

روزهای آخر کنکور کارشناسی ارشد برای اغلب داوطلبان با سردرگمی و استرس همراه است که تنها با رعایت چند نکته می‌توان بر این مشکل فایق آمد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، در گزارش امروز خود به ارائه راهکارهایی برای فایق آمدن بر استرس کنکور پرداخته است:

بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد هرچه به زمان برگزاری آزمون نزدیک‌تر می‌شوند، استرس و بلاتکلیفی بیشتری در خود مشاهده می‌کنند؛ این در حالی است که آنان به اندازه کافی مطالعه داشته و رفرنس‌ها را مرور کرده‌اند.

اغلب این سوال ذهن داوطلب را مشغول می‌کند که با این همه درس خواندن، کدام تکنیک موفقیت در روزهای باقیمانده مانده تا کنکور، نتایج بهتری را در پی دارد؟

از این رو دانستن چند شگرد خاص به شرح زیر می‌تواند برای هدایت داوطلبان تا انتهای مسیر مفید باشد:

تمام موفقیت در کنکور و آزمون را در خواندن زیاد منابع اعلامی ندانید، چرا که توانایی پاسخ به تست‌های آزمون خود مهم‌تر از هرچیزی است که فکرش را می‌کنید. تا میتوانید تست بزنید تا تمام پیچ و خم‌های سوالات مطروحه را یاد بگیرید. تست زدن، کلید موفقیت شماست.

در آزمون کنکور کارشناسی ارشد هیچگاه از شما مسائل تفصیلی و اثباتی را نمی‌خواهند. نکاتی خواسته می‌شود که درکنار یاد داشتن نیاز است درک شوند تا این درک، شما را در پاسخ به هر سوالی یاری کند.

یادتان باشد یکی از راه‌های موفقیت و پیروزی شما در آزمون کارشناسی ارشد منوط به پاسخ شما به سوالاتی است که دیگران از انجام آن قاصرند. پس دروس سخت و همچنین زبان خارجه را جدی بگیرید تا در رقابت پیشی بگیرید.

پاسخ به آزمون‌های سال‌های اخیر رشته مورد نظرتان بیش از ۲۰ درصد شما را در موفقیت یاری می‌کند. پس به دلیل شباهت ساختار و شکل سوالات به هیچ وجه از مرور آنها غفلت نکنید.

اگر در یادگیری مطالب شبه حفظی مشکل دارید، برایش رمزگذاری کنید. این رمز‌ها بسیار کاربردی اند.

خلاصه‌های شما نقش کلیدی در تثبیت مطالب در ذهنتان دارند. از آن‌ها حداکثر استفاده را ببرید تا مطالب ملکه ذهنتان شود!

اگر احساس می‌کنید چیزی یادتان نیست و مطالب را یادتان رفته نگران نباشید. این حس در اکثر داوطلبان وجود دارد. این حس را می‌توانید با تست زدن از بین ببرید.

حتما با شرکت در آزمون‌های آزمایشی موسسات در کنار محک زدن خود، طول زمان حضور در جلسه را تمرین کنید. خیلی از شکست خوردگان کنکور افرادی هستند که توانایی مدیریت زمان جلسه را نداشته‌اند و گاهی نیز خستگی در جلسه، تمرکز آن‌ها را از بین برده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Mehdi
فروردین ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

سال نو مبارک
چرا باید هنگام نزدیک شدن به امتحانات آنچنان استرس زیاد داشته باشیم که همه چیز در نتیجه بالعکس شود؟ وقتی ما در فضای مجازی دروس را مطالعه می کنیم خسته و کسل کننده هستند، مخصوصآً زبانهای خارجی که فرّار هستند. هر درسی را که ما مطالعه می‌کنیم باید روح داشته باشد و بالواقع باید آنرا در عمل تجربه کنیم. امتحان فقط یک محک است نه واقعیت. گرفتن مدرکی که با آن هیچ کاری نمی توانیم بکنیم بیشتر ما را دچار افسردگی می کند، هرچه بیشتر درس بخوانیم و نتیجۀ بالعکس بگیریم بیشتر به استرس های روحی ما هنگام امتحانات می افزاید. درس و امتحان را نباید زیاد جدی گرفت. توقعات ما باید بیشتر از نتیجه ای باشد که ما بخواهیم از درس خواندن بگیریم. مثلاً تا کنون هر روزمان را چه نتیجه ای گرفته ایم، تا پایان سال باید چه نتیجه ای بگیریم. اگر در امتحان موفق نشدیم نگران نباشیم، چون سعی خودمان را کرده ایم و تا آنجا که توان داریم دوباره تلاش خواهیم کرد تا به نتیجه ای که می خواهیم بگیریم برسیم. با آرزوی موفقیت همه دوستان خوبم در قبولی آزمونها. بدرود!